Jeres bedste bryllupsminder!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Joe » 11. jan 2019, 09:33

:blomst:

Min erfaring er, at mens man planlægger et bryllup, er der masser der gerne vil høre om forberedelserne. Det kan man snakke om hele tiden næsten. Lige efter brylluppet vil andre gerne høre lidt, og som tiden går, stopper man med at snakke om det sådan i det store hele.

Så lad os gøre det her. Ligegyldigt hvor længe der er gået siden dit bryllup, om du stadig er sammen med den du blev gift med eller ej, så skriv dine bedste, dejligste, fineste minder derfra. Dem som helst ikke må gå i glemmebogen..
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Joe » 11. jan 2019, 09:40

Jeg blev gift sidste år, på hvad jeg husker som årets første sommerdag. Min søn er lige vågnet, så starter med et minde fra dagen før.

Dagen inden pyntede vi op, gjorde klar, og lavede natmad hele dagen i vores festlokaler. En stor del af familien og vennerne var mødt op for at hjælpe i løbet af dagen. Jeg var dog jævnt stresset og presset, og oveni det, 5 måneder gravid. Da klokken bliver 21, sidder jeg på en stol i køkkenet og er pænt træt. Min mor opfordrer mig til at tage hjem til lejligheden og sove og spørger retorisk “Er der nogle opgaver her, kun du kan udføre?” Det får min mand til at sige “Ja. At passe på min ufødte søn.”
(Minde nr 2 fra den aften. Hvordan jeg fortryder at have sendt min mand hen til forloveren og sove, og i stedet bootycaller ham hjem i vores egen seng.)
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jan 2019, 07:00

- Hyggen ved at stå tidligt op og gøre mig klar sammen med mine børn.
- Karetturen gennem byen til kirken. Der var en mand, der løb ved siden af kareten med et kamera.
- At få øje på min mand ved alteret. Han lavede en kronprins Frederik :lun:
- At gå op ad kirkegulvet med min søn ved min side. Min datter havde banet vejen. :lun:
- Festen. Der gik ca. 5 minutter, hvor gæster, der ikke kendte hinanden, så hinanden lidt an ved bordene - og så gik snakken ellers lystigt.

Det var i det hele taget den bedste fest nogensinde. Jeg har aldrig deltaget i noget, der var så hyggeligt eller sjovt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf MilleMercy » 31. jan 2019, 14:21

Sikke en dejlig tråd :love:
3
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf MissHindenburg » 31. jan 2019, 14:50

Vi blev gift i marts og holdt fest i september.
Fra vores vielse mindes jeg Sommerfuglene i maven lige inden vi kom ind i Rådhussalen.
Fra festen og det der nok også er mit absolut bedste minde overhovedet er vores brudevals.

Jeg havde overhovedet ikke skænket det en tanke, at det var noget vi skulle. Så da vi blev kostet ud på gulvet lidt i midnat og musikken begyndte, var det som om vi lige pludselig var de eneste 2 mennesker i rummet, jeg kan stadig mærke min mands arme omkring mig. :lun:

Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for at vi fik danset brudevals - og vi kan altså overhovedet ikke danse, så det var sådan noget underligt kinddans halløj vi fik lavet tror jeg :lol:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Ado » 31. jan 2019, 15:28

Der må da være flere der kan bidrage. :lun: Jeg melder mig som fast læser her.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2019, 15:39

Vi blev gift i maj for nogle år siden. Det havde regnet hele ugen men lige på vores dag var vejret fint.

Jeg husker især billederne vi fik taget i botanisk have. De blev bare så smukke og vi ser så forelskede ud på dem. Jeg elsker de billeder.
Der var et øjeblik hvor vi bare sad og holdt om hinanden lidt. Folk spiste kage og drak bobler og snakken gik og vi behøvede ikke være i centrum lige i det øjeblik. Vi var sådan helt hævet over det hele nærmest.

Et af de mindre gode var da hele min side af familien gik forkert og var ca. 2 sekunder fra at komme for sent. Især fordi de ikke undrede sig over at jeg ikke var ankommet (det var jeg, på det rigtige sted!). Uh, jeg kunne havde revet hovedet af nogen af bare stress. Men det lykkedes jo, alle kom med og det gik fint. Så pyt med det. Det var bare for at sige at nogle af minderne bliver nok også fra toppen af stresspyramiden :blush:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Alphilia » 31. jan 2019, 15:45

Altså generelt er hele dagen et fantastisk minde, men af mere detaljerede minder..
- At gå hen til kirken i vores fine tøj og være godt spændte og at sidde i våbenhuset, bare os to, og vente inden vi gik op ad kirkegulvet sammen.
- min mands tale til mig
- hvordan det hele spillede og blev lige som vi havde ønsket det
-
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Anlewi » 31. jan 2019, 15:49

Jeg blev gift i 2002 så det er efterhånden mange år siden.

