Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Nuttegris » 30. dec 2015, 15:12

Mine 3 lyshuse står også fremme hele året, de er altid fine :love:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 30. dec 2015, 16:21

Jeg har stadig ikke pyntet af. Det bliver ikke før efter nytår - engang.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Flora » 30. dec 2015, 21:07

Netto skulle af med deres juleguf, så alt var sat helt vildt ned. Jeg fandt en pose med alt dette til kun 10 kr. :banan:

Smarties.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Flora » 31. dec 2015, 00:13

Kommodedyret skrev:En bande af julemænd er stillet op på ræd og række på kanten af en billedramme.
Det er et line-up, der er blevet begået et mord, og den skyldige skal udpeges.
jul.gif


Offeret blev fundet i miserabel tilstand, fuldstændig maltrakteret. Retsmedicineren har fundet tegn efter bidemærker og kradsemærker! :8:

julll.gif


Efterforskningsteamet arbejder i døgndrift. De er pressede. Endnu en chokoladejulemand er nemlig forsvundet i nattens mulm og mørke. Han er ikke blevet set siden kl 23 i går aftes, og nu efterlyst.

Opdatering følger...


Er jeg den eneste der er lidt skuffet over at der aldrig kom en opdatering på den her? :D
5
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 31. dec 2015, 00:34

Flora skrev:
Kommodedyret skrev:En bande af julemænd er stillet op på ræd og række på kanten af en billedramme.
Det er et line-up, der er blevet begået et mord, og den skyldige skal udpeges.
jul.gif


Offeret blev fundet i miserabel tilstand, fuldstændig maltrakteret. Retsmedicineren har fundet tegn efter bidemærker og kradsemærker! :8:

julll.gif


Efterforskningsteamet arbejder i døgndrift. De er pressede. Endnu en chokoladejulemand er nemlig forsvundet i nattens mulm og mørke. Han er ikke blevet set siden kl 23 i går aftes, og nu efterlyst.

Opdatering følger...


Er jeg den eneste der er lidt skuffet over at der aldrig kom en opdatering på den her? :D



Du er ikke den eneste :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Badesandalen » 31. dec 2015, 10:59

DD_81 skrev:Hvor er i vilde at i allerede har pyntet ned... :chok:

Jeg har kun taget vores julesokker ned, de hang på trappen i entreen, og manden har fjernet en stor havenisse der stod derude også, og der er helt vildt tomt! - jeg må klart tage det i etaper, så jeg ikke får et granatchok :lol:
Min kollega havde pyntet ned på arbejdet, der var kun en enkelt juledekoration tilbage, og en enkelt julestjerne, - det føltes bare så tomt!
Men glæder mig nu til at se det hele nytårspyntet i stedet :klap:

Jeg har lige pakket tasker for ungerne, så de er klar til at fejre nytår med farmor og farfar. Bliver godt for dem at der kommer til at ske noget. De 2 store har bare spillet computer de sidste par dage, og nr. 3 han har rumpen fuld af krudtlopper - kombineret med at han ikke giiiiider noget som helst. Han kunne knap nok slæbe sig til biblioteket den anden dag og klagede hele vejen derover og hele vejen hjem, over at han skulle gåååå sååååå laaaaaaaaaangt. Al den juleferie er næsten for meget af den gode. Og tanken om at de har hele 5 dage mere!
Jeg tror seriøst de har set alt på netflix! - har forsøgt at tilbyde at spille spil med dem, men den ene kunne slet ikke koncentrere sig og den anden mente at vi andre snød helt vildt hele tiden.
Så meget for lidt julefred ;)

Næste år tror jeg vi nupper skiferien eller noget andet nytåret over.


Jeg håber ikke at det er provokerende, men jeg synes bare det lyder super hyggeligt. :genert:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 14:50

Julen varer lige til påske, siger en gammel børnesang. De færreste her i kvarteret vil dog tilslutte sig denne påstand.

I midten af december gik kolde julegys gennem beboerne her i lejligheden. Mordet kom som et chok, og ingen havde forestillet sig hvordan de efterfølgende begivenheder ville udspille sig.
En sagesløs chokoladenissemand blev fundet myrdet og parteret på bestialsk vis. Teorierne var mange, der var lige så mange gæt som der var chokoladenissemænd i lejligheden.
Grundet forbrydelsens bestialske natur, arbejdede efterforskningsholdet længe med en teori der var centreret om en pelsklædt hovedmistænkt. "Katten" var i søgelyset. Katten var kendt af politiet, og berygtet for sine meritter som klatretyv. Efter dagelange afhøringer og intensivt krydsforhør, måtte politiet dog skrinlægge deres hovedteori: det viste sig at "Katten" slet ikke brød sig om at spise chokolade.

