Bryllup - bedste underholdningsindslag

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf marcias » 14. okt 2019, 18:19

Skal til bryllup ved en kær ven, og mangler inspiration til hvilken underholdning, jeg skal lave. Fik så meget inspiration da jeg arrangerede polter, at jeg tænkte at spørger herinde igen, så here goes:

Hvad er det bedste/sjoveste/fineste/mest mindeværdige bryllupsunderholdning du har oplevet?
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf limitededition » 14. okt 2019, 18:38

Vi havde nogle gæster der lavede motionsvisen (kendte den ikke i forvejen, så sig til hvis du skal have mere info).
Det var også sjovt med den leg, hvor parret skal gætte hvad de gæster der rejser sig ved bestemte numre, har til fælles. Altså, gæsterne får en oversigt over hvad de forskellige numre er, og parret trækker et nummer, og skal så gætte.
Så er der den som altid er med, med skoene, hvor parret sidder med en herre og damesko, og skal svare på hvem der gør hvad til spørgsmålene, med ryggen til hinanden.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Urtekussen » 14. okt 2019, 18:48

Den med skoene syntes vi var vildt sjovt - det eneste vi gerne ville have vidst, var om vi var enige eller ej.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Kanga » 14. okt 2019, 19:14

Uh, jeg har det stramt med bryllupsunderholdning. Jeg synes altid, der er ALT for meget. Der er ikke tvivl om, at alle gør det i bedste mening. Men det sidste bryllup jeg var til, der blev det noget tungt, da ‘træ/vinkasse med beskeder, som må læses om et år’ kom for anden gang, vi 3-4 gange i løbet af festen sang en købesang og flere taler der blev indledt med ‘jeg har ikke skrevet noget ned, der er så meget jeg gerne vil sige til jer....’

Mit råd er, lad det være virkelig velovervejet. Lad det være kort og præcist.

Kanga
11
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Zonta » 14. okt 2019, 19:36

Til vores bryllup var der også nogle af mine veninder, der havde lavet den med skoene. De havde så også taget alle bordene med (vi sad ved runde borde) og de fik to stykker papir (hvidt for brud og sort for gom), så de skulle også gætte med. Det syntes jeg var skægt.

Vi havde også den med en boks, som vi måtte åbne senere. Det var ret hyggeligt, men ikke noget vi ville have savnet, hvis ikke det var der. Hvis det skal være der, så synes jeg gæsterne skal have at vide, at de skal skrive på sedlen og lægge den i kassen inden kl. et-eller-andet eller inden desserten eller sådan noget, så man ikke bliver tvunget til at skrive noget på 2 minutter, men lige kan summe lidt over det.

På et tidspunkt da vi var gæster til et bryllup sang vi en sang, hvor ét bogstav var udelukket helt.... Eller startede alle ord med samme bogstav eller sådan noget i den dur :gruble: Den var meget skæg, fordi den ikke hev os igennem 28 meget hjemmestrikkede vers af "Jeg er Havren...." med anekdoter om brudeparret.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf kidkomb » 14. okt 2019, 19:52

Jeg synes det var lidt sjovt, til sidste bryllup jeg var til, at en af gommens venner havde taget en kæmpestor, rusten hækkesaks med til da sokkerne skulle klippes. Lige inden han skulle klippe lagde han den fra sig og tog en saks op af lommen. Jeg nåede at blive ret nervøs for gommens tæer lige dér :lol:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf limitededition » 15. okt 2019, 05:21

Urtekussen skrev:Den med skoene syntes vi var vildt sjovt - det eneste vi gerne ville have vidst, var om vi var enige eller ej.

Enig - vi fik det på video, så vi kunne se det bagefter, men imens havde det været fedt at vide om der blev grinet fordi vi var enige eller omvendt. :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2019, 06:44

Vi var gladest for den tale mine børn holdt. Bagefter optrådte de for os.

Jeg synes personligt at den der sko-ting er røvkedelig, ligesom åbn-om-et-år-kassen skulle aflives.

