Pakkekalendertråden 2019

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf sigge » 15. nov 2019, 13:58

Jeg fortalte min søster, at jeg havde lidt krise over at finde på adventsgaver til hende i år, og hun sagde, at jeg altså ikke behøver at give hende adventsgaver. Men så ville skæbnen, at da vi var i Salling for 14 dage siden, fandt jeg to små ting til hende (hun pegede dem selv ud og lod så som om, at hun ikke så, jeg købte dem :-D ). Det er en lille tallerken og en lille skål med en julehare/-kanin. Aner ikke, hvad den har med jul at gøre, men min søster elsker alt med kaniner, så nu får hun dem. Desuden får hun en chokoladekalender og en skrabekalender 1. søndag i advent, og så bliver den sidste gave en lille samling af ting med enhjørningetema.
Jeg mangler lige at købe skrabekalenderen og pakke gaverne ind.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf musling » 15. nov 2019, 21:19

Har her til aften fundet alle ind-til-nu-købte kalender- og julegaver, fået dem sorteret og fået et lille overblik.
Alt ser fint ud - indtil jeg kigger på min købs-liste og opdager :nerve: at kalenderen med Anthon Berg-flasker ikke er til stede :nerve: Den har ikke nævnt noget om fravær eller haft seddel med hjemmefra. Den er ikke til at finde nogle steder og jeg kan ærlig talt ikke huske, hvornår jeg sidst har set den.

:genert: Pakkekalenderen skal afleveres om en uge - hvis ikke jeg finder kalenderen, må jeg jo ud og købe en ny :lol2: og dukker den så op efterfølgende, må den jo blive til en ekstra julegave :lol2:

:gruble: hvor hulen kan den være?
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf musling » 15. nov 2019, 22:01

Trappestige skrev:
musling skrev:Har her til aften fundet alle ind-til-nu-købte kalender- og julegaver, fået dem sorteret og fået et lille overblik.
Alt ser fint ud - indtil jeg kigger på min købs-liste og opdager :nerve: at kalenderen med Anthon Berg-flasker ikke er til stede :nerve: Den har ikke nævnt noget om fravær eller haft seddel med hjemmefra. Den er ikke til at finde nogle steder og jeg kan ærlig talt ikke huske, hvornår jeg sidst har set den.

:genert: Pakkekalenderen skal afleveres om en uge - hvis ikke jeg finder kalenderen, må jeg jo ud og købe en ny :lol2: og dukker den så op efterfølgende, må den jo blive til en ekstra julegave :lol2:

:gruble: hvor hulen kan den være?

I din mave?


:lol2: :lol2: dog ikke! Det ville jo i så fald også kun gælde indholdet - så ville der stadig mangle en masse kalender :lol2: :lol2:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf LadyFox » 18. nov 2019, 05:59

Jeg giver adventsgaver til min mor i år. Jeg giver den uge for uge i stedet for samlet, så jeg har ikke travlt.

1. Advent: Puslespil med julemotiv 1000 brikker.
1
...
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf superboa » 22. nov 2019, 17:24

superboa skrev:Jeg bytter pakkekalender med en veninde, og de første gaver til hendes kalender er købt: Sokker med enhjørningeprint, et "vil ikke forstyrres" skilt til døren, kattegræs, surt slik, spiseligt guldstøv, ansigtsrens, rengøringssvampe med ananasprint, håndcreme, hårmaske og plastikfri tandtråd). Gaverne til hende er ikke svære at finde, det skal være en god blanding af brugbare ting, hyggeting og sjove ting :)


Ud over de overstående 10 gaver, kommer min venindes kalender til at indeholde 1 julekugle formet som et juletræ 1 julekugle formet som en gave, 1 julesok til hendes katte, der bliver indleveret i den nærmeste dyrehandel, så hun kan hente dem med gaver i til jul, 1 pakke vatpinde, 1 par hyggesokker, kagepynt, etiketter til kagedåser, 1 stor + 1 lille papirpompom til ophæng, klemmer med katte på, 1 pakke guldpapir, 1 pakke slikstokker, lidt hjemmelavet julepynt og 1 god læbepomade :jule:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf superboa » 26. nov 2019, 21:22

Så blev min venindes pakkekalender færdig og pakket ind :jule: :jule: :jule:

1) Julekort med info om, at der er afleveret en julesok for hendes katte i den nærmeste dyrehandel
2) Hårmaske
3) Julekugle formet som et juletræ
4) Spiseligt guldstøv
5) Plastikfri tandtråd
6) Klemmer formet som katte
7) Guldfarvet dekorationspapir
8) Sokker med print af enhjørninger
9) Surt slik med colasmag
10) Små slikstokke
11) Etiketter til f.x. kagedåser
12) Stor papirkugle (der kan foldes ud)
13) Kattegræs
14) Vatpinde
15) Juekugle formet som en gave
16) Håndsprit
17) Rengøringssvampe med ananasprint
18) Håndcreme
19) Lille papirkugle (der kan foldes ud)
20) Kagepynts-krymmel
21) Hyggesokker
22) Dørskilt med "Kom bare ind"
23) Ansigtsrens
24) Skilt med "I like big cups and I can not lie"

