Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Hurrze » 2. mar 2016, 00:08

Nogle af de ting der er nævnt i denne tråd har jeg ikke engang hørt om før. Bla det med kysserunde og rives i slør. Det er 2 ting jeg ikke vil være med på. Hverken mig eller ham jeg skal giftes med skal kysse på andre, hverken efter vi er blevet gift eller til f.eks. Polterabend. Polterabend vil jeg gerne have, men skal ikke være noget med at nyde livet inden man bliver gift, men mere en pigetur/tøseaften. Ikke sådan noget med at gøre sig selv til grin osv.

Kirkevielse, brudekjole, slør, ris, brudevals osv vil jeg gerne have. Strømpebåndet vil jeg også gerne gå med til, men ingen behov for at han river det af med tænderne foran gæsterne. Hvis han skal pille det af med munden, skal det hvert fald være mens vi er alene... :)

Der skal dog ingen mødre med til bryllupsnatten... (I forhold til helt gamle traditoner). Den nat vil jeg helst tilbringe alene med min mand. Er ligeglad om det inderbærer sex eller ej... Kommer nok an på situationen...

Men generelt er der ikke så mange traditioner jeg er imod.... Men behøver jo heller ikke at tænke på det endnu. Hvis jeg skal giftes skal jeg lige finde en at giftes MED først jo :lol2: hehe :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Annione » 2. mar 2016, 03:29

Hurrze skrev:
Elvispop skrev:Kirkevielse :badr:


Der er jeg så stikt modsat. Jeg vil hellere undvære, end ikke at blive gift i kirken. Hvis jeg skal giftes skal det foregå i en hvid traditionel kirke. Skal hvert fald ikke giftes på noget rådhus :)


Der er jo også andre muligheder end lige de 2.
Vi skal vis i en fin have, foran den historiske villa, hvor vi skal holde fest.

Men jeg synes så også at kirkebryllup er fesent, hvis begge ikke er troende. Så kan jeg ikke se fidusen i at blive viet i et guds hus.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. mar 2016, 05:34

Jeg undrer mig virkelig over behovet for bræksmileyer i denne sammenhæng.
Fair nok, at der er ting og traditioner, man ikke selv ønsker, men at brække over over andres valg, er virkelig lavt.

Jeg sidder da heller ikke og brækker mig over rådhus- eller havevielser, selv om det altså ikke var noget for os. :gruble:
12
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Guldfisk » 2. mar 2016, 07:08

Jeg kender ikke nogen traditioner selv, da jeg aldrig har været til et bryllup. Jeg tvivler dog også på, at de to, jeg skal til til sommer, kommer til at ændre på, at jeg ikke føler mig knyttet til traditioner, der handler om kirke og bryllup.

Så den eneste tradition, jeg synes om, er det med at love hinanden, at man altid skal være sammen. Men den er vel også det vigtigste <3
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Akehurst2 » 2. mar 2016, 07:51

Fru Sunshine skrev:Jeg undrer mig virkelig over behovet for bræksmileyer i denne sammenhæng.
Fair nok, at der er ting og traditioner, man ikke selv ønsker, men at brække over over andres valg, er virkelig lavt.

Jeg sidder da heller ikke og brækker mig over rådhus- eller havevieleser, selv om det altså ikke var noget for os. :gruble:


Helt enig.

Lige bortset fra det med at rasere brudeparrets hjem. Det er bare gement hærværk og det vil jeg lave alle de bræksmileyer, der findes.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. mar 2016, 07:58

Akehurst2 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg undrer mig virkelig over behovet for bræksmileyer i denne sammenhæng.
Fair nok, at der er ting og traditioner, man ikke selv ønsker, men at brække over over andres valg, er virkelig lavt.

Jeg sidder da heller ikke og brækker mig over rådhus- eller havevieleser, selv om det altså ikke var noget for os. :gruble:


Helt enig.

Lige bortset fra det med at rasere brudeparrets hjem. Det er bare gement hærværk og det vil jeg lave alle de bræksmileyer, der findes.

Hærværk må man nok godt kaste lidt op over.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf JoyNips » 2. mar 2016, 08:37

Jeg er slet ikke til traditionelle bryllupper - i hvert fald ikke til mig selv. Jeg deltager glad og gerne i andres og glæder mig over, at de får det bryllup, som de har ønsket, samtidig med at jeg i mit stille sind morer mig over, hvor rædselsfuldt, jeg synes det er.

