Blind høne fandt også et korn

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 11:51

Tak til Aima for at prikke til mig med at få oprettet en bryllupstråd. :D :kys: Jeg fniser stadig, når min kæreste spørger mig: "Hvad skal du egentlig d. xx september i år? For jeg tænkte på om du vil giftes med mig den dag?"

Jeg troede ikke vi skulle giftes. Af to årsager:

1: At han havde været gift før og når jeg udfrittede ham, gav han ikke udtryk for, at han ville giftes igen. Efterfølgende har han så sagt, at jeg var pisse irriterende, for han havde planlagt frieriet, men kunne jo af gode grunde ikke svare mig ærligt, fordi det ville blive verdens mest uromantiske frieri så. :D

2: Jeg troede ikke jeg var giftemateriale. Sådan er mit selvværd. Jeg føler nærmest ikke, at jeg fortjener noget godt.


Men han er vidunderlig. Og han ser mig, som ikke ret mange ser mig. Alle mine krøllede sider i personligheden fremhæver han hele tiden og gør mig opmærksom på, hvor meget han værdsætter dem. Sammen med ham føler jeg mig endelig god nok.
Så ja, vi skal giftes. Og jeg er helt rundtosset af glæde over det. Så jo, jeg skal da have min egen tråd. Selvfølgelig skal jeg det. :lun:

De ting der er styr på:
Vi skal som sagt giftes til september. Vielsen og festen bliver samme sted: På én af vores yndlingsrestauranter, der ligger naturskønt og lige ned til Silkeborg-søerne. Der er en fin have med en gammel hvid træpavillion og det bliver den, der bliver rammen for selve vielsen. Vielsen bliver foretaget af min yndlings-lokalpolitiker. Han har kontor på min arbejdsplads, så vi kender hinanden. og jeg véd at han vil gøre det personligt.
Vi starter dagen med at bryde traditionerne og ser hinanden før vielsen. Festen starter kl. 14:30, hvor der bliver serveret kaffe og bryllupskage. Bryllupskagen bliver lavet af kærestens ældste datter og det er så vigtigt for mig (og os) at gæsterne smager den, før deres smagsløg er blevet bedøvet helt.
Efter kage er der vielse. Her bliver der stillet hvide stole op foran pavillionen og selve pavillionen skal pyntes med markblomster. Det skal passe ind i de smukke omgivelser.
Min far skal selvfølgelig følge mig op. :lun: Manden mistede efterhånden troen på at jeg (hans eneste datter) nogensinde ville blive gift og jeg ved, at han glæder sig til at følge mig op. Sådan SKAL det gøres.

Efter vielsen er der salte snacks og champagne.

Og så er der middag. Menuen er ikke fastlagt, men vi har sammen med ejeren fået talt om hvad vi kan lide og hvad vi ikke kan lide og så tænker vi, at hun får ret frie hænder. Men det hele falder på plads ved næste møde.
Når vi har spist, fortsætter festen oppe på loftet, som de kalder det. Hyggeligt stort lokale hvor der bliver bar og så kommer vores yndlings lokalband og spiller. Forsangeren kender jeg også via mit arbejde. :D Det er fedt med kontakter.
Faktisk var det den første koncert vi var til sammen. Og det er skøn glad corny musik. Helt deres egen stil på en lidt woodstock-møder-mexico-måde. :lol: Der er garanti for smil og glæde og lysten til at danse åndssvagt. Lige som vi vil have det. :D Bandet er dog ændret til nyt navn og der er ikke lige nogle tilgængelige videoer på youtube. Men stilen er stadig den samme med få ændringer.




Og så lige et par billedeksempler på stedet, hvor festen skal holdes.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Ado 8. jan 2019, 11:55, rettet i alt 1 gang.
34
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 11:52

Haps
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 11:52

Hapshaps.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf HappyQ » 8. jan 2019, 13:24

Sikke et smukt sted at holde bryllup - stort tillykke :blomst:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ladysparrow » 8. jan 2019, 13:28

YAY :)
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Charly » 8. jan 2019, 15:17

Tillykke!!!

