Bryllup sommeren 2020

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf sigge » 6. sep 2019, 07:29

Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:
Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:
Ladysparrow skrev:I går fik vi skrevet de sidste invitationer i hånden 80+ har godt nok taget tid, når alle skulle håndskrives. Men nu er det kommet i kuverter og så skal der bare adresser på og forsejles med et laksejl (hedder det sådan?) og så frimærker på.

Min kærestes bestman er i fuldsving med at planlægge stagdo - så han har været efter os mht til at få invitationerne sendt ud så han kan få samling på dem min kæreste vil have med. I deres gruppe er det normalt at gommen kommer med ønsker og det efterleves. Det føles rart, for har godt nok hørt mange historier omkring englændere og deres stagdo's.

Jeg ved ikke selv hvordan man gør i Danmark (jag har spurgt min bedste veninde om hun vil være min maid of honour og det vil hun) men ved ikke hvordan man gør i DK om jeg kan bringe det op? Ikke fordi jeg vil noget vildt, men kunne rigtig godt tænke mig at samles med en lille håndfuld veninder og hygge. Men hvordan er reglerne i DK?

Normalt vil man have en dag/eftermiddag/aften som er arrangeret af brudens tætteste veninder (tit er søstre også indover). Det er meget forskelligt hvad det indeholder, men typisk nogle fælles aktiviteter, noget mad og en bytur. Men det kommer selvfølgelig an på bruden. Min polterabend var stille og rolig - brunch, escape room, kaffe/kage, ansigtsbehandling og middag ude.

Der er en tråd i forummet her omkring de bedste polterabend-aktiviteter, der kan du få en idé om hvad folk har lavet :D


Men er det noget som bruden tager initiativ til? Eller gået man bare at ens veninder arrangerer det?

Det er veninderne, der arrangerer. Bruden ved typisk ikke engang hvilken dag det er :D


Åh okay. Det var det jeg troede... Tak :)


Hvis der er nogen, som du meget gerne vil have med til din polterabend, og som du ikke tror, din veninde/maid of honour kender til, kan du evt. fortælle din kommende mand om det. Jeg har indtryk af, at dem, som arrangerer polterabend, godt kan finde på at spørge ægtefællen til "ofret" om råd - både ift. deltagere, tidspunkt osv. Hvis det ville kunne flettes naturligt ind i en samtale, kan du jo også godt lade et lille hint falde til veninden om, at hvis du skulle være så heldig, at nogen vil holde noget for dig, kunne du godt tænke dig [indsæt selv]. Men det er selvfølgelig en fin balance imellem at komme til at lyde som om, man bestiller noget bestemt, og bare at komme med forsigtige input.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Brutus » 6. sep 2019, 07:36

og forsejles med et laksejl (hedder det sådan?) og så frimærker på.

Nej, det hedder et laksegl.
Et sejl er noget man bruger på både.
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 6. sep 2019, 08:14

sigge skrev:
Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:
Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:
Ladysparrow skrev:I går fik vi skrevet de sidste invitationer i hånden 80+ har godt nok taget tid, når alle skulle håndskrives. Men nu er det kommet i kuverter og så skal der bare adresser på og forsejles med et laksejl (hedder det sådan?) og så frimærker på.

Min kærestes bestman er i fuldsving med at planlægge stagdo - så han har været efter os mht til at få invitationerne sendt ud så han kan få samling på dem min kæreste vil have med. I deres gruppe er det normalt at gommen kommer med ønsker og det efterleves. Det føles rart, for har godt nok hørt mange historier omkring englændere og deres stagdo's.

Jeg ved ikke selv hvordan man gør i Danmark (jag har spurgt min bedste veninde om hun vil være min maid of honour og det vil hun) men ved ikke hvordan man gør i DK om jeg kan bringe det op? Ikke fordi jeg vil noget vildt, men kunne rigtig godt tænke mig at samles med en lille håndfuld veninder og hygge. Men hvordan er reglerne i DK?

Normalt vil man have en dag/eftermiddag/aften som er arrangeret af brudens tætteste veninder (tit er søstre også indover). Det er meget forskelligt hvad det indeholder, men typisk nogle fælles aktiviteter, noget mad og en bytur. Men det kommer selvfølgelig an på bruden. Min polterabend var stille og rolig - brunch, escape room, kaffe/kage, ansigtsbehandling og middag ude.

Der er en tråd i forummet her omkring de bedste polterabend-aktiviteter, der kan du få en idé om hvad folk har lavet :D


Men er det noget som bruden tager initiativ til? Eller gået man bare at ens veninder arrangerer det?

