Pockets bryllup

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. maj 2019, 19:03

Jeg skal giftes om halvanden måned, og det her er vist nok min tredje eller fjerde bryllupstråd. Jeg har ikke planlagt noget i mellemtiden, men jeg arbejder også tradionelt bedst op til en stram deadline.

Nu begynder juli imidlertid at komme tæt på. Jeg har taget de første skridt - har bl.a. aktiveret alle de søde mennesker nede i MSS i at finde min kjole, og min tilkomne har endelig også meldt sig på banen hvad angår planlægning. Så det ser sørme ud til at blive til noget.

Vil I læse med på den sidste hårde strækning?
Senest rettet af POCKETKITTEN 21. maj 2019, 19:04, rettet i alt 1 gang.
19
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. maj 2019, 19:03

Rammen er et overraskelsesbryllup på en sommerlejr, hvor vi begge er frivillige. Der er en gudstjeneste sidste dag, som vi vil hijacke. Kun præsten og hans hjælper ved besked. Ingen af vores gode venner og de 65 tilfældige børn, der vil være til stede, får noget at vide, før vi dukker op i tøjet. Jeg håber virkelig, de ikke forvilder sig herind.

Vores forældre og søskende ved besked. Vi drøfter stadig, om de kan være til stede og se vielsen på afstand, eller om vi først ønsker, de kommer bagefter. Det beløber sig til 23 ekstra mennesker, og det vil bryde den boble, vi har på stedet.

Vi inviterer under alle omstændigheder forældre og søskende ud og spise aftenen efter. Først har vi hårdt brug for at drikke os i hegnet og sove ud, når ungerne er sendt hjem fra lejren, og vi har ryddet op.

Her er en to do-liste. For sjov har jeg ladet alle de ting stå, som jeg åbenbart skulle have ordnet for et år siden. Vi har taget hul på det inden for den seneste måned.

Som I kan se, er det hele meget tjekket,

9-12 måneder før:

Læg et budget: 40.000 kr.
Kig på en gæsteliste: Forældre og søskende med kærester og børn (23 stk.)
Vælg en dato og reservér feststed: Vielse den 26. juli 2019, vi har booket Frederiksminde til spisning dagen efter. Tre retter og drikkevarer ad libitum. Vi skal lige tale menu med dem. Jeg har ikke spist der, siden før de fik en Michelin-stjerne, så det er lidt vovet. I den forstand at min familie bare er mere til Wienerschnitzler og sådan. Men nu prøver vi at gøre lidt ud af det.

819F6CAD-B342-4693-B0A0-5E4FC650E9C1.jpeg


Bestil tid i kirken eller på rådhuset: Præst fundet - vi mangler at tage en nærmere snak med ham
Book en blomsterhandler: Skal kun bruge brudebuket
Book fotograf til bryllupsbilleder og eventuelt også videoer: Er i dialog med to fotografer, jeg kender.

Book musik og underholdning, eventuelt dj eller band: Ikke aktuelt
Kig på brudekjoler og tøj til brudgommen: Se næste indlæg

6-9 måneder før:

Bestil mad og kok: Vi skal muligvis finde på natmad til forældre og søskende hjemme hos mine forældre efter middagen den 27. juni.
Book serveringspersonale: Ikke aktuelt
Vælg en forlover: Ikke aktuelt
Vælg brudepiger: Ikke aktuelt
Planlæg jeres bryllupsrejse: Vi har begge fri ugen efter og overvejer et smut til Georgien. I hvert fald noget billigt og skægt.
Vælg en brudekjole: :panik:

Arranger transport til og fra kirken: Ikke aktuelt

4-6 måneder før:

Færdiggør gæstelisten: Done
Send ’’save-the-date’’ ud til dine gæster: Vi opretter en uformel Facebook-begivenhed.
Klargør bryllupsinvitationerne: -“-
Book et møde med præsten: Vi kigger på en dato i juni i den anden ende af landet.
Overnatning til bryllupsnatten: Enten skal vi finde et hotel, ellers sover vi under åben himmel med vennerne oven på en god fest.
Bestil dekorationer og buket: Jeg skal lokalisere en blomsterhandler i nærområdet. Det er svært. Jeg stoler ikke meget på blomsterhandlere.


