Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Mette » 12. jul 2019, 15:55

- Croquis. Det var virkelig sjovt og godt. Om end lidt grænseoverskridende til en start.
- Paintball. Love it!!
- Pubcrawl
- Toiletræs. Overraskende sjovt.
- Indspille sang, ikke noget for mig.


Helt generelt, så stemmer jeg klart for, at det er noget alle er med til. Sådan en omgang massage og lign til bruden alene, det er for fesent.

Og så må der ikke mangle alkohol og mad :D
2
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf HappyHippo » 12. jul 2019, 16:11

Jeg har kun været til kedelige polterabends, hvor bruden fx skulle flyve, have håndlæsning, købe sexlegetøj osv.
Den eneste gang hvor vi har lavet noget fælles, har været noget maling af porcelæn.

Jeg er nok mere til paintball, toiletræs, druk og strippere. Den slags mænd altid skal... :rulle:
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2019, 16:50

Mette skrev:- Croquis. Det var virkelig sjovt og godt. Om end lidt grænseoverskridende til en start.


Jeg ville elske croquis! Og hade strip...

Escape Room er også et hit. Og billigere jo flere man er, da det som regel koster pr rum og ikke person.

Jeg har også prøvet en variant af paintball men med bue og pil - alle var enige om, at det var supersjovt og mange kunne bedre lide det fremfor paintball.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Joe » 12. jul 2019, 20:35

Af betalte aktiviteter har jeg været til:

Ridning på islandske heste - pissehyggeligt.
Vandsport, dvs holde sig fast på madras, der blev trukket efter båd - kæft, det var fedt!
Lasertag - ret lamt i sig selv, men vi havde bogstaveligt talt en fest med det.
Klatring, både bouldering og med sele - ret sjovt, og med masser af opbakning til hinanden.
Bumperball, tror jeg det hedder, altså fodbold, hvor man er inden i en bold - lidt af en succes med masser af gang i den.
Lindyhop (dans) - jeg er ikke dansetypen, men de andre hyggede sig.
Bodypaint på nøgenmodel - det var så min egen polterabend og var temmeligt sjovt. Men man skal også være til sådan noget.
Fægtning - også min egen. Vildt fedt, hvis man er til gang i den.

Og så det, man arrangerer selv:
Til en polterabend var vi i shelter i skoven, hvor vi lavede mad over bål, hyggede og spillede øl-kroket. Så hyggeligt og lige i brudens ånd.

Til min egen lavede vi bål i bålfad i min venindes have med skumfiduser og snobrød. Jeg elskede det, men jeg elsker også bål.

Min bedste veninde og jeg har en vane med at skrive festsange til polterabender. De skal helst være så pinlige som muligt. Min til hende havde blandt andet et omkvæd, der startede med “og helledusseda, du rundt om blokken kom..”

Jeg elsker polterabender, men min omgangskreds er også ret nice.
2
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Humlebien » 29. jul 2019, 09:07

Jeg var engang til en polterabend, hvor der pludselig indgik nøgen bueskydning. Men det kom af sig selv - altså bueskydningen var planlagt, men ikke at det skulle foregå uden tøj på. Ellers er har det været vigtigt at gøre noget, som bruden/brudgommen kunne lide. Fx lejede vi en båd til min brors polterabend og vi andre snorklede derfra, mens hans dykkede. Det var en god oplevelse fordi han synes det var fedt.

Jeg har lige måttet sige nej til en polterabend - ikke fordi den i sig selv var for dyr for mig, tror det landede på omkring 900 kr. pr. person, men fordi det med togbilletter og 2xovernatning ville løbe op i 2000 kr. for mig. Også til selve brylluppet skal jeg betale transport + overnatning, og så ville deltagelsen i min venindes bryllup ende med at blive en ret dyr affære - faktisk dyrere end den samlede pris for mit eget bryllup (men det var selvfølgelig mit eget valg at holde et lillebitte bryllup). Hvis jeg i fremtiden skal arrangere en polterabend ville jeg måske foreslå at man også deler transportudgifterne mellem sig, så de, der kommer langvejs fra også kan være med uden at det bliver for meget.
Senest rettet af Humlebien 29. jul 2019, 09:20, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Akehurst2 » 29. jul 2019, 09:15

SurSødSovs skrev:
Zonta skrev:
SurSødSovs skrev:
Zonta skrev:Jeg har prøvet curling, som var skide skægt og så er jeg ret vild med escape rooms. Har også prøvet noget laser-tag, som også var skægt :)

Til gengæld synes jeg det er røvsygt, det med at alle skal tage en ting med som er noget de har med bruden (minder, hvor de kender hinanden fra osv.) og hvor bruden så skal gætte det. Det er ligegyldigt for selskabet i min optik, fordi det alligevel er naturligt samtaleemne til polterabender og jeg har flere gange været til polterabend hos konerne i min mands vennegruppe.... Det er få af dem jeg ses privat med og de eneste minder/oplevelser vi har sammen er som samlet flok. Hvis det er for icebreaker, så lav noget andet.


Det kræver nok, det er folk, der har kendt bruden i årevis og har andet end “vi gik til tegning” på bordet. Der var immervæk nogle vandvittige historier rundt omkring

Jeps, og det bliver der ikke taget hensyn til - og så kommer man (læs: jeg) til at stå lidt fjoget og have prøvet at finde ud af noget, som måske er lidt søgt, og ikke kan gættes, så det skal da også lige forklares og skæres ud i pap. Åndssvag "leg" i mine øjne :genert:


Det er en virkelig god pointe, at det kræver, der kun er folk med, der kender bruden virkeligt godt


Alternativt kan alle skrive en pinlig historie om sig selv, som bruden så skal gætte hvor kommer fra. Det kræver ikke, at hverken brud eller gæster kender hinanden specielt godt, og det er sjovt - det var det i hvert fald, da jeg prøvede det.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Rapfisk » 29. jul 2019, 10:52

JoyNips skrev:Kajakpolo! Hold kæft det er sjovt!

Enig! Og jeg er meget lidt "fysisk aktivitet-typen".
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jul 2019, 13:24

Zumbalektion. Det var skideskægt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Polterabend - bedste aktiviteter du har prøvet

Indlægaf JoyNips » 20. okt 2019, 16:13

Jeg så lige på Facebook at der findes en sød ung mand, der dukker op og bager boller iført bar overkrop. En såkaldt “morgenbollefyr“!
Det initiativ vil jeg lige smide ind i tråden her. Det tror jeg sgu kunne være ret sjovt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Fest og bryllup"