Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf lillebjoern » 8. okt 2020, 18:28

Jeg er helt blank... Igen i år :mellow: Jeg ved hvem jeg skal give til, og jeg har noteret ønsker løbende ned gennem året. Så jeg håber ikke jeg kommer til at løbe rundt i sidste øjeblik. Satser også meget på noget genbrug/hjemmelavet :)

Mor: -
Far: -
Kæreste: Et par gode gummistøvler (romantisk - I know :lol: ), et trådløst keyboard, billetter til noget med Den Korte Radioavis/Kirsten Birgit (hvis der kommer noget - forhåbentligt)
Bror 1: Et godt brætspil
Bror 2: En masse tøj fra genbrugen og nogle gode delikatesser
Svigerinde: Noget fra helsebiks/en god bog/hjemmehæklet eller -strikket tøj
Svoger: Plejer at give noget sammen med min kæreste
Svigermor: Overvejer årskort til et museum hun holder af eller en god bog
Nevø 1: Giver noget med kæresten
Nevø 2: Giver noget med kæresten
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Kilix » 8. okt 2020, 20:03

Kaereste: Aner det virkeligt ikke...!
Mor: Kenwood roeremaskine - koeber en til hende paa Cyber Monday og faar den sendt til min lillebror som hun skal holde jul med
Far + kone: Ny seng - eller rettere: Gavekort til Jysk, de skal selv vaelge den seng der passer til dem.
Storebror: Koeber til sig selv fra mig
Lillebror: Samme som storebror
Svigerinde: Nogen laekre selv-forkaelelses produkter.
Nevoer: Makeway - noget fra kickstarter - men det kan de foerst faa til naeste aar naar vi kommer til .dk igen. Saa de faar nok lidt penge til opsparingen i stedet for.
Bedstemor og -far: Jeg ved ikke om de er gaaet helt traet i puslespil, men hvert fald et eller andet de kan hygge omkring derhjemme.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Persnikedy » 12. okt 2020, 10:36

Jeg kunne ikke stå for det her tørklæde med min veninde i tankerne som elsker lige netop den farve, så må hun jo heller få en julegave i år


Billede

fra zalando til 99kr
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Kanga » 12. okt 2020, 10:58

Kanga skrev:Jeg skal give gave til

Kæreste: vi er ved at bygge ferielejlighed, så vi giver nok hinanden nogle møbler til det.

Søn: Tricksløbehjul.

Nevø: ??

Bedsteforældre: Vi er ikke på gave, men jeg plejer at finde en lille ting til dem.

Kanga

Nå, vi må ændre lidt. Vores søn får sit tricksløbehjul her i efterårsferien. Dels er han nærmest den eneste der kører på cykel på skaterbanen... og man må åbenbart ikke cykle der. Dels er det ikke fedt at få et løbehjul i december, hvis der ligger sne.
Hvad han så skal have til jul, må vi finde ud af. Han er taknemmelig for alt. Selv bløde pakker...

Kanga
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. nov 2020, 21:16

Jeg har besluttet at gå helt væk fra oplevelsesgaver i år.
Jeg orker simpelthen ikke mere "hvis og hvis og hvis min røv er spids, og min oldemor er gul og kører på hjul"-coronalort :rulle:

I stedet er jeg kommet i tanke om, at min far mangler en pæn weekendtaske og en ny nøglepung, så sammen med fagbogen "Deutschstunde" om klassisk tysk kultur og Ekstra Bladets årlige "Og det var Danmark" begynder julegaverne til ham at falde på plads. Mangler bare et par småting så.

Screenshot 2020-11-09 at 22.07.29.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Frandsen » 10. nov 2020, 11:11

DetSorteCirkus skrev:Jeg har besluttet at gå helt væk fra oplevelsesgaver i år.
Jeg orker simpelthen ikke mere "hvis og hvis og hvis min røv er spids, og min oldemor er gul og kører på hjul"-coronalort :rulle:

I stedet er jeg kommet i tanke om, at min far mangler en pæn weekendtaske og en ny nøglepung, så sammen med fagbogen "Deutschstunde" om klassisk tysk kultur og Ekstra Bladets årlige "Og det var Danmark" begynder julegaverne til ham at falde på plads. Mangler bare et par småting så.

Screenshot 2020-11-09 at 22.07.29.png


Ej, den er mega fed den taske. Den ryger sgu lige på listen over gaver til min mand :D
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Frandsen » 10. nov 2020, 11:17

Frandsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har besluttet at gå helt væk fra oplevelsesgaver i år.
Jeg orker simpelthen ikke mere "hvis og hvis og hvis min røv er spids, og min oldemor er gul og kører på hjul"-coronalort :rulle:

I stedet er jeg kommet i tanke om, at min far mangler en pæn weekendtaske og en ny nøglepung, så sammen med fagbogen "Deutschstunde" om klassisk tysk kultur og Ekstra Bladets årlige "Og det var Danmark" begynder julegaverne til ham at falde på plads. Mangler bare et par småting så.

