Kombinerede fester - er det for skørt?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Lys » 13. feb 2020, 12:45

Ville I tænke noget særligt (hvad?), hvis I blev inviteret til fx kombineret navngivningsfest og 33 års fødselsdag for forælderen til barnet? (frokostbuffet på cafe)

Festen holdes ca 1 uge fra fødselsdagen.

Fødselaren har ofte (men ikke altid) inviteret venner til en fødselsdagsmiddag hjemme, men det sker ikke i år pga baby.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf JoyNips » 13. feb 2020, 12:55

Go for it. Vi holdt fælles navnefest for os alle 3 - vi fik samme efternavn og vores søn fik navn. Og vi holdt det i øvrigt som brunch på en café.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Persnikedy » 13. feb 2020, 12:55

Nej det ville jeg nok tænke var fornuftigt af de nye forældre så de ikke kørte surt i gæster
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Sof » 13. feb 2020, 12:55

Jeg tror ikke jeg selv havde fejret det på den måde, måske mere hvis det var en rund fødselsdag oveni :gruble:

Men ville deltage, hvis jeg blev inviteret. Og ikke tænke det var sært.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf HappyPaww » 13. feb 2020, 13:22

Jeg ville kun gøre det på den måde, hvis jeg alligevel ville have holdt en større fødselsdagsfest, hvis datoen ikke faldt omkring navngivningsdagen.

Personligt går jeg ikke særlig højt op i fødselsdage, og ville derfor også undres lidt over en 33-års fødselsdagsfejring på restaurant. Så ville gæsterne jo også skulle have gaver med både til baby og fødselar, og det virker lidt voldsomt. Det var straks noget andet, hvis det var en rund fødselsdag, bryllup eller anden større begivenhed...
16
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Pandesteg » 13. feb 2020, 13:29

HappyPaww skrev:Jeg ville kun gøre det på den måde, hvis jeg alligevel ville have holdt en større fødselsdagsfest, hvis datoen ikke faldt omkring navngivningsdagen.

Personligt går jeg ikke særlig højt op i fødselsdage, og ville derfor også undres lidt over en 33-års fødselsdagsfejring på restaurant. Så ville gæsterne jo også skulle have gaver med både til baby og fødselar, og det virker lidt voldsomt. Det var straks noget andet, hvis det var en rund fødselsdag, bryllup eller anden større begivenhed...


Jeg er meget enig.. Jeg gider som regel heller ikke holde min egen fødselsdag og når jeg gør, så er det som regel kun for forældre + søskende (og mere for deres skyld end for min). Så jeg ville i ovennævnte tilfælde droppe den 33-års fejring og så "bare" holde navngivning.
9
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Fynerfin82 » 13. feb 2020, 13:41

Jeg ville ikke synes det var skørt, hvis det var en rund fødselsdag eller et bryllup. Men en 33 års fødselsdag ville jeg synes var underligt.
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Joe » 13. feb 2020, 13:55

Jeg forstår overhovedet ikke at der skulle være et problem i det.
8
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2020, 14:06

Synes ikke, at det er skørt, det lyder da super hyggeligt :)
2
:lun: Be brave
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Lys » 13. feb 2020, 14:21

Pandesteg skrev:
HappyPaww skrev:Jeg ville kun gøre det på den måde, hvis jeg alligevel ville have holdt en større fødselsdagsfest, hvis datoen ikke faldt omkring navngivningsdagen.

Personligt går jeg ikke særlig højt op i fødselsdage, og ville derfor også undres lidt over en 33-års fødselsdagsfejring på restaurant. Så ville gæsterne jo også skulle have gaver med både til baby og fødselar, og det virker lidt voldsomt. Det var straks noget andet, hvis det var en rund fødselsdag, bryllup eller anden større begivenhed...


Jeg er meget enig.. Jeg gider som regel heller ikke holde min egen fødselsdag og når jeg gør, så er det som regel kun for forældre + søskende (og mere for deres skyld end for min). Så jeg ville i ovennævnte tilfælde droppe den 33-års fejring og så "bare" holde navngivning.


Tak for kritisk input. Ville I også tænke sådan, hvis invitationen kom fra en, der ofte havde inviteret jer til fødselsdagsmiddag eller til brunch på cafe i forbindelse med sin fødselsdag?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf HappyPaww » 13. feb 2020, 14:24

Lys skrev:
Pandesteg skrev:
HappyPaww skrev:Jeg ville kun gøre det på den måde, hvis jeg alligevel ville have holdt en større fødselsdagsfest, hvis datoen ikke faldt omkring navngivningsdagen.