2-4 måneder før:

Lav en ønskeseddel:
Send invitationer ud:

Shop jeres vielsesringe: Tjek! En glat guldring til ham og en smal ring med en lille blå safir til mig i 14 karat guld.
Find din makeup- og hårstylist og hold en prøvedag: Jeg har booket et sommerhus i nærheden, hvor jeg kan tage hen og blive klar inden vielsen. Men jeg mangler personen, der skal få mig til at ligne en million. Jeg kan ikke spørge på Facebook, fordi det er hemmeligt. Hvad gør en klog?
Øv brudevalsen: Åh Gud, ja.

Skriv jeres løfter til hinanden: Er det ikke en lidt amerikansk tradition? Vi gør det i hvert fald ikke.

1 måned før:

Begynd på bordplanen: Ikke aktuelt
Bestem jer for den endelige menu: Vi tager et møde med restauranten i juni.
Lav bordkort: Ikke aktuelt.

2-6 uger før:

Gå dine brudesko til: Jeg skal lige købe nogle først, slap nu af!
Køb morgengaver: Åh nej, hvad gør jeg?
Prøv tøjet en sidste gang

Hold møde med toastmasteren: Ikke aktuelt, tror jeg. Måske må vi hellere finde en backup toastmaster, hvis nogen finder på at sige et par ord ved middagen. Eller - når man kender min familie - skrive en sang på “I en kælder sort som kul” med masser af omvendte versefødder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af POCKETKITTEN 2. jun 2019, 15:46, rettet i alt 7 gange.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. maj 2019, 19:04

Kjolepanik

Som beskrevet i min kjoletråd i MMS føles det som om, at jeg har ledt over alt. Jeg kan ikke finde noget, jeg vil giftes i. Og det er faktisk vildt vigtigt for mig.

I torsdags impulskøbe jeg denne kjole fra Anna Campbell. Den sendes fra Australien, så om den når at komme, og om den passer, er der meget lille garanti for. Den er ikke sendt endnu.

Så i mellemtiden leder jeg efter en plan B.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af POCKETKITTEN 21. maj 2019, 19:31, rettet i alt 1 gang.
7
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pockets bryllup

Indlægaf Panton » 21. maj 2019, 19:14

Ja da, selvfølge læser vi med og hepper på dig :love:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3905

Re: Pockets bryllup

Indlægaf Anlewi » 21. maj 2019, 19:15

Hepper på dig...
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. maj 2019, 19:40

Ringpanik:

Jeg vil gerne have en guldring med en lille blågrøn sten i. Ingen af de vedhæftede er perfekte.

Men hos de tre guldsmede, vi har besøgt indtil videre, er det alt sammen noget med indbefattede diamanter eller brillanter som sten, og det er slet ikke min stil. Da jeg forsøgte at forklare mig, viste de mig prinsesseringe.

Omvendt er det vigtigt for mig, at vores ringe matcher lidt. Og det skal til at gå stærkt med at få bestilt netop ringene. Jeg ved snart ikke. Budgettet er kun omkring 5.000.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Bella
Indlæg: 324
Tilmeldt: 7. sep 2015, 14:41
Kort karma: 24
Likede indlæg: 91

Re: Pockets bryllup

Indlægaf Bella » 21. maj 2019, 20:34

POCKETKITTEN skrev:Ringpanik:

Jeg vil gerne have en guldring med en lille blågrøn sten i. Ingen af de vedhæftede er perfekte.

Men hos de tre guldsmede, vi har besøgt indtil videre, er det alt sammen noget med indbefattede diamanter eller brillanter som sten, og det er slet ikke min stil. Da jeg forsøgte at forklare mig, viste de mig prinsesseringe.

Omvendt er det vigtigt for mig, at vores ringe matcher lidt. Og det skal til at gå stærkt med at få bestilt netop ringene. Jeg ved snart ikke. Budgettet er kun omkring 5.000.


