Fest sniksnak-tråden

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Ado » 23. jul 2019, 11:50

Joe skrev:Har I nogle gode ideer til små retter, der er lette at lave på forhånd? Det er til en (min) 30 års fødselsdag, der bare foregår i min lejlighed, så det behøver ikke være vildt fancy, men altså samtidig er det ikke en børnefest.

Tag finthakkede løg og finthakket bacon - og jeg mener virkelig finthakket....bitte bitte små tern - steg det på panden, til løgene tager farve og karameliserer og til bacon (eller endnu bedre: Panchetta) er cripsy.
Rul butterdej ud til en plade/et rektangel, smør det med creme fraiche 38%, drys løg og bacon over - rul sammen og skær ud som snegle og bag dem i ovnen til de er godt gyldne. Det smager virkelig godt til et glas vin.

Ost og pølse på et fad er altid godt.
Fransk paté, cornichoner og groft brød.
Muffinforme (helst dem i metal) med mini-kartoffelgratiner.
Grøntsagstærte med spinat, feta, rødløg.
Kylling i herlig krydret panko-rasp.
Tomatsalat.
Mini trekantssandwich. Evt. med en god oksesalami og en skive brie/rustik paté og pickes/primadonna og figner/osv.
Mini-burgere med skiver af oksefilet og karameliserede løg/bøf og blue cheese/falafler formet som bøffer og tahinidressing.
Filoruller med feta og krydderurter eller med skinke og pesto.
Aioli/hummus/oliventapenade og godt brød.
Caesarsalat.
2
Donna Martin Graduates!
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 7. aug 2019, 16:43

Mange ting kunne gøres bedre, men af første forsøg er jeg tilfreds, og så må jeg sige den er federe irl :) Se bort fra rod i baggrunden :)

alf i flaske.jpg


alf i flaske2.jpg


Tom flaske med hvidt glimmer limet indeni, udskåret fe'er i og en lille lyskæde i til agerer ildfluer, få glimmeret til at glimte og gøre fe'erne tydelige :)

Skal bruges i stedet for stearinlys på bordene da rummet bliver tæt pakket og jeg ville være bekymret for uheld med levenede lys, samt at det vil forringe luften meget.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Mi55y » 24. aug 2019, 04:43

Jeg står sammen med en anden for firmaets sommerfest i år, hvor vi altid laver en aktivitet og derefter spiser god mad.

Fordi vi også lige er flyttet og sommerfesten derfor også er en intern housewarming, skal aktiviteten i år være in-house. Vi har ikke så mange penge at gøre med, så vi har planlagt en holdkonkurrence, hvor man skal rundt til forskellige stationer; ringspil, skum-bowling, dart, paratviden osv.

Men jeg kan ikke helt greje, hvordan vi bedst gør det, når vi kun er to arrangører. Skal det være på point eller tid? Skal vi nøjes med to-tre hold ad gangen eller skal alle være på samtidig?

Vi bliver 20-25 personer, så der vil blive 5 hold.

Jeg sætter pris på jeres input!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Muspel » 24. aug 2019, 15:26

Mi55y skrev:Jeg står sammen med en anden for firmaets sommerfest i år, hvor vi altid laver en aktivitet og derefter spiser god mad.

Fordi vi også lige er flyttet og sommerfesten derfor også er en intern housewarming, skal aktiviteten i år være in-house. Vi har ikke så mange penge at gøre med, så vi har planlagt en holdkonkurrence, hvor man skal rundt til forskellige stationer; ringspil, skum-bowling, dart, paratviden osv.

Men jeg kan ikke helt greje, hvordan vi bedst gør det, når vi kun er to arrangører. Skal det være på point eller tid? Skal vi nøjes med to-tre hold ad gangen eller skal alle være på samtidig?

Vi bliver 20-25 personer, så der vil blive 5 hold.

Jeg sætter pris på jeres input!


Kan I ikke bemande to af dem, og så selv lade dem registrere point på de tre andre. Med en iPad opstillet der filmer som overvågning mod snyd ? Mest som en gimmick.

Eller det hele kan foregå i samme lokale, og så skal to hold på skift konkurrere mod hinanden - nemmest med 6 hold så. Og så melde ind til jer i midten med point.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Mi55y » 24. aug 2019, 16:53

Muspel skrev:
Mi55y skrev:Jeg står sammen med en anden for firmaets sommerfest i år, hvor vi altid laver en aktivitet og derefter spiser god mad.

Fordi vi også lige er flyttet og sommerfesten derfor også er en intern housewarming, skal aktiviteten i år være in-house. Vi har ikke så mange penge at gøre med, så vi har planlagt en holdkonkurrence, hvor man skal rundt til forskellige stationer; ringspil, skum-bowling, dart, paratviden osv.

Men jeg kan ikke helt greje, hvordan vi bedst gør det, når vi kun er to arrangører. Skal det være på point eller tid? Skal vi nøjes med to-tre hold ad gangen eller skal alle være på samtidig?

Vi bliver 20-25 personer, så der vil blive 5 hold.

Jeg sætter pris på jeres input!


Kan I ikke bemande to af dem, og så selv lade dem registrere point på de tre andre. Med en iPad opstillet der filmer som overvågning mod snyd ? Mest som en gimmick.

Eller det hele kan foregå i samme lokale, og så skal to hold på skift konkurrere mod hinanden - nemmest med 6 hold så. Og så melde ind til jer i midten med point.


