Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Annione » 25. feb 2016, 18:20

Kort sagt.

Jeg synes ikke om at kaste med ris. Hvis de ikke er vaskede sviner de. Fuglene har ikke godt af det. Og så kan jeg helt generelt ikke se fidusen - skal man vade rundt hele dagen med ris langt nede i kjolen og i trussen?

At rive brudens slør i stykker. Hvis nogen begynder at pille i mit slør, så får de fammer en regning på det. Lige så med mandens slips og sokker.

Strømpebåndet er fint nok, men min mand skal altså ikke op under min kjole og tage det af med tænderne. Jeg tror bare jeg underlader at have ét på.

Kysse-runder gider jeg heller ikke.

Jeg må sprede ordet på min polterarbend - én af de sjovere traditioner. Og jeg har på forhånd frabedt mig at skulle drikkes stangstiv, for jeg bliver bare fuld går kold kl. 21 og brækker mig i 1,5 døgn efter. + at jeg ikke skal sælge kys på strøget.

:-D
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Akehurst2 » 25. feb 2016, 18:26

Det med at slå med bestikket på tallerknerne og trampe i gulvet - så det sagde vi pænt, at det ville ikke ske. Gæsterne viftede så med servietter i stedet for og vi kyssede lidt, men det tog heldigvis ikke overhånd.

Har aldrig selv oplevet det med strømpebåndet og havde ikke et på, men ville under alle omstændigheder have nægtet :tie:

Vi sad heller ikke helt traditionelt. Gad under ingen omstændigheder sidde ved siden af min svigerfar til min bryllupsfest, og min mor var død, da jeg blev gift, så vi ændrede lidt på den sædvanlige opsætning.

Jeg var ikke i hvidt og vi fik ikke bryllupskage, men jeg kan nu ellers vældig godt lide begge dele.

Og så sang vi ikke Det er så yndigt, som jeg simpelthen ikke kan holde ud. Synes den er så vammel :genert:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Bimmerdyret » 25. feb 2016, 18:28

At kaste med buketten ( ja nogle gør - andre gør ikke), dem, der får den presset, lakeret og sat i oval ramme i stuen
Kastede ikke med min, den vejede så også 4 kg...:lol:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2016, 18:30

Jeg er ligesom dig ikke til det med ris, hvis jeg ender med at gifte mig med min kæreste bliver det uden ris.

Brudevals - jeg gør det simpelthen ikke. Jeg ville finde det så grænseoverskidene.

Det der med at kysse på stolene, og under bordet ville jeg kun gide i meget begrænsede mængder, det der med at skulle op og ned hvert kvarter, nej tak.
Ligesom jeg ikke gider at skulle kysses af alle mænd hver gang min kæreste skal på WC.
2
...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Thestral » 25. feb 2016, 18:45

Polterabend synes jeg er en virkelig sær skik.
Kaste med ris - Rive slør i stykker - Klippe sokker - Kysse over/under alle vegne er virkelig sært
Det med at stikke af før midnat, man har jo for pokker betalt i dyre domme for den fest, så vil jeg også have det hele med
Når folk "raserer" ens hjem i sjov og ballade med undertøj i fryseren, karse i tæpperne osv burde straffes med fængsel.
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Hunkat » 25. feb 2016, 18:49

Den med strømpebåndet. No freaking way! Med gommen han skal ha' et par ekstra strømper med :devil:

Og jeg skal ikke sælge kys men det ved mine veninder godt så det regner jeg bestemt ikke med sker.
Ellers er der ikke rigtig noget jeg ikke bryder mig om. Der er mange ting jeg aldrig ville gøre normalt men jeg synes faktisk det er lidt hyggeligt. Måske overdriver folk lidt at slå på glas og tallerkener men... de er jo bare glade, ik? Det er lidt hyggeligt :blush: :dåne:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 18:53

De fleste af dem, det er bare slet ikke sådan et bryllup, jeg ønsker mig.

Jeg vil gerne giftes i en smuk kjole og fantastiske sko, bagefter skal vi spise god mad med de allernærmeste og snakke og drikke coktails til langt ud på natten. Resten vil jeg gerne være fri for.
11
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 18:59

Der er enkelte traditioner jeg har det lidt stramt med - men vores venner kender os, så det var ikke noget større issue. Jeg er ikke til det klirrende porcelæn - men det er min svigerfamilie. Vennerne kendte mig godt og fik det dysset ned så det kun blev 2 gange - og det kunne jeg godt leve med uden mit bryllup var ødelagt :lol:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 19:02

Vennerne kom i øvrigt og klædte min mand ud og gav ham skilt på om kys til salg. Han var ved at dø, men gjorde det. Og så kørte de afsted til paintball og tog den videre derfra :devil:
Han var bagefter glad for han ikke lavede en scene - og at de bare tog pis på ham :lol:
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2016, 19:20

Og jeg lister altså heller ikke af før midnat til mit bryllup - jeg er den sidste der skrider!
5
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 19:20

Danseprinsesse skrev:De fleste af dem, det er bare slet ikke sådan et bryllup, jeg ønsker mig.

Jeg vil gerne giftes i en smuk kjole og fantastiske sko, bagefter skal vi spise god mad med de allernærmeste og snakke og drikke coktails til langt ud på natten. Resten vil jeg gerne være fri for.


Er du ledig?? :love:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2016, 19:23

Og hvis vi lige går tilbage til helt gamle skikke, så ville det heller ikke komme til at ske at mor eller svigermor skulle overvære bryllupsnatten for at sikre sig at ægteskabet er fuldbyrdet! :shock:
3
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Viskelæder » 25. feb 2016, 19:27

Måske vi burde lave en tråd med, hvilke bryllupstraditioner, vi godt kan lide :D
Det lyder ikke til, der er nogen, der rent faktisk er et hit?
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Viskelæder » 25. feb 2016, 19:32

LadyFox skrev:Og hvis vi lige går tilbage til helt gamle skikke, så ville det heller ikke komme til at ske at mor eller svigermor skulle overvære bryllupsnatten for at sikre sig at ægteskabet er fuldbyrdet! :shock:


Du er da også så kedelig


:lol2:
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Annione » 25. feb 2016, 19:33

LadyFox skrev:Og hvis vi lige går tilbage til helt gamle skikke, så ville det heller ikke komme til at ske at mor eller svigermor skulle overvære bryllupsnatten for at sikre sig at ægteskabet er fuldbyrdet! :shock:


FFS :tie: :ad!:

Jeg har heldigvis søde venner, så måske bliver der kastet rosenblade i vores brude suite, men jeg forventer intet andet.

Kysse over og under bordet. Det magter jeg heller ikke. Og min kæreste ville blive sur og gå :lol:
3

Tilbage til "Fest og bryllup"