Screenshot 2020-11-09 at 22.07.29.png


Ej, den er mega fed den taske. Den ryger sgu lige på listen over gaver til min mand :D


Og nu er den på vej :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. nov 2020, 22:25

Frandsen skrev:
Frandsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har besluttet at gå helt væk fra oplevelsesgaver i år.
Jeg orker simpelthen ikke mere "hvis og hvis og hvis min røv er spids, og min oldemor er gul og kører på hjul"-coronalort :rulle:

I stedet er jeg kommet i tanke om, at min far mangler en pæn weekendtaske og en ny nøglepung, så sammen med fagbogen "Deutschstunde" om klassisk tysk kultur og Ekstra Bladets årlige "Og det var Danmark" begynder julegaverne til ham at falde på plads. Mangler bare et par småting så.

Screenshot 2020-11-09 at 22.07.29.png


Ej, den er mega fed den taske. Den ryger sgu lige på listen over gaver til min mand :D


Og nu er den på vej :lol:


Jeg tror også, at jeg bare vil få den købt. Kommer den så på tilbud senere, kan jeg jo bare returnere mit første køb.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Frandsen » 11. nov 2020, 06:07

DetSorteCirkus skrev:
Frandsen skrev:
Frandsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har besluttet at gå helt væk fra oplevelsesgaver i år.
Jeg orker simpelthen ikke mere "hvis og hvis og hvis min røv er spids, og min oldemor er gul og kører på hjul"-coronalort :rulle:

I stedet er jeg kommet i tanke om, at min far mangler en pæn weekendtaske og en ny nøglepung, så sammen med fagbogen "Deutschstunde" om klassisk tysk kultur og Ekstra Bladets årlige "Og det var Danmark" begynder julegaverne til ham at falde på plads. Mangler bare et par småting så.

Screenshot 2020-11-09 at 22.07.29.png


Ej, den er mega fed den taske. Den ryger sgu lige på listen over gaver til min mand :D


Og nu er den på vej :lol:


Jeg tror også, at jeg bare vil få den købt. Kommer den så på tilbud senere, kan jeg jo bare returnere mit første køb.


Jeg fandt den i øvrigt på brandets egen UK-hjemmeside nedsat til 36 GBP. Og kun 5 GBP i fragt. Altså ca. 340 DKR i alt - Langt billigere end Zalando, der vil have 549,- for den.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf sigge » 12. nov 2020, 07:20

Jeg har som sædvanlig ikke styr på julegaver til familien endnu, fordi vi lige skal forbi min søsters fødselsdag d. 20.11. og min fars d. 8.12. Men jeg er i overvejelse om til mine 2 veninder.

Veninde 1: Hjemmelavet kaffesirup + evt. gavekort til køb af kaffekapsler, hvis jeg ikke finder på andet.
Veninde 2: Royal Copenhagen vase (hvis der kommer tilbud inden jul) eller Ecco ballerinaer eller øreringe, hvis jeg kan finde nogle fine.

Og så har jeg købt julegave til mig selv. :-D En 1:2 skala hjelm med Formel 1 køreren Lando Norris' specialdesign fra det britisk grandprix, som var designet af en lille pige. Og så støtter jeg BBC Children in Need samtidig, så det er faktisk velgørenhed.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf TinaW » 12. nov 2020, 08:19

TinaW skrev:Jeg skal heldigvis ikke give ret mange gaver. Til min søn og til min mand, samt mine to niecer. Niecerne sørger min lillebror for, da vi nok ikke ses inden jul og så overfører jeg et beløb fratrukket gaven til min søn fra dem.
Jeg overvejer en flaske whisky fra den lokale producent til min mand. Jeg rider sammen med konen, så håber på lidt venne rabat :fløjt:
Derudover skal han have noget duft og måske et kroophold.
Min søn sparer sammen til en gamer computer, så han ønsker sig ikke rigtigt noget. Må se om vi kan få lavet en gave ud af et pengebidrag.



Indtil videre er der købt:
Gaveæske med eau de toilette og body wash fra Tommy, til min mand fra de firbenede.
Gaveæske med whisky og to glas, til min mand fra mig.
2 stk. Liverpool FC krus, til min mand fra min søn (han vil selv betale i år)
Baby yoda bamse (tak Stitch), til min søn fra de firbenede. Han er egentlig for stor til bamser, men vi elsker The Mandalorian og baby Yoda.
Danmark Quiz spil, enten til min søn fra min lillebror eller også bliver det mandelgaven.