Åh ja, hvis de er to hold mod hinanden, så kan de jo holde øje med hinanden! God idé!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 11. sep 2019, 22:05

Det bedste ved festplanlægning er de der pakker med mærkelig pynt der dukker op i ens postkasse :genert: I dag bød postkassen på 10 små lyskæder og 120 sommerfugle :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 16. sep 2019, 19:55

Nogen der har set billige fevinger et sted?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Mi55y » 26. sep 2019, 07:50

Nå, men vi har uforvarende fået 1.500,- i overskud i vores budget til sommerfest, hvor vi jo skal have en holdkonkurrence i forskellige små spil. Vi havde egentlig bare købt nogle små poser chokolade til vinderne, men nu hvor der er penge, så kunne jeg godt tænke mig lidt ekstra. I og med at konkurrencen er i nogle spil som skyde til måls med gummibåndspistol og ringspil og den slags, så kunne jeg godt tænke mig at købe et eller andet lille spil, som man kan konkurrere i, til hver deltager. Hvad kunne være sjovt? Umiddelbart tænker jeg rubiksterning, men sænke slagskibe kunne også være sjovt, da vi jo arbejder i den maritime verden. Andre forslag?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Joe » 15. okt 2019, 18:45

Nogle bud på en NEM velkomstdrink, allerhelst med gin i? (Har vildt meget gin.)
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Lys » 15. okt 2019, 19:32

Joe skrev:Nogle bud på en NEM velkomstdrink, allerhelst med gin i? (Har vildt meget gin.)


Gin tonic! Det ville jeg elske!
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Anlewi » 15. okt 2019, 19:43

Gin hass
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Babyshower?

Indlægaf Nomnom » 19. jan 2020, 16:33

Jeg hiver lige denne tråd frem igen.

Jeg skal til et surprise-babyshower hos en veninde snart. Det har jeg ikke deltaget i før.

Men nu skal jeg altså til et, med brunch og så 5-6 andre af den kommende mors veninder. Man giver vel en gave ikke? Jeg fandt en lille heldragt i dag, som jeg købte til den lille, men det slog mig, at det ville være noget jeg normalt købte når jeg var på første barselsbesøg. Er det måske mere en gave til moderen man køber?

Jeg er helt blank - så sorry for dumt spørgsmål? :lol:
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Babyshower?

Indlægaf Anlewi » 19. jan 2020, 17:18

Nomnom skrev:Jeg hiver lige denne tråd frem igen.

Jeg skal til et surprise-babyshower hos en veninde snart. Det har jeg ikke deltaget i før.

Men nu skal jeg altså til et, med brunch og så 5-6 andre af den kommende mors veninder. Man giver vel en gave ikke? Jeg fandt en lille heldragt i dag, som jeg købte til den lille, men det slog mig, at det ville være noget jeg normalt købte når jeg var på første barselsbesøg. Er det måske mere en gave til moderen man køber?

Jeg er helt blank - så sorry for dumt spørgsmål? :lol:


Jeg tror jeg ville medbringe en lille gave ala det jeg ville tage med på barselbesøg.
Havde jeg været til babyshower ville jeg medbringe en meget lille ting ala chokolade, hjemmebagt brød, et hodt blaf eller noget i den stil
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf Mi55y » 20. jan 2020, 10:16

Argh!

Jeg står for at arrangere min søsters polterabend. De har udtrykt ønske om, at de rigtig gerne ville holde det samme dag og slutte dagen af med en fælles fest. Jeg har jo så før jul taget fat i min svogers forlover for at finde en dato. Han ville egentlig helst vente lidt med planlægningen, men vi fandt da frem til en foreløbig dato i starten af april.

Jeg har så kontaktet ham i sidste uge for at få lagt datoen endeligt fast, så vi kan begynde at invitere og planlægge. Han foreslår så, at vi mødes. Jeg svarer, at jeg ikke synes, at der er grund til at mødes, før vi ved, hvor mange deltagere, vi bliver, da fællesplanlægningen jo kun dækker over festen om aftenen. Jeg informerer om, at jeg allerede har forhørt mig hos de 5-6 vigtigste deltagere for min søster og fået bekræftet, at de kan den dag. Og spørger, om jeg kan gå i gang med at invitere resten? Og så var der ellers tavshed...

Nu har jeg lige skrevet igen og informeret om, at jeg nu har sørget for, at min søster tror, at hun har planer den dag (har hyret hende som babysitter), og om han kan sige, om det kan blive den dag. Så svarer han, om han lige kan ringe.

Jeg kan godt lidt se, at det lugter af, at han godt kunne tænke sig, at vi skal være fælles om det her - hvilket jeg bare slet ikke ser nogen grund til. Og jeg er virkelig et planlæggermenneske og arrangerer 2-3 events på mit arbejde hvert år, og jeg magter bare ikke at skulle trækkes med en, der ikke kan nosse sig sammen til noget. Jeg kender ham godt, og han er lidt en bøv... Men samtidig vil jeg jo også gøre, hvad jeg kan, for at de får, hvad de ønsker.

Argh!
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fest sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2020, 20:04

Skal lave invitationer til dinosaurfødselsdag, og "kære ..." er bare ikke udpræget dino-agtigt ;) så har I et godt bud på en start? Ikke roar men noget mere dansk/noget min datter på 3 som er fødselaren vil forstå:)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"