Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf musling » 2. mar 2020, 11:28

Hvordan fejrede du din seneste runde fødselsdag?
Var selve dagen noget særligt? Og hvis du holdt fest, hvor mange inviterede du så og hvor meget gjorde du ud af det?

Sidst jeg fyldte rundt, hvilket snart er 10 år siden, havde jeg familie og et par veninder til morgenkaffe - og så husker jeg ærligt talt ikke ret meget mere, men var med stor sandsynlighed ude at spise om aftenen.
Festen blev holdt en måneds tid efter i lejet forsamlingshus med kagebord, grillbuffet, festlege og masser af hygge til et stykke ud på natten.

Til min kommende fødselsdag har jeg overvejet at holde åbent hus på selve dagen - med frygt for, at ingen kommer og samtidigt frygt for, at der pludselig ankommer så mange, at der hverken er stole eller mad nok.
Overvejer samtidigt også at stikke af - på wellness i Sverige. Jeg ku' godt.

Fest bliver kun en meget lille skrabet en, da vi har valgt at rejse for pengene i stedet. Så lidt familie og de nærmeste venner bliver samlet i vores hjem (vi vil lige kunne være her) til noget nem mad udefra.

Men jeg gad vildt godt lade mig inspirere af, hvad I gør - især på selve dagen. Den må jo godt være noget særligt :lun:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Purple Haze » 2. mar 2020, 11:33

Gjorde en del ud af det, og oprettede også en tråd: viewtopic.php?f=29&t=11663

I år fejre jeg 41 års fødselsdag og har inviteret 50 af mine nærmeste venner på kineser buffet og driks hjemme hos os bagefter. Vil tro vi bliver ca 30. Det bliver fabelagtigt!
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Spjaerten » 2. mar 2020, 11:40

Blev overrasket af tætte veninder med surprise brunch

Inviterede familien (4 stk) på middag ude

Holdt: kom og join mig i parken med hygge og øl/vand (jeg havde købt nogle kasser øl/cider - resten medbragte folk selv) senere tog jeg med en håndfuld i byen til den lyse morgen.
Havde egentlig i planen tænkt vi skulle spille kongespil osv men glemte alt om at planlægge noget - men tror folk hyggede sig alligevel.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf thomassneum » 2. mar 2020, 11:46

Jeg holder aldrig fødselsdag.
Min sidste runde fødselsdag, blev afholdt.. mener jeg, alene i mit sommerhus.

Jeg bryder mig ikke om sociale arrangementer.. generelt. Det kræver at jeg har fysisk og mentalt overskud til det. Dette er ikke altid tilfældet.
Jeg er dog begyndt at knytte mig mere til familien. Og de dage som dukker op hvor familien er involveret, der vælger jeg dog at deltage.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Julledyret » 2. mar 2020, 12:10

Min sidste runde fødselsdag faldt på en hverdag, hvor en håndfuld venner kom forbi og overraskede mig med morgenmad inden arbejdet kaldte.
Jeg kan ikke huske hvad der skete om aftenen, men jeg har nok været ude at spise med mine forældre og søster.

Den efterfølgende weekend holdt jeg stor fest for både venner og familie. Vi var omkring 45 til spisning (mad udefra) og fest, hvor der både var taler, quiz og masser musik til den lyse morgen. Det var en skøn måde at blive fejret på!

Normalt fejrer jeg kun fødselsdag for de nærmeste venner, formen varierer fra år til år. Sidste år inviterede jeg mine veninder (uden mænd og børn) til brunch på en café med efterfølgende hygge i en park, det var en stor succes.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Pandesteg » 2. mar 2020, 12:15

Det var nytårsaften, da jeg fyldte 30. Vi har taget op for at holde nytår med min mor og hendes mand. Vi spiste god morgenmad og jeg fik gaver (god morgenmad havde vi nu nok fået selvom det ikke var min fødselsdag) og resten af dagen forløb sikkert som for alle andre med nytårsforeberedelser osv.
Jeg ønsker egentlig ikke den store opmærksomhed på min fødselsdag. Den betyder ikke rigtig så meget for mig, og fordi det er nytårsaften så har det heller aldrig rigtig været "min dag". Når jeg fylder 40 om nogle år tænker jeg heller ikke at gøre noget særlig ud af det... Aller højst invitere min tætteste familie ud at spise en dag. Men enhver skal jo bare gøre hvad man har det bedst med - selvom jeg nogle gange føler, at jeg skal semi-undskylde eller forklare, hvorfor jeg ofte ikke rigtig gør noget ud af min fødselsdag.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf didas » 2. mar 2020, 12:21

Jeg holdte fest for venner og veninder med Oktoberfest-tema. Startede festen i det private og sluttede af på Heidis Bierbar.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Rapfisk » 2. mar 2020, 12:23

Sidst, som er godt 9 år siden, blev holdt for familien med Jul i Tivoli, efterfølgende aftensmad på Hard Rock Café og så hjem til kaffe.