En nat forsvandt endnu en chokoladenissemand fra sin plads øverst på billedrammens kant. Ingen havde set eller hørt noget. Forbrydelsen var sket i ly af mørket. Lejlighedens beboere, chokoladenissemændene især, begyndte at føle sig magtesløse. Tiltroen til ordensmagten var forsvundet fuldstændig, lovløsheden hærgede, og den tidligere juleidyl var forsvundet og var blevet erstattet med en generel mistroisk stemning.
Endnu en nissemand forsvandt. Og endnu een.

Den tidligere så glorværdige nissemandshær var blevet reduceret til en vag skygge af sin fordums storhed. De tilbageværende chokoladenissemænd måtte se i øjnene at deres stolte tradition med at stå på kanten af en billedramme og se cool ud, var udrydningstruet og stod på tærskelen til historisk glemsel.

Pludselig en dag stoppede massakren.
De tilbageværende nissemænd har tillagt sig et livssyn præget af paranoia, og ingen af dem tør længere lukke et øje når natten falder på. Men myrderierne er stoppet. Der er ikke blevet spist en chokoladenissemand i over en uge nu. Der er tilgengæld opstået en ny bekymring i nissemændenes rækker: der er tale om et kommende temperaturskifte i vejret som vil kunne påvirke nissemændenes generelle levedygtighed og fortsatte overlevelse som art. Men alt dette er stadigvæk ubekræftet. Undertegnede vil holde situationen under observation, og berette om eventuelle udviklinger i situationen om de udrydningstruede og massakrerede chokoladenissemænd.

Fotografisk bevis på at bestanden af nissemænd er blevet kraftigt minimeret:
(bemærk det anstrengte ansigtsudtryk på flere af de portrætterede)
ju.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fillie » 1. jan 2016, 15:57

Kommode: :love:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Garfield » 1. jan 2016, 19:46

Kommodedyret skrev:Julen varer lige til påske, siger en gammel børnesang. De færreste her i kvarteret vil dog tilslutte sig denne påstand.

I midten af december gik kolde julegys gennem beboerne her i lejligheden. Mordet kom som et chok, og ingen havde forestillet sig hvordan de efterfølgende begivenheder ville udspille sig.

....


Det er godt nok lidt for spændende :shock:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 22:50

Garfield skrev:
Kommodedyret skrev:Julen varer lige til påske, siger en gammel børnesang. De færreste her i kvarteret vil dog tilslutte sig denne påstand.

I midten af december gik kolde julegys gennem beboerne her i lejligheden. Mordet kom som et chok, og ingen havde forestillet sig hvordan de efterfølgende begivenheder ville udspille sig.

....


Det er godt nok lidt for spændende :shock:


Jeg vil bare lige understrege at jeg selv har hverken hugtænder eller briller. :engel:
Det er et stort mysterium for alle implicerede parter hvad der mon er sket.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jan 2016, 23:46

Uopklarede forbrydelser involverende chokoladenissemænd bliver aldrig forældede, vel?
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 2. jan 2016, 00:11

Fru Sunshine skrev:Uopklarede forbrydelser involverende chokoladenissemænd bliver aldrig forældede, vel?


Jeg tænker at der snart bliver oprettet en specialenhed der eksklusivt tager sig af uopklarede forbrydelser mod slik og pyntegenstande. Måske skal Nikolaj Lie Kaas være leder.
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf HappyQ » 2. jan 2016, 07:24

Der var da en fin ide til næste års juleføljeton :gogo:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daphne » 2. jan 2016, 14:29

Jeg elsker alle lysene og hyggen i forbindelse med Julen, og det er så trist, når det skal væk, synes jeg. Jeg har bestemt mig for at I år skal jeg have købt noget pynt, som kan stå i stedet for. De der lyshuse er rigtig søde, men findes der mon et lidt billigere og stadig pænt alternativ til Kählers? Det behøver heller ikke lige være huse nødvendigvis, men noget hyggeligt og fint (som også ser fint ud uden levende lys - har en pilfinger-kat, så herhjemme er alt LED).
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 14:48

Jeg synes at jeg har efterligninger af kãhlers lyshuse flere steder - måske i jysk? :gruble:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Fest og bryllup"