Mit bedste minde er da døren gik op om jeg gik ind i kirken med min far ved min side. Lige der i kirke sad alle vores nære og kære, og oppe for enden af kirkegulvet stod min skønne mand. Orglet satte i gang og vores søn der dengang var 1 år udbrød helt spontant -hurra -:)

Der er mange andre gode minder fra den dag, men følelsen fra kirken er den der sidder dybest i mine minder
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf MilleMercy » 31. jan 2019, 16:24

Ado skrev:Der må da være flere der kan bidrage. :lun: Jeg melder mig som fast læser her.


Også mig, og jeg hepper også gerne på lidt stemningsbilleder :lun:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Ado » 31. jan 2019, 16:26

MilleMercy skrev:
Ado skrev:Der må da være flere der kan bidrage. :lun: Jeg melder mig som fast læser her.


Også mig, og jeg hepper også gerne på lidt stemningsbilleder :lun:

Jaaaa. :dåne:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2019, 19:13

Åh ja, vi brugte konfetti i stedet for ris. Det var festligt på en helt anden måde!
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Joe » 31. jan 2019, 19:57

Lækkert at der kom mgang i tråden! Jeg fortsætter med lidt. Kommer helt sikkert på mere.

- Jeg havde en million brudepiger, der skulle gå ind før mig og min far. Det vil sige fire voksne og to børn. Og de to små piger, der gik forrest, havde vist lært af deres mødre, at man skulle gå langsomt op ad kirkegulvet - og det havde de så taget til next level. De gik med museskridt, og fordi jeg var utålmodig og ikke kunne vente på de var helt oppe, men at gå ud, måtte min far og jeg også gå mega langsomt - noget der ikke ligefrem ligger til os. Men så var der masser tid til at kigge omkring og se de cirka 80 ansigter, jeg allerbedst kan lide at kigge på.
(På billederne viste det sig så, at min niece havde gået forrest og skåret grimasser hele vejen. Friskt!

- Min moster var præsten, der stod for vielsen. Hun holdt en fin personlig og humoristisk tale, blandt andet med en sætning i stil med “de har allerede delt hjem, og tilsyneladende også seng...” Jeg var sådan synligt tyk, og alle grinede.

- Turen fra kirken ind til indre by (i København), hvor festen foregik. Vi gad ikke betale for en fancy bil, så vi tog metroen. Næsten hele flokken. Så kom vi gående der, min mand og jeg forrest, ned til metroen, ind i metroen og fylde godt op med bryllupsgæster, og så fra Nørreport og ind til lokalerne på gåben. Vi fik virkelig mange hilsner og bemærkninger med på vejen - min kjole lod ikke rigtigt tvivlen eksistere om, hvilket slags selskab vi var.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Fru Sunshine » 1. feb 2019, 10:57

Åh... Jeg fik slet ikke nævnt mine børns indslag. De holdt tale, men min datter nåede ikke ret langt, før hun kom til at græde. Så græd jeg også. De gav min mand et lille skilt, hvorpå der stod "far", og da de så takkede ham for, at han havde givet dem deres mor tilbage, tror jeg ikke, der var ret mange i selskabet, der ikke havde våde øjne.
Så optrådte de med "A thousand years".
Årh :lun:
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Jeres bedste bryllupsminder!

Indlægaf Joe » 1. feb 2019, 20:25

Jeg husker også, hvor let det var at holde tale for min mand - jeg havde også kun skrevet på den siden en uge før han friede. Folk grinede, folk græd, og jeg fik sagt lige det jeg ville.

Bryllupsvalsen! Jeg kan overhovedet ikke danse en koreografi, så det gik af helvedes til rent dansemæssigt. Men i situationen var alt der fyldte for mig, bare den intense øjenkontakt med min mand, der talte takterne, så jeg havde bare en lille chance. Til sidst freestylede vi.

Et af mine fineste minder, der ikke inkluderer manden, er dog lige efter bryllupsvalsen. Jeg havde opsat hår på dagen, på trods af at jeg generelt altid har løst hår. Så efter valsen gik jeg med mine to bedste veninder på toilettet og “tog håret ned” - sådan et fint øjeblik, hvor det lige kunne være bare tøsehygge.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"