Personligt går jeg ikke særlig højt op i fødselsdage, og ville derfor også undres lidt over en 33-års fødselsdagsfejring på restaurant. Så ville gæsterne jo også skulle have gaver med både til baby og fødselar, og det virker lidt voldsomt. Det var straks noget andet, hvis det var en rund fødselsdag, bryllup eller anden større begivenhed...


Jeg er meget enig.. Jeg gider som regel heller ikke holde min egen fødselsdag og når jeg gør, så er det som regel kun for forældre + søskende (og mere for deres skyld end for min). Så jeg ville i ovennævnte tilfælde droppe den 33-års fejring og så "bare" holde navngivning.


Tak for kritisk input. Ville I også tænke sådan, hvis invitationen kom fra en, der ofte havde inviteret jer til fødselsdagsmiddag eller til brunch på cafe i forbindelse med sin fødselsdag?

Så er det måske anderledes :) Det er ikke rigtig tradition i min omgangskreds, så svarer selvfølgelig også derudfra.

Jeg ville dog så være lidt beskeden, og kun ønske gaver til barnet/familien, og ikke (også) til mig selv :genert:
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Lys » 13. feb 2020, 14:46

HappyPaww skrev:
Lys skrev:
Pandesteg skrev:
HappyPaww skrev:Jeg ville kun gøre det på den måde, hvis jeg alligevel ville have holdt en større fødselsdagsfest, hvis datoen ikke faldt omkring navngivningsdagen.

Personligt går jeg ikke særlig højt op i fødselsdage, og ville derfor også undres lidt over en 33-års fødselsdagsfejring på restaurant. Så ville gæsterne jo også skulle have gaver med både til baby og fødselar, og det virker lidt voldsomt. Det var straks noget andet, hvis det var en rund fødselsdag, bryllup eller anden større begivenhed...


Jeg er meget enig.. Jeg gider som regel heller ikke holde min egen fødselsdag og når jeg gør, så er det som regel kun for forældre + søskende (og mere for deres skyld end for min). Så jeg ville i ovennævnte tilfælde droppe den 33-års fejring og så "bare" holde navngivning.


Tak for kritisk input. Ville I også tænke sådan, hvis invitationen kom fra en, der ofte havde inviteret jer til fødselsdagsmiddag eller til brunch på cafe i forbindelse med sin fødselsdag?

Så er det måske anderledes :) Det er ikke rigtig tradition i min omgangskreds, så svarer selvfølgelig også derudfra.

Jeg ville dog så være lidt beskeden, og kun ønske gaver til barnet/familien, og ikke (også) til mig selv :genert:



Tak for svar. Jeg spørger selvfølgelig, fordi jeg er i tvivl om alle vil se invitationen som den er tænkt, så jeg sætter pris på ikke kun at blive “rygklappet”.

Jeg har ikke tænkt mig aktivt at ønske mig gaver til nogen af os - det må være op til gæsterne, om de vil give noget.
0
Brugeravatar
Kapsel
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. feb 2020, 16:10
Kort karma: 2
Geografisk sted: Et sted på Sjælland
Likede indlæg: 31

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Kapsel » 13. feb 2020, 15:06

Jeg ville ikke skænke det en tanke.
Dem der holder en fest bestemmer jo helt selv hvad de vil holde og hvem de vil inviterer.
Det der bliver inviteret bestemmer om de har lyst til at komme.
Længer er den ikke for mit vedkommende.

Jeg ville dog foretrække at vide om jeg skulle komme med en gave :)
Det kan hurtigt bilve akavet
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf D.itsen » 13. feb 2020, 15:51

Jeg synes faktisk det er lidt synd, hvis traditionen med at holde egen fødselsdag dør, bare fordi man har fået barn. Hvis man har lyst til at fejre sin fødselsdag, så skal man da bare gøre det og jeg synes det er en fin måde at gøre det på
10
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Kombinerede fester - er det for skørt?

Indlægaf Sof » 13. feb 2020, 15:53

Når fødselsdagene også normalt/ofte bliver holdt, så synes jeg ikke det er mærkeligt. Det er mere hvis det kom ud af det blå. Nu de inviterede er vant til at I/du inviterer, så tror jeg virkelig ikke de vil tænke over det.

Jeg holder aldrig fødselsdag, så medmindre det var en rund, så tror jeg folk ville undre sig gevaldigt og synes det var sært.
4

Tilbage til "Fest og bryllup"