Det er veninderne, der arrangerer. Bruden ved typisk ikke engang hvilken dag det er :D


Åh okay. Det var det jeg troede... Tak :)


Hvis der er nogen, som du meget gerne vil have med til din polterabend, og som du ikke tror, din veninde/maid of honour kender til, kan du evt. fortælle din kommende mand om det. Jeg har indtryk af, at dem, som arrangerer polterabend, godt kan finde på at spørge ægtefællen til "ofret" om råd - både ift. deltagere, tidspunkt osv. Hvis det ville kunne flettes naturligt ind i en samtale, kan du jo også godt lade et lille hint falde til veninden om, at hvis du skulle være så heldig, at nogen vil holde noget for dig, kunne du godt tænke dig [indsæt selv]. Men det er selvfølgelig en fin balance imellem at komme til at lyde som om, man bestiller noget bestemt, og bare at komme med forsigtige input.


Ja, det er rigtigt. Jeg har tænkt over det med polterabend. Og er kommet frem til at det ikke er så vigtigt. Da jeg bor i Sverige og næste år står med en lille baby, så overlever jeg nok at undvære et polterabend. Jeg tror mere at jeg i en anfald af graviditethormoner blev lidt misundelig på min kæreste da hans best man har planlagt en 4 dages stag do i London til maj. :lol: Min kæreste fortjener om noget en fest - og jeg ved at hans best man er super engageret og planlægger en fed weekend for ham.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf sigge » 6. sep 2019, 08:41

Ladysparrow skrev:
Ja, det er rigtigt. Jeg har tænkt over det med polterabend. Og er kommet frem til at det ikke er så vigtigt. Da jeg bor i Sverige og næste år står med en lille baby, så overlever jeg nok at undvære et polterabend. Jeg tror mere at jeg i en anfald af graviditethormoner blev lidt misundelig på min kæreste da hans best man har planlagt en 4 dages stag do i London til maj. :lol: Min kæreste fortjener om noget en fest - og jeg ved at hans best man er super engageret og planlægger en fed weekend for ham.


De der englændere er helt tossede med deres stag dos. Vi så virkeligt mange grupper (i T-shirts med print, så man ikke var i tvivl), da vi var i Barcelona i foråret. Min engelske kollegas venner var også ved at planlægge tur til Bangkok til hans stag do, men han fik bremset dem, da han ikke lige havde tid eller lyst til at skulle så langt væk, og vidste, at hans danske venner nok ikke havde råd. Så det endte også med en lidt nedskaleret version i London (han bor her i Danmark), hvor både engelske og danske venner kunne være med.

Men jeg kan godt forstå, at du ved eftertanke måske ikke er helt så hooked på den store "hen night" med baby på armen. :lol2:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 6. sep 2019, 08:52

sigge skrev:
Ladysparrow skrev:
Ja, det er rigtigt. Jeg har tænkt over det med polterabend. Og er kommet frem til at det ikke er så vigtigt. Da jeg bor i Sverige og næste år står med en lille baby, så overlever jeg nok at undvære et polterabend. Jeg tror mere at jeg i en anfald af graviditethormoner blev lidt misundelig på min kæreste da hans best man har planlagt en 4 dages stag do i London til maj. :lol: Min kæreste fortjener om noget en fest - og jeg ved at hans best man er super engageret og planlægger en fed weekend for ham.


De der englændere er helt tossede med deres stag dos. Vi så virkeligt mange grupper (i T-shirts med print, så man ikke var i tvivl), da vi var i Barcelona i foråret. Min engelske kollegas venner var også ved at planlægge tur til Bangkok til hans stag do, men han fik bremset dem, da han ikke lige havde tid eller lyst til at skulle så langt væk, og vidste, at hans danske venner nok ikke havde råd. Så det endte også med en lidt nedskaleret version i London (han bor her i Danmark), hvor både engelske og danske venner kunne være med.

Men jeg kan godt forstå, at du ved eftertanke måske ikke er helt så hooked på den store "hen night" med baby på armen. :lol2:


Heldigvis er hans vennegruppe lydhøre over for ønsker. Selve festen er lørdag hvor de har en aktivitet om dagen og så fest om aftenen. Fredag skal ham og the best man hænge ud. Søndag er der fælles morgenmad hvorefter folk tager hjem, derefter så er det vist arrangeret at de skal rundt i det gamle hood og se hans barndomsvenner og en masse nostalgi. Min kæreste har arrangeret sin del af stags - så har hørt at hans venner er vilde med atdet nu endelig er hans tur. :lun:

Men ja, jeg ved ikke hvorfor jeg blev så misundelig - for jeg under ham det til 100 % - jeg synes sgu selv jeg indimellem er noget urimelig i den her graviditet. :/ Jeg skal sgu giftes med ham - det er den eneste fest jeg behøver. :lun:
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 9. sep 2019, 06:53

Nu er alle invitationer sendt afsted og afleveret. Vildt at der er under et år til at vi skal giftes. :dåne:
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Kerrigan » 9. sep 2019, 08:41

