Halloween - idéer og tip søges!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Frandsen » 25. aug 2020, 09:20

Vi bor i et område, der går rigtig meget op i Halloween. Rigtig. Meget.

Altså ift. oppyntning og alt muligt scary shit i indkørslen og omkring hoveddøren. Jo mere creepy og chok-agtigt, des bedre.

I år har vi derfor tænkt, at vi vil oppe os lidt og gøre lidt mere ud af det end blot et udskåret græskar. Vi har en ret stor indkørsel/p-plads, hvor vi kan lave 'et eller andet'.

Men jeg er tom for idéer!

Så: Har du oplevet en genial oppyntning eller lign., så fortæl :D

Tak :blomst:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf HappyPaww » 25. aug 2020, 09:23

En stor kasse med en dug over, dækket op som et bord, og hvor en af jer, selvfølgrlig behørigt sminket som et lig, har hovedet op igennem et hul, hvor der er placeret en stor skål (med hul til hovedet) over, fyldt med slik, hvor ungerne så kan tage en håndfuld (og måske få en lille forskrækkelse) :lol: :devil:
1
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf gro71 » 25. aug 2020, 13:04

Åh... where to begin!

Vi laver en walk-through, som involverer hele vores have og alle de gæster, vi normalt inviterer til Halloween i år. Og så inviterer vi hele nabolaget og hvem der ellers kunne have lyst til at komme forbi og opleve lidt gys og gru. Der bliver lidt af det hele - en kirkegård, syngende græskars, zombier, et levende fugleskræmsel, voodoo-præster, en mini-labyrint... You name it, we have it :D

Min erfaring er, at man kommer rigtig langt med den rigtige belysning. Farvet lys (orange, blåt, rødt, pink) giver fantastiske effekter. En farvet spot som uplight under en busk kan virkelig gøre den der ene busk til noget potentielt meget skræmmende og uhyggeligt.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf hotlips » 25. aug 2020, 14:24

Der har været nogen der har sat deres bil skævt med en donkraft, sat katastrofeblimket på og så givet den gas med kunstigt blod og afrevne legemsdele smidt rundt omkring så det lignede et trafikuheld.

Der har også været nogle der egentlig bare har pyntet op med græskar, lys og så videre, men når børnene så har ringet på og har stået og fortalt hvad de har set rundt omkring så er der en anden der har sneget sig ind bag dem og har gjort dem forskrækkede, det var et stort hit.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Viskelæder » 25. aug 2020, 14:46

Stil en uhyggelig skikkelse oppe i et vindue og lav lys på det, så man tydeligt kan se det udefra. Hæng evt. lagner op formet som spøgelser/skikkelser i et træ, hvis I har sådan et i indkørslen/haven :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf hotlips » 25. aug 2020, 17:39

Vi har en ringeklokke der rækker tunge, lyser med røde øjne og siger noget med welcome to the dongeon med sådan en spøgelsesstemme, den er altid meget populær, jeg tror den har kostet en tyver i netto.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Purple Haze » 25. aug 2020, 17:42

1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf IrmaPigen » 1. sep 2020, 11:47

Frandsen skrev:Vi bor i et område, der går rigtig meget op i Halloween. Rigtig. Meget.

Altså ift. oppyntning og alt muligt scary shit i indkørslen og omkring hoveddøren. Jo mere creepy og chok-agtigt, des bedre.

I år har vi derfor tænkt, at vi vil oppe os lidt og gøre lidt mere ud af det end blot et udskåret græskar. Vi har en ret stor indkørsel/p-plads, hvor vi kan lave 'et eller andet'.

Men jeg er tom for idéer!

Så: Har du oplevet en genial oppyntning eller lign., så fortæl :D

Tak :blomst:


Jeg var heks forrige år.

Havde hhv syet kostumet og fundet ting i genbrugbetikker. Så havde jeg en heksegryde ved hoveddøren. Med en røgmaskine i og lys der skiftede farve. Og min kæreste havde et monstekostume på, og skræmte børnene i haven. Vi havde også en masse andet gejl. Bla sætter vi en Sonos højtaler op udenfor med uhyggelig musik.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Sangius » 6. sep 2020, 17:08

Jeg købte en håndfuld gamle dukker i genbrugsen, og smed dem ud i haven i et par måneder. Så var de beskidte, havde uglet hår osv.
Den ene hang jeg i en galge i indkørslen, den anden stod på et løbehjul, og nogle havde jeg skilt ad og lagt lidt rundt omkring.
Lavede falsk blod af sirup og frugtfarve, og pladrede udover dem. Det så ret fint ud, det hele :)
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Musenmor » 7. sep 2020, 21:59

Jeg ELSKER halloween!!!

Hvad med en Kirkegårds indkørsel ?

Dvs. Blodige hænder hele vejen op af indkørslen og gravstene.
Nedenunder stenene i indkørslen (hvis i har nogle) kan man ligge måtter med skrige lyde.

Forenden af indkørslen kan man stille
- en hjemmelavet trækiste med røde lys (kæde) indeni.
- Diverse vampyr ting

Sætter lige nogle billeder ind
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Musenmor » 7. sep 2020, 22:02

Flere billeder
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf JoyNips » 30. sep 2020, 19:42

Hvornår skal man begynde at pynte op? Kan se der er nogen på nabovejen der allerede har sat et (porcelæns)græskar med lys i ud... det er da sådan lidt tidligt??
Senest rettet af JoyNips 30. sep 2020, 19:51, rettet i alt 1 gang.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf Lykke » 30. sep 2020, 19:46

Vi er begyndt at pynte. Synes det er hyggeligt, og barnet er helt oppe at køre over det.

Overvejer at bage en kage i år, så tænker jeg skal have skaffet noget orange farvepasta/frugtfarve.

Til gengæld er jeg ret skuffet over udvalget af pynt hvert år. Synes det meget er det samme.
0
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Halloween - idéer og tip søges!

Indlægaf gro71 » 1. okt 2020, 06:22

Vi er også begyndt at pynte op. Det er vildt hyggeligt at gå og tilføje lidt mere for hver dag, der går. Jeg er dog enig med dig i, at det stadigvæk er noget crap, man kan købe i DK, så jeg glæder mig faktisk lidt til, at Amazon får fodfæste her - det kan måske ændre på udvalget. Vi laver en del dekorationer selv, af samme årsag.

Jeg følger i øvrigt nogle amerikanske profiler på FB, og derovre har de flere steder allerede pyntet gevaldigt op og bruger så oktober måned på at fremvise pragten.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"