Sikke smukke omgivelser og lokaler - det kan da kun blive en god fest :)
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Mani » 8. jan 2019, 15:21

Fantastisk :lun: Tillykke!
Og ja, det er så utoligt smukt hvor I skal giftes - og god mad. Jeg var til fødselsdag på loftet i slutningen af 2018 og det var en forrygende oplevelse :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 15:59

Mani skrev:Fantastisk :lun: Tillykke!
Og ja, det er så utoligt smukt hvor I skal giftes - og god mad. Jeg var til fødselsdag på loftet i slutningen af 2018 og det var en forrygende oplevelse :gogo:

Tak. :lun: Ja, maden er helt fantastisk derude. Jeg har stadig drømme om den rabarbertrifli jeg fik i sommer. :lol:

Vi har talt om det kunne være hyggeligt at losse os selv og de gæster der vil med på Hjejlen og så sejle derud. Men jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre. Der er jo nok nogle gæster, der gerne vil have deres bil med.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 16:01

Vi har sat penge af på budgettet til leje af bus, hvis der er flere gæster, der kan stimle sig sammen og tage hjem på samme tid når festen er slut. Bare ind til Silkeborg, hvor det er nemmere at komme videre fra. Feststedet ligger ikke helt centralt. :lol:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Mani » 8. jan 2019, 16:03

Ado skrev:Vi har sat penge af på budgettet til leje af bus, hvis der er flere gæster, der kan stimle sig sammen og tage hjem på samme tid når festen er slut. Bare ind til Silkeborg, hvor det er nemmere at komme videre fra. Feststedet ligger ikke helt centralt. :lol:

Det gjorde vi også med stor succes. Og det giver jo også netop mulighed for at I eventuelt kan følges en gruppe ud med Hjelen :dåne:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Joe » 8. jan 2019, 16:12

Ejj, hvor bliver det skønt!
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 16:16

Mani skrev:
Ado skrev:Vi har sat penge af på budgettet til leje af bus, hvis der er flere gæster, der kan stimle sig sammen og tage hjem på samme tid når festen er slut. Bare ind til Silkeborg, hvor det er nemmere at komme videre fra. Feststedet ligger ikke helt centralt. :lol:

Det gjorde vi også med stor succes. Og det giver jo også netop mulighed for at I eventuelt kan følges en gruppe ud med Hjelen :dåne:

Det kunne være så fint. :lun: Og hvis vejret så gad at være septembersmukt, ville det være helt fantastisk. Vi skal helt klart have undersøgt det. :dåne:
2
Donna Martin Graduates!
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2317

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Jadajada » 8. jan 2019, 16:31

Åh,søde Ado, jeg er så glad på dine og jeres vegne. Da du beskrev hvordan din kommende mand friede til dig sad jeg med tårerne trillende ned ad kinderne. Jeg kunne nærmest fysisk mærke din lykke :love:

Du virker som et gennemsympatisk og dejligt menneske. Så det gør mig faktisk lidt ked af det når du "taler dig selv ned". Det er selvfølgelig en tung bagage at bære rundt på et såret selvværd, men jeg er sikker på at du ikke gør det bedre ved at omtale dig selv som "Blind høne". Jeg tænker i hvert fald på dig som alt andet en blind høne. For what it's worth.
11
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 16:36

Jadajada skrev:Åh,søde Ado, jeg er så glad på dine og jeres vegne. Da du beskrev hvordan din kommende mand friede til dig sad jeg med tårerne trillende ned ad kinderne. Jeg kunne nærmest fysisk mærke din lykke :love:

Du virker som et gennemsympatisk og dejligt menneske. Så det gør mig faktisk lidt ked af det når du "taler dig selv ned". Det er selvfølgelig en tung bagage at bære rundt på et såret selvværd, men jeg er sikker på at du ikke gør det bedre ved at omtale dig selv som "Blind høne". Jeg tænker i hvert fald på dig som alt andet en blind høne. For what it's worth.

Hvor ER du sød! Tusind tak! Ej, men hvor bliver jeg rørt.

Min kæreste siger det til mig konstant: At jeg skal tale pænt om den han elsker. Og det skal jeg. Jeg ved det godt. Jeg ville jo aldrig tale sådan til mine veninder.
Jeg lærer det forhåbentlig hen ad vejen.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 8. jan 2019, 16:41

Jeg skal desuden ikke i en giga-kjole med fem meter slæb. Det synes jeg ikke passer til den type vielse. Men jeg vil (!) have en brudekjole. Og gerne med vintage-agtige blonder. Også i sløret. For jo, sådan et skal jeg selvfølgelig have. Og så er jeg så glad for, at jeg efter 16 år endelig har fået mig ud af henna-helvedet og endelig fået min normale hårfarve tilbage Den er så fin og især til sensommer-bryllup.
Lige nu tager jeg et kæmpe ryk med ændring i vægt og livsstil. Og så tager jeg ud og køber kjole i foråret - sikkert maj. Drømmen er noget boho-kjole. Men efter at have set adskillige afsnit af Say yes to the dress, ved jeg også, at meget kan ændre sig, når man hopper i kjolerne. Men noget i stil med denne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Fest og bryllup"