Næste gang er jo så til jul. Jeg svinger mellem ikke at gøre noget og at invitere venner og familie til noget kæmpestort.

Jeg havde egentlig store planer om at drikke drinks på en rooftop bar i Cape Town - men da jeg har en datter på 14 måneder til den tid, er det lidt skudt til hjørne :fløjt:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf sigge » 2. mar 2020, 12:29

Jeg tog min søster med på 3 ugers drømmerejse til New Zealand. Selve dagen fejrede vi med morgenmad fra roomservice, seværdigheder hele dagen, lækker buffet på hotellet til aften og termisk spa senere på aftenen. Ret perfekt, hvis du spørger mig.

Inden afrejse havde jeg inviteret mine forældre og min søster ud at spise en aften, og jeg havde haft en flok veninder til afternoon tea hjemme hos mig, hvor jeg lavede finger sandwiches, scones med lemoncurd og et udvalg af små kager.

Nu stjal min søster min idé til min næste runde fødselsdag til sin egen fornylig = tur til Icehotel i Nordsverige. Så jeg skal have fundet på noget nyt. Der er også 6 år til, så jeg når det nok. Men det bliver helt sikkert noget med en rejse - jeg har luftet lidt for min veninde, at det kunne være en tur til Monaco for at se Formel 1.

Stor fest bliver aldrig noget for mig.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. mar 2020, 14:47

Min sidste runde dag blev fejret ved at se Ørkenens Sønner i Gigantium, og da jeg kom ud til min mor, havde de arrangeret et surpriceparty. Det var fedt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Daine » 2. mar 2020, 14:53

Da jeg blev 30 for 10 år siden holdt jeg bare en komsammen for familien. Til sommer fylder jeg 40 og jeg kunne godt forestille mig jeg bare forbigår dagen i stilhed. Måske jeg tager et par dage i København og glemmer alt om den dag.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Pjeps » 2. mar 2020, 15:04

Jeg lod som ingenting, og gjorde klart for mine venner at jeg virkelig ikke ønskede et eller andet kikset surprise!

Det fik jeg nemlig da jeg blev 30, deriblandt 1 stk mandestripper, jeg krummede tæer på mine venindes vegne, og fandt hele arrangementet dybt irriterende :lol:

Nu nærmer den næste sig om et par år og der sidder jeg med garanti et eller andet varmt luksus sted med min veninde.
1
:ninja:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. mar 2020, 15:26

Min 30 års fødselsdag blev fejret med middag på restaurent med mand og børn.

Og så fejrede jeg mig selv med at invitere min store familie til fødselsdagsfest.
Havde dækket hyggeligt op i haven, men agressive hvepse ødelagde den ide, så vi rykkede indendøres og sad tæt :D
men hyggeligt var det.

Jeg tror jeg giver hvepsene baghjul om 1½ år når jeg fylder 40, og inviterer familie, venner, kollegaer til havefest :)
Tænker noget helstegt gris, og kæmpe salatbuffet, massere af kolde drikke, kongespil og hurlumhej, og bare massere af hygge. Fylde haven op med fakler og lygter.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. mar 2020, 15:33

Jeg fejrede tre dage i træk, da jeg blev 30.
Fredag havde jeg inviteret seks tætte venner ud at spise, lørdag var mine forældre og jeg ude at spise frokost, efter vi havde ordnet festlokale til om søndagen, hvor der var brunch for ca 30 venner, familiemedlemmer og daværende kolleger.
At det skulle være brunch skyldtes bl.a., at en baby på fem måneder var æresgæst :D

Jeg har ingen anelse om, hvad jeg vil næste år, men jeg kan godt lide det koncept, som min far har valgt til sin kommende runde dag. Det er en slags Åbent Hus med tilbagemelding og fælles ankomsttidspunkt kl. 14. Først er der kagebord, så, hvis vejret tillader det, mulighed for en gåtur langs stranden, og til sidst en lille uformel buffet med skrub-hjem-aftensmad.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Rund fødselsdag - hvordan fejrede du din den sidste?

Indlægaf Alphilia » 2. mar 2020, 16:28

Jeg spiste brunch med nogle veninder og om aftenen spiste min mand og jeg ude.

Førstkommende weekend inviterede jeg den nærmeste familie på brunch ude.
Jeg føler faktisk ikke helt, at jeg fejrede mig selv nok :blush:
1

Tilbage til "Fest og bryllup"