Kunne jeg bestemme, så blev vi gift i bare tæer på en strand langt væk fra alt. Bare ham og mig. Og så kunne vi tage en fejring hjemme med de nærmeste. Ligesom Danseprinsesse vil jeg gerne tage en smuk kjole på og købe et par fantastiske sko, og så vil jeg faktisk bare gerne nyde et vidunderligt måltid mad. Ingen taler, ingen sange, ingen klirren på glas, ingen trampen, ingen riven slør, klippen strømper, brudevals osv.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 09:00

Annione skrev:
Hurrze skrev:
Elvispop skrev:Kirkevielse :badr:


Der er jeg så stikt modsat. Jeg vil hellere undvære, end ikke at blive gift i kirken. Hvis jeg skal giftes skal det foregå i en hvid traditionel kirke. Skal hvert fald ikke giftes på noget rådhus :)


Der er jo også andre muligheder end lige de 2.
Vi skal vis i en fin have, foran den historiske villa, hvor vi skal holde fest.

Men jeg synes så også at kirkebryllup er fesent, hvis begge ikke er troende. Så kan jeg ikke se fidusen i at blive viet i et guds hus.

Da vi var forlovet var planen heller ikke hverken kirke eller rådhus. Vi ville også finde et fint sted. Jeg er overhovedet ikke troende, men kæreste er troende, men ikke kristen så det ville virke helt skævt.
Vi skulle dog vies afen præst, men ikke grundet hans titel, men pga. vi kender ham og virkelig synes om hans person - hans arbejde består i at hjælpe hjemløse og narkomaner og den slags, og da vi begge enten har haft hjemløshed og/eller misbrug tæt inde på livet virker det jo ret oplagt, især da præsten vil se det som en ære på trods af den viden om at ingen af os er kristne.
3
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. mar 2016, 10:35

Jeg ville forresten have foretrukket, at folk blev væk, frem for at more sig over det, der betød noget for os og fundet det decideret rædselsfuldt. Uanset om det var åbenlyst eller i det skjulte.

Det er sgu lidt svært at skjule, at man finder hele scenariet dumt, og jeg tror ikke på, at det ikke ville skinne igennem.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Akehurst2 » 2. mar 2016, 10:51

Annione skrev:Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal få spredt rygtet om, at jeg
1) ikke vil overkyles med ris
2) ikke kaster med min brudebuket
3) ikke skal have nogen til at pille/klippe/rive i mit slør
4) foretrækker taler fremfor sange
5) ikke gider klirren med bestik på tallerknen for derefter at kysse på komando
...



Mht. brudebuketten, så lod jeg bare være - det var der ikke nogen, der spurgte til undervejs. Nogen spurgte efterfølgende, hvor jeg så fortalte, at den var blevet lagt på min mors gravsted, hvilket (selvfølgelig) ikke fik nogen til at løfte et øjenbryn. Men altså, jeg oplevede det slet ikke som et krav at man skulle kaste med den.

Det med klirren med bestikket sagde vi i velkomsttalen. Sådan lidt humoristisk smilende med at bruden ikke turde kravle op på stolene eller under bordet for hun var bange for at kjolen revnede, så (og her med ret fast stemme) det kom ikke til at ske. Og det respekterede folk så. Havde også hintet det til de nærmeste på forhånd, at jeg virkelig ikke kan lide det.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf godtnavn » 2. mar 2016, 13:13

Hurrze skrev:
Elvispop skrev:Kirkevielse :badr:


Der er jeg så stikt modsat. Jeg vil hellere undvære, end ikke at blive gift i kirken. Hvis jeg skal giftes skal det foregå i en hvid traditionel kirke. Skal hvert fald ikke giftes på noget rådhus :)


Der er jo andre muligheder end kirke og rådhus. Jeg tror ikke på gud, så skla selvfølgelig ikke giftes i en kirke, omvendt gider jeg heller ikke rådhuset. Jeg planlægger at blive gift på et tag med udsigt over hele københavn :) Eller, har to forskellige tage i tankerne, har ikke helt bestemt mig for hvilket tag :P
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. mar 2016, 13:17

Annione skrev:Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal få spredt rygtet om, at jeg
1) ikke vil overkyles med ris
2) ikke kaster med min brudebuket
3) ikke skal have nogen til at pille/klippe/rive i mit slør
4) foretrækker taler fremfor sange
5) ikke gider klirren med bestik på tallerknen for derefter at kysse på komando
...

og mange andre ting. Jeg er heller ikke sikker på brudevalsen.

Nårh ja. Polterarbend. Det elsker jeg. Og jeg har allerede sendt gæsteliste og ønsker til de 2 veninder, som jeg ønsker skal arrangere det. Så ved jeg nemlig at det bliver ordentligt og sjovt. Og ikke ydmygende eller for meget alkohol - medmindre de ønsker at jeg ligger og brækker mig kl. 19. :deer:


1. Du får nogen tæt på dig til at sige, at det ikke er tilladt, der hvor I skal vies.
2. Det lader du bare være med. Det kom slet ikke på tale på noget tidspunkt.
3. Det får du toastmaster til at sige eller din mand, når han byder velkommen (med mindre det er dig, der gør det ved middagen. Så gør du det bare selv).
4. Skriv det i indbydelsen. Det kender jeg flere der har gjort til store fester, hvor de frygtede at vi kom til at sidde ved bordet hele aftenen. Men mange taler kan være ret dræbende.
5. Det lader I vel bare være med, hvis folk begynder at klirre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Karkluden » 2. mar 2016, 14:11

Rakel skrev:Det meste.
Kirkevielse med de nærmeste gav mening for os + frokost for de nærmeste.
Ingen brudekjole, ris, klirrende porcelæn, sange, klippede strømper eller polterabends.

