Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8991
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25721

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. dec 2023, 22:20

Rapfisk skrev:Min 19-årige lillebror. Han går i gymnasiet og er glad for musik og fester, men har ikke de store hobbyer derudover. Han bor hjemme og gør det forventeligt et godt stykke tid endnu. Han har lige fået tøj i fødselsdagsgave. Jeg havde egentlig tænkt noget parfume, men dem, han bruger, er for dyre.

Budget omkring 500 kr.


Bruger han smykker? Mine drenge er glade for pæne ure, chunky sølv armbånd, og halskæder.
Zalando har en del også fra kendte mærker som guess, boss, Hilfiger inden for budget.

Lækre boxers/tights kan man aldrig få for meget af, mærker som Calvin, boss, Hilfiger, Bjørn Borg plejer at være et hit til den alder.

Har du tjekket de dufte han kan li, om Matas har en god pris på gave æsker?

Hvis han gamer lidt, pc = gavekort til Steam,
eller PlayStation = gavekort, så er der fx til det nye fifa eller gta.

Har han er fodboldhold han "hører til" så tjek om nyere spillertrøjer er inden for budget, eller bare en dbu landsholdstrøje.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22062

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf Purple Haze » 15. dec 2023, 01:59

Rapfisk skrev:Min 19-årige lillebror. Han går i gymnasiet og er glad for musik og fester, men har ikke de store hobbyer derudover. Han bor hjemme og gør det forventeligt et godt stykke tid endnu. Han har lige fået tøj i fødselsdagsgave. Jeg havde egentlig tænkt noget parfume, men dem, han bruger, er for dyre.

Budget omkring 500 kr.


Prøv evt at tjekke programmet for Amager Bio.
Det kunne være der var en koncert i kunne give ham to billetter til, de ligger nogen gange på under 300kr stk, så kan han selv vælge hvem han invitere med.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Sofakartoflen
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9219

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf Sofakartoflen » 15. dec 2023, 03:46

Purple Haze skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:Min far ønsker sig oplevelser sammen med os. Det skal være noget, hvor vores børn på 16 måneder kan være med (han er en meget engageret bedstefar og vil bare gerne være så meget sammen med sine børnebørn som muligt). Gerne på Djursland/Aarhus-området


En tur i Rees dyrepark med frokost og alt betalt til foråret?


Vi elsker også Ree park.

Vi har haft sæsonkort til Skandinavisk dyrepark. I mine øjne er det ikke et supergodt sted, men mine børnebørn, som blev 3 i september har elsket at komme der, fordi der er hoppepuder på legepladsen. Vi har været der flere gange hen over sommeren, og der er virkelig ikke mange gæster. Derfor er det nemt for de små at komme til (modsat de mere besøgte steder) Men hvis man tager derud, anbefaler jeg klapvogn, for deres trækvogne er forfærdelige at slæbe rundt på.

Pigerne har også været glade for Kattegatcenteret især pga pingvinerne, og i Randers regnskov synes de, at det er hyggeligt at spise, fordi der er en fin børnemenu. (til gengæld synes de, at der lugter grimt inde i kuplerne :lol: )

Jeg har også opdaget, at BR nærmest er blevet et legeland. Jeg synes, det er en sjov kombination af, at børnene kan lege, og man kan kigge på legetøj og måske blive fristet til at købe noget.

Jeg har planer om, at vi skal i gang med at finde Thomas Dambos trolde. Der er to ved Mørke og en ved Tilst. De ture ville kunne kombineres med nogle af seværdighederne, hvis man ville lave en heldagstur ud af det.

Det fantastiske ved at være bedsteforælder er, at når man oplever ting med børnebørnene, så alt bliver alt spændende igen. :love:
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2942

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf Kilix » 17. dec 2023, 19:45

godtnavn skrev:Her kommer den umulige opgave:

Hvad med en lille/mellem, men rigtig god thermokande så hun kan tage enten kogt vand med til te, eller sin kaffe med i haven til foråret?
Eventuelt, hvis budgettet er dertil, en Ember mug som holder kaffe/te på præcist den temperatur hun sætter den til (kræver vist en app)
1
godtnavn
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2023, 19:48

Kilix skrev:
godtnavn skrev:Her kommer den umulige opgave:

Hvad med en lille/mellem, men rigtig god thermokande så hun kan tage enten kogt vand med til te, eller sin kaffe med i haven til foråret?
Eventuelt, hvis budgettet er dertil, en Ember mug som holder kaffe/te på præcist den temperatur hun sætter den til (kræver vist en app)


Haven er sådan cirka 3 meter fra hendes køkken, så en termokande er nok overkill. Jeg overvejer en god lille beskæresaks, synes dog det er en jungle så har endnu intet købt.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2942

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf Kilix » 17. dec 2023, 21:43

godtnavn skrev:
Kilix skrev:
godtnavn skrev:Her kommer den umulige opgave:

Hvad med en lille/mellem, men rigtig god thermokande så hun kan tage enten kogt vand med til te, eller sin kaffe med i haven til foråret?
Eventuelt, hvis budgettet er dertil, en Ember mug som holder kaffe/te på præcist den temperatur hun sætter den til (kræver vist en app)


Haven er sådan cirka 3 meter fra hendes køkken, så en termokande er nok overkill. Jeg overvejer en god lille beskæresaks, synes dog det er en jungle så har endnu intet købt.

Aaah okay. Jeg tænkte på en kolonihave da du skrev byhave :lol:
Gardena har lavet en ny beskære-saks som har batteridrevet "assist" så lidt ældre hænder (og mine svage kontorhænder :genert: ) ikke skal så meget på arbejde ved tykkere grene. Måske det kunne være noget for hende?
Ellers er jeg generelt bare glad for Gardena's have sager.
0
godtnavn
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Debattens gave-hjælpetråd: "Hvad skal jeg give til...?"

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2023, 21:47

Kilix skrev:
godtnavn skrev:
Kilix skrev:
godtnavn skrev:Her kommer den umulige opgave:

Hvad med en lille/mellem, men rigtig god thermokande så hun kan tage enten kogt vand med til te, eller sin kaffe med i haven til foråret?
Eventuelt, hvis budgettet er dertil, en Ember mug som holder kaffe/te på præcist den temperatur hun sætter den til (kræver vist en app)


Haven er sådan cirka 3 meter fra hendes køkken, så en termokande er nok overkill. Jeg overvejer en god lille beskæresaks, synes dog det er en jungle så har endnu intet købt.

Aaah okay. Jeg tænkte på en kolonihave da du skrev byhave :lol:
Gardena har lavet en ny beskære-saks som har batteridrevet "assist" så lidt ældre hænder (og mine svage kontorhænder :genert: ) ikke skal så meget på arbejde ved tykkere grene. Måske det kunne være noget for hende?
Ellers er jeg generelt bare glad for Gardena's have sager.


Nej så stor have er det slet ikke, mente bare en lille have i forbindelse med en bylejlighed. Men det er faktisk en god idé at kigge på en batteridreven, for hun har lidt gigt i fingrene, så det er helt sikkert noget jeg skal kigge på!
0

Tilbage til "Fest og bryllup"