Min veninde havde fundet en, der tager ud og "holder tale" som en eller anden karakter, så til deres sølvbryllup kom hun som fitnessbuddy. Det var virkelig sjovt, men det er jo smag og behag.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Ado » 15. okt 2019, 07:44

Mine brødre og svigerinder havde lavet en konkurrence, hvor min mand og jeg skulle dyste. Det gik ud på, at vi skulle - blandt gæsterne - finde diverse effekter. Et brunt bælte, en stribet strømpe, guldur osv osv. Det var skide sjovt, og fik gæsterne med i legen.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Ado » 15. okt 2019, 07:46

Fru Sunshine skrev:
Min veninde havde fundet en, der tager ud og "holder tale" som en eller anden karakter, så til deres sølvbryllup kom hun som fitnessbuddy. Det var virkelig sjovt, men det er jo smag og behag.

Dette er et bevis på, hvor svært det kan være for gæsterne at ramme plet. :D Jeg havde frygtet sådan en udklædt revyting, der skulle komme og holde tale.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2019, 12:16

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Min veninde havde fundet en, der tager ud og "holder tale" som en eller anden karakter, så til deres sølvbryllup kom hun som fitnessbuddy. Det var virkelig sjovt, men det er jo smag og behag.

Dette er et bevis på, hvor svært det kan være for gæsterne at ramme plet. :D Jeg havde frygtet sådan en udklædt revyting, der skulle komme og holde tale.

Det er også sindssygt svært at finde dem, der rent faktisk er sjove.
Hende her mestrede kunsten, men jeg har dælme også oplevet min del af tåkrummende pinlige eksempler.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf LaMariposa » 15. okt 2019, 12:50

Jeg var til et bryllup, hvor brudens søstre havde lavet en avis med artikler mm brudeparret. Der var også reklamer, der var relevante for parret. De havde også lavet krydsord. Det var simpelthen sådan en god ide. De lå ved hver plads, og så kunne man kigge i dem og sludre med sidemanden om indholdet. Super personligt uden på nogen måde at larme for meget.
Senest rettet af LaMariposa 15. okt 2019, 13:00, rettet i alt 1 gang.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Urtekussen » 15. okt 2019, 12:58

Jeg kan også komme med input til, hvad det absolut værste indslag (til alle slags fester) er imo:

LAAAAAANGE, ligegyldige, kedsommelige taler, uden nogen pointer. Det er gerne sådan nogle med en masse irrelevant snak, fordi taleren faktisk bedre kan lide at høre sig selv, end rent faktisk vil sige noget til dem, som fejres.

Usyngelige og lange selskabssange.
Jeg elsker hjemmeskrevede sange, men de skal kunne synges og det skal kunne overstås forholdsvis hurtigt.

Til vores bryllup tror jeg der var 15 indslag, og vi kom virkelig i bekneb med at nå det hele inden kl 24. Heldigvis var vores toastmaster god til på forhånd at have bedt folk om at tage tid på deres indslag, da hun kunne se at tiden var knap.
1
2011
2015
2018
2020
2023
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2019, 15:51

Urtekussen skrev:Usyngelige og lange selskabssange.


Med mindre det er med vilje. Det kan være virkelig morsomt hvis man veksler mellem ingen rim og virkelig tåbelige rim og helt konsekvent smider ekstra versefødder ind. Men det skal være tilstrækkeligt tydeligt at det er meningen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Bryllup - bedste underholdningsindslag

Indlægaf Sorenspige » 15. okt 2019, 17:44

Kanga skrev:Uh, jeg har det stramt med bryllupsunderholdning. Jeg synes altid, der er ALT for meget. Der er ikke tvivl om, at alle gør det i bedste mening. Men det sidste bryllup jeg var til, der blev det noget tungt, da ‘træ/vinkasse med beskeder, som må læses om et år’ kom for anden gang, vi 3-4 gange i løbet af festen sang en købesang og flere taler der blev indledt med ‘jeg har ikke skrevet noget ned, der er så meget jeg gerne vil sige til jer....’

Mit råd er, lad det være virkelig velovervejet. Lad det være kort og præcist.

Kanga


Jeg kan godt lide indslag/sange mv., men de skal ikke bare være der for at være der. Til vores bryllup havde jeg sagt til folk, at vi gerne ville have sange/indslag/taler, men at vi ikke blev skuffede, hvis folk ikke “kom med noget”. Det betød, at vi kun fik en kopi-sang, som var noget med at tænde lys.
Resten var mere personligt og ikke for meget.

Min bedste veninde havde skrevet et brev til mig, som jeg fik, da hun var med mig til frisør om formiddagen. Hun holdt ikke tale eller andet, men brevet betød rigtig meget for mig.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"