Det her lyder nøjagtigt som mit drømmebryllup. Dog med det twist, at vi har talt om, at det spisestedet Flammen har både brunch/frokost og aftensbuffet til 4-500 kr pr person inkl drikkevarer, forret, dessert osv, og da begge vores familier godt kan tage fra, kunne det godt ende en tidlig vielse og så fx til brunch.

De resterende traditioner rangerer et sted fra: "ikke lige mig" til "rædsomme". Min kæreste er nok mere large, men har til gengæld heller ikke BEHOV for det, så mit antibehov vejer vist tungest til den tid.
Jeg ville synes, at en aften med middag og rødvin med alle mine veninder ville være hyggeligt, hvis der skulle være noget polterabend-agtigt, men ikke mere end det.

Jeg vil egentlig bare gerne være gift mere end jeg har behov for det helt store bryllup, men jeg ved, at vores familier og venner vil være meget kede af, at der intet blev holdt, så det ender nok i sådan en kombi.
Så jeg kunne godt tænke vi endte i kirkevielse i en ikke-brudekjole (men dog pæn og hvid, kærestens ønske), fotografering og brunch/frokost/aftensmad et hyggeligt sted efterfølgende. Bum.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
LadyLove
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jan 2016, 09:32
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyLove » 3. mar 2016, 08:04

Annione skrev:Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal få spredt rygtet om, at jeg
1) ikke vil overkyles med ris
2) ikke kaster med min brudebuket
3) ikke skal have nogen til at pille/klippe/rive i mit slør
4) foretrækker taler fremfor sange
5) ikke gider klirren med bestik på tallerknen for derefter at kysse på komando
...

og mange andre ting. Jeg er heller ikke sikker på brudevalsen.

Nårh ja. Polterarbend. Det elsker jeg. Og jeg har allerede sendt gæsteliste og ønsker til de 2 veninder, som jeg ønsker skal arrangere det. Så ved jeg nemlig at det bliver ordentligt og sjovt. Og ikke ydmygende eller for meget alkohol - medmindre de ønsker at jeg ligger og brækker mig kl. 19. :deer:


3: Jeg mener, at jeg (eller var det min mor?) sagde det til min moster, som var hende, der havde planer om det. Hun fik lov at klippe min mands slips, eller dvs. han syntes det var fint, og så ville jeg selvfølgelig ikke blande mig. Men mine fjer skulle ingen vove på at røre! :D

4: Vi skrev det i indbydelsen, og det blev heldigvis respekteret af alle - eller lige med undtagelse af min svigerfar, han kom selvfølgelig med den mest dræbende lejlighedssang. Det var typisk ham og ment som en joke, så det var ok. Mine forældre kom også med sangskjuler og det hele - hvor i deres fælles tale så lå :)
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf mulledit » 4. mar 2016, 10:05

Annione skrev:Kort sagt.

Jeg synes ikke om at kaste med ris. Hvis de ikke er vaskede sviner de. Fuglene har ikke godt af det. Og så kan jeg helt generelt ikke se fidusen - skal man vade rundt hele dagen med ris langt nede i kjolen og i trussen?

At rive brudens slør i stykker. Hvis nogen begynder at pille i mit slør, så får de fammer en regning på det. Lige så med mandens slips og sokker.

Strømpebåndet er fint nok, men min mand skal altså ikke op under min kjole og tage det af med tænderne. Jeg tror bare jeg underlader at have ét på.

Kysse-runder gider jeg heller ikke.

Jeg må sprede ordet på min polterarbend - én af de sjovere traditioner. Og jeg har på forhånd frabedt mig at skulle drikkes stangstiv, for jeg bliver bare fuld går kold kl. 21 og brækker mig i 1,5 døgn efter. + at jeg ikke skal sælge kys på strøget.

:-D


Vi skrev det i invitationen og så sørgede vi for at der var sæbebobler der blev delt rundt :D Jeg havde slet ikke noget slør, men havde jeg haft det, så havde jeg også skrevet i invitationen at vi ville frabede os det. Men måske du for en sikkerheds skyld pakker det væk, når du tager det af. Man har da ikke slør på hele aftenen vel?

Den med kysse på komando, den bliver svær. Vi var heller ikek fan, men det blev naturligt.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Fest og bryllup"