Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.

Skal ringen afleveres igen, ved brudt forlovelse?

Ja
18
21%
Nej
28
33%
I tvivl, men hælder til ja
15
17%
I tvivl, men hælder til nej
11
13%
Ligeglad / har ingen mening
5
6%
Andet - forklar
4
5%
Lyserød rumgorilla
5
6%
 
Afgivne stemmer: 86
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Wizzze » 3. jan 2019, 12:27

https://edition.cnn.com/2018/12/20/ente ... ment-ring/

Hvad siger debatten, bør ringen gå tilbage igen ved en brudt forlovelse? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf thomassneum » 3. jan 2019, 12:46

Jeg har stemt "nej"
Meeen.. Har parret ikke selv betalt for ringen, er det måske lidt noget andet. Og har sælger fået reklame og omtale for værdien, så kan "parret" måske nok beholde ringen. Såå.. hmm.. altså... tja..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf paint » 3. jan 2019, 12:49

I mine øjne kommer det an på, hvem der bryder forlovelsen. I Hiltons tilfælde, ligesom i den danske sangerinde Auroras (hedder hun vist) tilfælde, synes jeg det vil være mest korrekt at levere ringen tilbage.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Persnikedy » 3. jan 2019, 12:58

Jeg har stemt nej. Sådan en ring gives når man indgår en aftale, og når aftalen er brudt ryger den tilbage <-- for at lyde super nederen om forlovelser.

Jeg har dog stadig min gamle forlovelsesring da ham jeg fik den af ikke ville have den tilbage. Han kom den endda i min jakkelomme da jeg flyttede ud. Så nu er den min, ligger i mit smykkeskrin, og har ikke været brugt i over 12 år.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Daine » 3. jan 2019, 13:01

Jeg har stemt nej.

Sådan helt generelt: Hvis det er hende der bryder forlovelsen, skal ringen leveres tilbage. Hvis det er ham, så kan hun beholde ringen og gøre med den hvad hun vil. Eneste undtagelse vil måske være, hvis det er et arvestykke. Men jeg er lidt ambivalent omkring det.
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Ladysparrow » 3. jan 2019, 13:07

Daine skrev:Jeg har stemt nej.

Sådan helt generelt: Hvis det er hende der bryder forlovelsen, skal ringen leveres tilbage. Hvis det er ham, så kan hun beholde ringen og gøre med den hvad hun vil. Eneste undtagelse vil måske være, hvis det er et arvestykke. Men jeg er lidt ambivalent omkring det.


Enig med Daine...
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2019, 13:33

Persnikedy skrev:Jeg har stemt nej. Sådan en ring gives når man indgår en aftale, og når aftalen er brudt ryger den tilbage <-- for at lyde super nederen om forlovelser.



Skulle du så ikke stemme ja? Spørgsmålet til afstemningen er modsat trådens titel...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2019, 13:33

nej jf. afstemningsspørgsmål, ja jf. trådtitel.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Persnikedy » 3. jan 2019, 13:37

JoyNips skrev:
Persnikedy skrev:Jeg har stemt nej. Sådan en ring gives når man indgår en aftale, og når aftalen er brudt ryger den tilbage <-- for at lyde super nederen om forlovelser.



Skulle du så ikke stemme ja? Spørgsmålet til afstemningen er modsat trådens titel...


Min hjerne er vist skruget forkert på i dag, det havde jeg slet ikke set
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Stitch » 3. jan 2019, 16:59

Jeg synes, at det mest korrekte at gøre ville være at aflevere ringen. Det ville jeg selv gøre.

Jeg tilbød min eks at give ham diverse smykker andet, jeg havde fået, da han slog op. Dette tilbud tog han dog ikke imod. Han har også beholdt de gaver jeg gav ham (også adventsgaverne som allerede var købt på daværende tidspunkt).

Jeg havde dog haft det bedst med at give ham tingene tilbage, hvis han havde ønsket det.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16078
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf TinaW » 3. jan 2019, 17:01

Persnikedy skrev:
JoyNips skrev:
Persnikedy skrev:Jeg har stemt nej. Sådan en ring gives når man indgår en aftale, og når aftalen er brudt ryger den tilbage <-- for at lyde super nederen om forlovelser.



Skulle du så ikke stemme ja? Spørgsmålet til afstemningen er modsat trådens titel...


Min hjerne er vist skruget forkert på i dag, det havde jeg slet ikke set


Det havde jeg heller ikke...
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Mirabella » 3. jan 2019, 17:22

En forlovelsesring symbolisere for mig et løfte om at man vil tilbringe livet sammen, kan man ikke indfri det - bør den leveres tilbage.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Sophies-mor » 3. jan 2019, 17:27

Der er vel snart mere reklame i at være dén, der leverer en ring til hende til et forhold, der holder?
:gruble:

Jeg hælder til at ringen skal afleveres.
Men er i tvivl.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Aima » 3. jan 2019, 18:23

Den eksponering, leverandøren af forlovelsesringen har fået grundet PH, er med garanti mere værd end ringens værdi, og brandingværdien bliver ikke mindre nu, hvor ringen igen får omtale. De har skudt papegøjen to gange.

Så nej, PH har vel fået ringen som betaling for at vise den frem og namedroppe leverandøren, som jeg forstår det? I såfald er det naturligvis stadig hendes.

Generelt synes jeg ikke, man kan sige noget generelt. Der er alverdens individuelle faktorer der hypotetisk præger min holdning, men som udgangspunkt synes jeg, man skal sørge for at få det juridisk forseglet, såfremt man forærer nogen en gave, der kun er en rigtig gave på visse betingelser.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Så er den gal igen, kan hun bare beholde ringen?

Indlægaf Aima » 3. jan 2019, 19:11

SAGA skrev:I dette tilfælde virker det som et mediestunt med en sponsoreret ring. Så i princippet bør sponsoren få den tilbage, da den nu ikke længere bruges til det den var tiltænkt.


Det her kan jeg ikke få til at give mening? Hvorfor bør sponsoren, i princippet, få ringen tilbage? Det er da netop sponsoren af ringen, altså leverandøren, der har fået mest profit ud af fidusen?
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Fest og bryllup"