Ved selvfølgelig ikke lige hvad sådan en ring vil koste, men hvad med handcraftedcph. Han laver på bestilling det man vil have !
4
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. maj 2019, 20:39

Tak for tippet om HCA både Bella og Flicka :kys: Han laver vildt smukke ting, jeg har lige skrevet til ham om priser! Fedt hvis det kan blive ham!
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Pockets bryllup

Indlægaf godtnavn » 21. maj 2019, 20:42

Har du kigget på Etsy? Der er så mange fine og lidt anderledes ringe, vi købte selv vores vielsesringe der :)
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pockets bryllup

Indlægaf musling » 22. maj 2019, 06:27

Jah :pompom: Jeg vil gerne følge med på sidelinien.
SÅ fedt med et surprise-bryllup! :D

Hvor i landet bor du? Og hvor i landet foregår lejren? Tænker bare i forhold til, hvis du skal have lidt hjælp til at finde nogen til hår, make-up, brudebuket m.v. :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Pockets bryllup

Indlægaf LaScrooge » 22. maj 2019, 06:43

POCKETKITTEN skrev:Ringpanik:

Jeg vil gerne have en guldring med en lille blågrøn sten i. Ingen af de vedhæftede er perfekte.

Men hos de tre guldsmede, vi har besøgt indtil videre, er det alt sammen noget med indbefattede diamanter eller brillanter som sten, og det er slet ikke min stil. Da jeg forsøgte at forklare mig, viste de mig prinsesseringe.

Omvendt er det vigtigt for mig, at vores ringe matcher lidt. Og det skal til at gå stærkt med at få bestilt netop ringene. Jeg ved snart ikke. Budgettet er kun omkring 5.000.


Tjek Alex Monroe. Har ikke lige tid til at gennemgå udvalg og linke, men jeg har set flere ringe gennem tiden med smukke akvamariner og lignende.
0
And we both know: I will be delicious
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Pockets bryllup

Indlægaf Sof » 22. maj 2019, 07:06

Nu har du skrevet til Handcrafted, det ville også være mit bud, han har lavet flere der ligger indenfor din prisramme :)

Tror måske en af dem du selv postede også er Carré, men her er lidt af dem de har med blå(lige) sten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. maj 2019, 12:36

Har fundet dette smukke sæt hos Handcraftedcph. Det er dobbelt op på vores budget, men man kan jo ikke spare på vielsesringen, så vi bestiller nok noget lignende, hvis han kan klare det med så kort varsel.

Tusind tak for anbefalingen! Hvad skal man med en wedding planner, når man har debatten?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17168
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41706

Re: Pockets bryllup

Indlægaf LaMariposa » 22. maj 2019, 14:25

Bella skrev:
POCKETKITTEN skrev:Ringpanik:

Jeg vil gerne have en guldring med en lille blågrøn sten i. Ingen af de vedhæftede er perfekte.

Men hos de tre guldsmede, vi har besøgt indtil videre, er det alt sammen noget med indbefattede diamanter eller brillanter som sten, og det er slet ikke min stil. Da jeg forsøgte at forklare mig, viste de mig prinsesseringe.

Omvendt er det vigtigt for mig, at vores ringe matcher lidt. Og det skal til at gå stærkt med at få bestilt netop ringene. Jeg ved snart ikke. Budgettet er kun omkring 5.000.


Ved selvfølgelig ikke lige hvad sådan en ring vil koste, men hvad med handcraftedcph. Han laver på bestilling det man vil have !


Der er også ham her i Lyngby, det kunne måske være noget?

http://www.blaesild-ring.dk/
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Pockets bryllup

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. maj 2019, 14:29

LaMariposa skrev:
Bella skrev:
POCKETKITTEN skrev:Ringpanik:

Jeg vil gerne have en guldring med en lille blågrøn sten i. Ingen af de vedhæftede er perfekte.

Men hos de tre guldsmede, vi har besøgt indtil videre, er det alt sammen noget med indbefattede diamanter eller brillanter som sten, og det er slet ikke min stil. Da jeg forsøgte at forklare mig, viste de mig prinsesseringe.

Omvendt er det vigtigt for mig, at vores ringe matcher lidt. Og det skal til at gå stærkt med at få bestilt netop ringene. Jeg ved snart ikke. Budgettet er kun omkring 5.000.


Ved selvfølgelig ikke lige hvad sådan en ring vil koste, men hvad med handcraftedcph. Han laver på bestilling det man vil have !


Der er også ham her i Lyngby, det kunne måske være noget?

http://www.blaesild-ring.dk/


Det tjekker jeg lige ud, tak! Hvis nogen kender nogen i Aarhus, så sig lige til. :D Jeg ville så gerne kunne gå ned og kigge rigtigt på smykkerne.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Fest og bryllup"