Mangler at købe noget til min mand fra hans stedfar og dennes kæreste og så fra os til min søn og fra mandens familie og til min søn.
Han har fået en kontorstol, da vi lavede hans værelse om og den kommer til, at udgøre noget af hans julegave.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2020, 13:43

Et tip til dem, der måtte lede efter en god historisk bog til gave.

https://museumsbutikken.dk/da/boeger/ti ... en-nation/

Det er en rigtig velskrevet fagbog om Tysklands kulturelle og politiske historie de sidste 500 år. Den blev oversat og udgivet i Danmark sidste år i forbindelse med Nationalmuseets udstilling om Tyskland, men er på ingen måde et katalog. Udover at være interessant læsning er det også en smuk indbundet bog at give som gave med tykke sider og mange illustrationer.
Normalprisen er 299-, men Nationalmuseet har den nu på tilbud til en halvtredser. Portoen på 75 kr. er pebret, hvis man har brug for at få den tilsendt, men 125 kr. er stadig en god pris.
Jeg har bestilt den til afhentning på museet, og det er selvfølgelig gratis.

Før kostede den 150- på Nationalmuseet, så det var det, jeg budgetterede med, da jeg besluttede at give den i julegave til min onkel og tante sammen med en flaske dansk vin, så nu smider jeg lige noget chokolade oveni.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Nesnay » 12. nov 2020, 14:36

DetSorteCirkus skrev:Et tip til dem, der måtte lede efter en god historisk bog til gave.

https://museumsbutikken.dk/da/boeger/ti ... en-nation/

Det er en rigtig velskrevet fagbog om Tysklands kulturelle og politiske historie de sidste 500 år. Den blev oversat og udgivet i Danmark sidste år i forbindelse med Nationalmuseets udstilling om Tyskland, men er på ingen måde et katalog. Udover at være interessant læsning er det også en smuk indbundet bog at give som gave med tykke sider og mange illustrationer.
Normalprisen er 299-, men Nationalmuseet har den nu på tilbud til en halvtredser. Portoen på 75 kr. er pebret, hvis man har brug for at få den tilsendt, men 125 kr. er stadig en god pris.
Jeg har bestilt den til afhentning på museet, og det er selvfølgelig gratis.

Før kostede den 150- på Nationalmuseet, så det var det, jeg budgetterede med, da jeg besluttede at give den i julegave til min onkel og tante sammen med en flaske dansk vin, så nu smider jeg lige noget chokolade oveni.

Det var et godt tip, den har jo også fået sindssygt gode anmeldelser, kan jeg se.

Jeg har købt én til min far i julegave og én til mig selv. Og kom også til at købe guldhornsjulepynt til min meget historieinteresserede ven, der snart har fødselsdag. Og diverse klippeark :blush2:
Billede
2
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Kilix » 14. nov 2020, 17:28

Kilix skrev:Kaereste: Aner det virkeligt ikke...!
Mor: Kenwood roeremaskine - koeber en til hende paa Cyber Monday og faar den sendt til min lillebror som hun skal holde jul med
Far + kone: Ny seng - eller rettere: Gavekort til Jysk, de skal selv vaelge den seng der passer til dem.
Storebror: Koeber til sig selv fra mig
Lillebror: Samme som storebror
Svigerinde: Nogen laekre selv-forkaelelses produkter.
Nevoer: Makeway - noget fra kickstarter - men det kan de foerst faa til naeste aar naar vi kommer til .dk igen. Saa de faar nok lidt penge til opsparingen i stedet for.
Bedstemor og -far: Jeg ved ikke om de er gaaet helt traet i puslespil, men hvert fald et eller andet de kan hygge omkring derhjemme.

Quoter lige mig selv.
Min kaereste faar en roevful Philips Hue - jeg mener han allerede har et starter set, saa han faar nogen flere paerer.
Mor faar sin roeremaskine til advent saa vil finde en lille ting som hun kan faa juleaften - maaske noget laekkert creme
Bedsterne bliver besluttet af mine broedre, og jeg giver dem pengene for min del.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf TinaW » 17. nov 2020, 19:25

Min søn ønsker sig ikke rigtigt noget, fordi han sparer op til en gaming computer.
Vi har dog en tradition for, ikke at give penge i julegave.
Men nu får han en skrivebordslampe og lidt kontanter. Han har fået en skrivebordsstol på forhånd, da vi lavede hans værelse om.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"