:santa2: :santa2: :santa2:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30170

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf TinaW » 27. nov 2019, 09:14

Her er der kun en der får pakker, nemlig min søn og han har selv været med til at bestemme, at det er adventsgaver:

1. advent: Skrabelod og en lille julefigur med en snemand i en luftballon med lys i
2. advent: DVD film (detective Pichachu)
3. advent: Cover til bordtennisbat
4. advent: DVD film (Spiderman far from home)
0
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf Julledyret » 27. nov 2019, 18:15

Jeg har lavet en adventskalender til min søster, som bærer præg af at hun ikke mangler noget og det ikke skal være noget skrammel. Nu mangler jeg bare at få det pakket ind.

1. Løs te (hendes favorit) og teposer
2. Salt til fodbad, fed creme og guldkarameller
3. Løs te (min favorit) og lille toblerone
4. Blad og lille teprøve


Min venindes søn får stadig pakkekalender dagligt og jeg bidrager med 8 af gaverne. Det må ikke være slik eller ligegyldige småting.
I år er det bl.a. blevet til et par skrabelodder, da han er blevet meget opmærksom på at spare op og penges værdi (jeg har clearet det med min veninde), serpentiner og knallerter med konfetti.

Er spændt på at høre om mine gaver bringer glæde og kan bruges. :jule:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf LadyFox » 30. nov 2019, 14:12

Nu er gave nr. 2 også købt til min mor:

1. Advent: Puslespil med julemotiv 1000 brikker.
2. Advent: Shampoo, balsam og hår serum.
1
...
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7754
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11466

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf Kerrigan » 30. nov 2019, 20:02

Jeg har besluttet at give min mand adventkalender. Han er normalt i Indien i december, men med vores snarlige familieforøgelse er han i Danmark i hele december og januar for første gang siden han flyttede hertil.
Det gør at alt skal være vildt julet. :lol: Og nu vil jeg gerne introducere ham til denne tradition (han er ikke vokset op med jul, så det er helt nyt).

Jeg har dog ikke fået købt alle gaver endnu. :ninja:

Men her er de forløbelige:

1. advent: Pakke med 3 af hans yndlingsdeodorant
2. advent: Juletopstjerne
3. advent: ---
4. advent: ---
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf Sof » 30. nov 2019, 20:40

Vi har afleveret adventspakker til vores forældre og er også ved at være på plads herhjemme:

Forældre
1. hjemmelavet adventskrans til fyrfadslys
2. 2 indkøbsnet og favorit juleslik
3. indgang til Tivoli + hjemmelavet gavekort til en kop varm kakao eller kaffe
4. billede af vores søn + et stykke års-julepynt, fra en serie min mor samler på

Svigerforældre
1. julete, marcipanbrød og skrabekalender
2. håndmalet musvit i træ fra Wildlife Garden. De er vilde med fugle og særligt dem de der kommer i deres have.
3. gavekort til deres lokale biograf
4. billede vores søn + noget julepynt han har lavet af den slags kun bedsteforældre kan lide :jule:

Kæreste
1. astronaut/rummands figur
2. træningsshorts
3. biografbilletter inkl. pasning af barn
4. .....

Søn på 2,5
1. refleksvest og cykellygter
2. 2 legetøjsbiler
3. Schleich giraf og elefant
4. Strømper og en legetøjsbil

Derudover har vi en pakke-skrabekalender herhjemme, som vi skal skiftes til at skrabe
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7754
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11466

Re: Pakkekalendertråden 2019

Indlægaf Kerrigan » 8. dec 2019, 21:27

Kerrigan skrev:Jeg har besluttet at give min mand adventkalender. Han er normalt i Indien i december, men med vores snarlige familieforøgelse er han i Danmark i hele december og januar for første gang siden han flyttede hertil.
Det gør at alt skal være vildt julet. :lol: Og nu vil jeg gerne introducere ham til denne tradition (han er ikke vokset op med jul, så det er helt nyt).

Jeg har dog ikke fået købt alle gaver endnu. :ninja:

Men her er de forløbelige:

1. advent: Pakke med 3 af hans yndlingsdeodorant
2. advent: Juletopstjerne
3. advent: ---
4. advent: ---


Det bliver i stedet:

1. advent: Pakke med 3 af hans yndlingsdeodorant
2. advent: The Julekalender på dvd (også lidt til mig :ninja:)
3. advent: --- ikke helt sikker endnu
4. advent: Juletopstjerne
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Fest og bryllup"