Ladysparrow skrev:Nu er alle invitationer sendt afsted og afleveret. Vildt at der er under et år til at vi skal giftes. :dåne:


Glæd dig. Og vær glad for at du ikke er gravid under vielsen. Jeg havde konstant tårer trillende ned ad kinderne.
De pokkers hormoner. :lol:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 9. sep 2019, 08:45

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Nu er alle invitationer sendt afsted og afleveret. Vildt at der er under et år til at vi skal giftes. :dåne:


Glæd dig. Og vær glad for at du ikke er gravid under vielsen. Jeg havde konstant tårer trillende ned ad kinderne.
De pokkers hormoner. :lol:


Haha - jeg stod og græd da vi smed invitationerne i postkassen i går. Haha - im so over det her flæberi. :lol:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Kerrigan » 9. sep 2019, 08:47

Ladysparrow skrev:
Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Nu er alle invitationer sendt afsted og afleveret. Vildt at der er under et år til at vi skal giftes. :dåne:


Glæd dig. Og vær glad for at du ikke er gravid under vielsen. Jeg havde konstant tårer trillende ned ad kinderne.
De pokkers hormoner. :lol:


Haha - jeg stod og græd da vi smed invitationerne i postkassen i går. Haha - im so over det her flæberi. :lol:


Årh. :kys: Jeg glæder mig til at følge den her tråd.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 24. sep 2019, 07:13

Det er simpelthen så hyggeligt - så mange modtagere af invitationerne har valgt at returnere med et billede af dem og invitationen med ordene om hor meget de glæder sig.

I og med at vi til den tid har en 8 måneders baby, så skal der lidt alternativ planlægning til - min svigermor og hendes mand har tilbudt at passe ham så godt det nu går under festen og tage ham om natten, så overnatter de i vores hus og vi snupper vores gæstehus - så vi er tæt på hvis der skulle være noget. (jeg håber bare i mit stille sind at vi får en nem baby :lol: ) Honeymoon bliver også lidt anderledes, vi havde snakket om en roadtrip ned gennem Europa. I stedet har vi snakket om at tage en overnatning på et lækkert spahotel en times kørsel fra hvor vi bor.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ado » 24. sep 2019, 11:19

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Nu er alle invitationer sendt afsted og afleveret. Vildt at der er under et år til at vi skal giftes. :dåne:


Glæd dig. Og vær glad for at du ikke er gravid under vielsen. Jeg havde konstant tårer trillende ned ad kinderne.
De pokkers hormoner. :lol:

Det behøver man ikke en graviditet for at gøre. Jeg græd også. Meget. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 4. okt 2019, 04:59

Nogen gange bliver jeg sgu forbavset over min kærestes venner. 2 af hans bedste venner er kokke og har en strandbar og et røgeri ude på Österlen de har nu sagt at de står for maden til brylluppet som en bryllupsgave. Helt ud af det blå. Det er 100+ kuverter og de bruger kun lokale råvarer og vi elsker deres mad. Vi havde ikke haft råd til at bruge dem, så det er helt vildt at vi nu får det i gave.
15
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 16. okt 2019, 07:52

Vi var i Danmark her i weekenden og sørme om vi ikke har fundet, bestilt og betalt vores ringe? Helt utroligt, på trods af at den svenske krone står så dårligt har vi fået meget mere for pengene end vi ville have fået i Sverige. Servicen var den bedste vi har fået af alle steder vi har besøgt. Min kæreste får en i Palladium og min bliver hvidguld - begge let hamrede og min med en diamant nedfaset i ringen. De er færdige om 3 uger - GLÆDER mig til at se dem.

Vi har også bestemt os for at booke en DJ og har ham vi har valgt har vi allerede oplevet og talt med og han er bare lige vores stil.
5
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2019, 13:27

Så er der booket DJ - datoen er sat fast og han sender os de forskellige muligheder.

Ringene er også færdige og ligger nu i sikkert forvar hjemme ved min mor og far.

Vi har også fundet en der kan vie os. Han er med i et vikinge laug og vi synes begge det kunne være vildt fedt at få ham ud som viking og vie os. Han har masser af humor og vi har fået så mange anbefalinger på lige netop ham.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 26. nov 2019, 17:57

Ladysparrow skrev:Så er der booket DJ - datoen er sat fast og han sender os de forskellige muligheder.

Ringene er også færdige og ligger nu i sikkert forvar hjemme ved min mor og far.

Vi har også fundet en der kan vie os. Han er med i et vikinge laug og vi synes begge det kunne være vildt fedt at få ham ud som viking og vie os. Han har masser af humor og vi har fået så mange anbefalinger på lige netop ham.


Og så er vikingen booket!!
2

Tilbage til "Fest og bryllup"