Hvilken Coldplay-sang til et bryllup (i kirken)

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Hvilken Coldplay-sang til et bryllup (i kirken)

Indlægaf ajnaM » 6. jul 2020, 20:50

3tegn skrev:I al fald IKKE den, der lyder som om, at teksten er "Jeg sked en bums" :D


Åh jo, Yellow er et fantastisk nummer - og en kærlighedserklæring i øvrigt.

Og jeg ville i øvrigt klart foretrække et nummer fra første album, og slet ikke noget af det nyeste, men der er folk selvfølgelig forskellige. :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Hvilken Coldplay-sang til et bryllup (i kirken)

Indlægaf Dynaudio » 9. jul 2020, 09:21

Jeg vil byde ind med Up&Up og Everglow.

Up&Up, som jeg fortolker den, en sang, som handler om at i kærlighed går det op og ned, men det gælder om at udnytte de gode tider bedst muligt, og arbejde for at komme igennem de dårlige.



Everglow er også en sang, som jeg forestiller mig kunne lyde smukt med et flerstemmigt kor. Men lyrisk den lidt off til et bryllyp, tror jeg. Sangen kan fortolkes på to måder, enten er det en person, som tænker tilbage på forliste parforhold eller venskaber med glæde (ved i det hele taget at have oplevet dem). Den kan også fortolkes nutidigt, hvor modtageren fylder afsenderen med lykke.

Du nævner selv, at brudeparret er fan af bandet, så mon ikke de kender den Coldplayske-fortolkning af sangen (hvilket er den første).

0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvilken Coldplay-sang til et bryllup (i kirken)

Indlægaf Contrast » 9. jul 2020, 22:02

Magic er et godt bud, og ellers helt klart Viva la vida <3

For at nævne en der ikke er nævnt: Strawberry Swing. Jeg har ikke gået lyrikken efter i sømmene, men jeg synes stemningen passer ret godt til romantik, og den lyder meget som en kærlighedserklæring.

People moving all the time
Inside a perfectly straight line
Don't you wanna curve away
It's such
It's such a perfect day
It's such a perfect day
Now the sky could be blue
I don't mind
Without you it's a waste of time
Could be blue
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvilken Coldplay-sang til et bryllup (i kirken)

Indlægaf Primerose » 10. jul 2020, 22:09

Something just like this - den ville jeg elske, at nogle sang til mit bryllup!
https://youtu.be/FM7MFYoylVs
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.

Tilbage til "Fest og bryllup"