Mine forældres guldbryllup

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Jammerdalen » 20. feb 2019, 08:40

Om en måned og nogle uger holder mine forældre guldbryllup og jeg og mine søskende har hverken fundet gave eller underholdning til selve festen. Jeg håber derfor, at I måske vil være søde at komme med lidt input :)

Hverken min søster, bror eller jeg er nogen, der nyder at stå for underholdning, festsange osv. Til vores forældres sølvbryllup (da jeg var kun 15) havde vi lavet et lille skuespil, hvor min søster var fortæller, jeg spillede min far og min bror spillede min mor. Det blev mødt meget positivt, men da jeg bestemt ikke nyder at være i centrum eller stå på en scene, var jeg ved at dø af nervøsitet i dagene op til festen. Min storesøster havde derfor sørget for, at vi skulle lave indslaget temmelig hurtigt efter at festen var gået i gang :-D

Så nu har I en fornemmelse af, at vi er de lidt introverte typer, der helst ville være fri for det her. MEN vi vil jo gerne glæde vores forældre og det ville være mærkeligt, hvis vi ikke lavede ét eller andet. Det kunne f.eks. være noget, hvor vi også involverede de andre gæster.

Er der nogen her, der har forslag til, hvad man kan finde på, når hverken festsange eller store optrædener er en mulighed? På forhånd tak :blomst:
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf didaa » 20. feb 2019, 09:38

Man kan altid lave sådan en quiz om parret, hvor gæsterne skal gætte svarene på nogle spørgsmål. Det gør som regel ingen fortræd, hverken dem der skal præsentere det eller parret, hvis spørgsmålene er i den sobre kategori - hvilket det nok vil være til et guldbryllup. Ellers en tale?
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Jammerdalen » 20. feb 2019, 09:42

didaa skrev:Man kan altid lave sådan en quiz om parret, hvor gæsterne skal gætte svarene på nogle spørgsmål. Det gør som regel ingen fortræd, hverken dem der skal præsentere det eller parret, hvis spørgsmålene er i den sobre kategori - hvilket det nok vil være til et guldbryllup. Ellers en tale?


Det var et godt forslag! :) Det med quizzen!
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Anlewi » 20. feb 2019, 09:56

I kan også vælge at lave et slideshow med billeder og musik. FET er en dejlig måde at dele minder på
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2019, 11:22

Jeg var til et bryllup, hvor en del af familien havde lavet et helt blad om parret. Det lå ved hver plads, og så havde de skrevet små artikler, sat billeder ind og endda lavet kryds og tværs om parret. Det var så hyggeligt at sidde og læse i, og så havde man også lidt at snakke med sidemanden om :)

Edit: Nu rabler jeg lige lidt videre. Hvis man kører ugebladsstilen helt ud, så kunne man jo også lave en brevkasse, hvor man finder på læserbreve fra enten gæsterne eller måske fra parret selv.
Senest rettet af LaMariposa 20. feb 2019, 11:46, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Flora » 20. feb 2019, 11:28

Jeg har været til en 75-års fødselsdag, hvor fødselarens børn havde valgt at lave en video om højdepunkterne i hans liv. Der var dels billeder af forskellige begivenheder og dels optagelser af nogen af gæsterne, hvor de fortalte om særlige oplevelser de havde haft med ham.

Måske sådan noget kunne være en mulighed? Så får I givet en fin gave/underholdning uden at skulle være direkte i fokus :)
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf avdotja » 20. feb 2019, 13:27

LaMariposa skrev:Jeg var til et bryllup, hvor en del af familien havde lavet et helt blad om parret. Det lå ved hver plads, og så havde de skrevet små artikler, sat billeder ind og endda lavet kryds og tværs om parret. Det var så hyggeligt at sidde og læse i, og så havde man også lidt at snakke med sidemanden om :)

Edit: Nu rabler jeg lige lidt videre. Hvis man kører ugebladsstilen helt ud, så kunne man jo også lave en brevkasse, hvor man finder på læserbreve fra enten gæsterne eller måske fra parret selv.

Det var da en god ide! Den vil jeg stjæle til et eller andet :D
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2019, 13:30

avdotja skrev:
LaMariposa skrev:Jeg var til et bryllup, hvor en del af familien havde lavet et helt blad om parret. Det lå ved hver plads, og så havde de skrevet små artikler, sat billeder ind og endda lavet kryds og tværs om parret. Det var så hyggeligt at sidde og læse i, og så havde man også lidt at snakke med sidemanden om :)

Edit: Nu rabler jeg lige lidt videre. Hvis man kører ugebladsstilen helt ud, så kunne man jo også lave en brevkasse, hvor man finder på læserbreve fra enten gæsterne eller måske fra parret selv.

Det var da en god ide! Den vil jeg stjæle til et eller andet :D


Det er nemlig en mega god ide med ugeblad, synes jeg, så den har jeg også noteret til senere fester. Jeg har i øvrigt tidligere lavet lidt kærlig sjov med familiemedlemmer med at lave brevkassespørgsmål på vegne af dem.
0
:lun: Be brave
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Jammerdalen » 20. feb 2019, 21:36

Tusind tak for jeres gode ideer! Jeg tager alle til mig! Keep 'em coming :-D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Daine » 20. feb 2019, 22:01

Da min moster og onkel havde guldbryllup blev der holdt tale af den ene søn, der er journalist og god til at snakke og derudover havde børnebørnene lavet et “mindetræ”. Det sidste var rigtig fint, der var lagt et lille paphjerte med en snor i og en lille blyant ved, ved hver plads. Der blev så på et tidspunkt båret et lille træ ind i en potte og så skulle alle gæsterne skrive en hilsen til guldbrudeparret på hjertet og hænge det på træet.
Min ene fætter plukkede så nogle tilfældige ud som han læste højt for sine forældre (og os andre), det var rigtig rørende (altså indtil han tog sin egen, hvor han havde skrevet “I skylder mig 500 kr” :D )

Jeg ved min moster og onkel gemte alle hjerterne og her flere år efter er det stadig noget min moster genlæser (min onkel er i mellemtiden gået bort, så de betyder noget ekstra for hende).
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2019, 17:08

Der SKAL vel heller ikke nødvendigvis være arrangeret underholdning, eller hvad ??? Det gør vi ihvertfald ikke i min familie...Ikke udover taler og festsange hvis der er nogen der føler for det. Vi har ikke tradition for at bestemte personer SKAL gøre noget.

Mine forældre havde guldbryllup sidste år. Og der var altså ikke arrangeret underholdning.....Og min bror og svigerinde er ovenikøbet professionelle entertainere med et gigantisk netværk af alt lige fra profesionelle sangere til ildslugere og fakirer, så havde vi villet, så kunne vi have lavet det til en ren cirkusforestilling. Men det ville vi så ikke...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2019, 17:09

Skal I have lavet en festsang så er du iøvrigt meget velkommen til at sende mig en PB.....Jeg er ret ferm til den slags....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mine forældres guldbryllup

Indlægaf Muspel » 21. feb 2019, 22:46

Jeg har med succes lavet ‘tipskupon’ med spørgsmål om en fødselar - som lå ved alle pladser da man satte sig. Så skulle gæsterne krydse af (også fin icebreaker) og min søster og jeg holdt så tale bygget op omkring svarerne. Og så havde vi en præmie til vinderen med flest rigtige.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"