Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Nytårsaften

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 09:51

I år er vi hjemme i Sverige til nytårsaften og jeg er begyndt at tænke på hvad vi skal finde på og er derfor nysgerrig på hvad debatfolket har af planer? Bliver det en stor fest, en stille middag, er i ude at rejse?

Jeg ved ikke helt hvad jeg kunne tænke mig, vi holde jul for vores familier - så ved at vi ikke får overnattende gæster til Nytår og jeg ville elske en aften bare mig og kæresten med lækker mad og bobler. Vi kunne også invitere naboerne over til sammenkomst... Der bliver ingen rejse for vores vedkommende.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nytårsaften

Indlægaf Hunkat » 31. okt 2018, 09:58

Jeg tror vi ender derhjemme med noget pizza af en art og masser af drikkevarer.
Vi har en skudræd kat har vi opdaget så vi skal ingen steder i år :/
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Nytårsaften

Indlægaf flicka » 31. okt 2018, 10:04

Jeg har ingen ide om hvad vi skal. Det ender nok med det sædvanlige: at jeg og manden er hjemme sammen med hunden, hvor vi bare hygger med god mad og film.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4587
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21026

Re: Nytårsaften

Indlægaf catnip » 31. okt 2018, 10:04

Vi er i USA i år, og vores nytårsaften kommer til at involvere natur, heste, hunde, kolde øl, BBQ, lejrbål og telt-sovning med venner vi anser som værende vores familie. Det er klart min foretrukne måde at holde Nytår på :banan:
10
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Nytårsaften

Indlægaf Daine » 31. okt 2018, 10:05

Jeg skal være selvvalgt alene nytårsaften :) Jeg satser på noget rigtig god mad, masser af hyggelys, snacks og bobler. En god film i tv’et og naturligvis Debatten. Sådan har jeg holdt nytår de sidste år og det har bare været totalt hyggeligt og afslappende :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Nytårsaften

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2018, 10:07

Hunkat skrev:Jeg tror vi ender derhjemme med noget pizza af en art og masser af drikkevarer.
Vi har en skudræd kat har vi opdaget så vi skal ingen steder i år :/


Tip: Fra nu af og 3-4 gange om ugen frem til nytår: Jer og katte ind i stuen om aftenen, luk døren så han ikke kan rende væk, alt lys slukkes, rul gardin ned osv. så der er HELT mørkt, sæt så fyrværkerivideo'er fra Youyube på (der ligger en ret flot en fra Vordingborg festuge, som vi så en del gange :lol:), så I både får lysglimt og "brag" i stuen, lydstyrken øges gradvist fra gang til anden til I kommer HELT op i lydstyrke, kat stopfodres med godbidder under hele seancen. Vi gjorde sådan det første år vi havde kattene og de er ret forskræmte ellers, men de er fuldkommen ligeglade med fyrværkeri nu. Man kan også gøre det, at man nytårsaften først fodrer kl. 23 om aftenen, så bliver de ekstra trætte op til kl. 24.

Nå, til trådens emne: Vi skal være hjemme på bondegården, selvom vi ikke har naboer tæt på vil vi gerne holde lidt øje med vores stråtag ;) Vi får min far og hans kone på besøg. Mht. mad har vi slet ikke snakket om det endnu, men det kunne være lækkert (og nemt) med noget taspas, tænker jeg.
Senest rettet af Pandesteg 31. okt 2018, 10:35, rettet i alt 1 gang.
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Nytårsaften

Indlægaf TinaW » 31. okt 2018, 10:29

Min mand skal ud og arbejde 2. juledag, så det bliver nok bare min søn og jeg (og dyrene)
Vores mellemste hund er heller ikke glad for fyrværkeri og det passer mig fint, bare at være derhjemme. hvor der stort set ikke fyres af.
Jeg er alligevel ikke den store nytårs fan. Så tænker vi skal have noget lækkert mad og se en god film.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Nytårsaften

Indlægaf sigge » 31. okt 2018, 10:40

Jeg satser på, at det bliver (selvvalgt) alene. Eller det vil sige: Sammen med nytårstråden på debatten. Det plejer at være så hyggeligt. Og min hovedret er efterhånden ved at være en fast tradition: Der skal være flødekartofler (eller pommes dauphinoise) og waldorfsalat, så kan der godt være et eller andet kød til også, men sidste år droppede jeg det faktisk, fordi det egentlig mest er de to førstnævnte ting, jeg har lyst til. Og så er det jo dumt at bruge penge på et stykke lækkert kød, når jeg faktisk mest spiser det, fordi man bør. Desserten skifter fra år til år, og jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu. Jeg har ikke lige nogle nye opskrifter, jeg gerne vil prøve af, så det kan være, jeg går tilbage til en klassiker. Måske bliver det bare hjemmelavet hasselnøddeis i rå mængder.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 11:56

Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 12:01

Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.


Åh ja, det kan jeg godt huske - viste du billeder af det? Det gad jeg altså godt prøve, men 10 retter er sgu voldsomt. :)
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nytårsaften

Indlægaf Tricolette » 31. okt 2018, 12:02

Jeg er single og har pt ingen planer.
Jeg havde lidt håbet, at jeg kunne lokke min veninde med til stort singleparty i Århus. Men hun er lidt meeeh om det.
Så lige nu ser det ud til at blive en migalenehjemmeaften - hvilket IKKE passer sig særligt godt til mig :nerve:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Nytårsaften

Indlægaf Pjeps » 31. okt 2018, 12:11

Jeg er i Vancouver i år sammen med min reservemor, det er helt underligt. Jeg kommer da til at savne nytårstråden. Tidsforskellen er - 8 timer, så måske jeg lige kigger ind :D
0
:ninja:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Nytårsaften

Indlægaf thomassneum » 31. okt 2018, 12:15

Som altid.

Jeg er hos min barndomsven. Her mødes en lille håndfuld venner, med børn og habengut.
Det er ret klassisk. Drinks, mad, tale, drinks.... :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Nytårsaften

Indlægaf PaleSeptember » 31. okt 2018, 12:15

Vi har de sidste 4-5 år holdt nytår med et vennepar, hvor vi skiftes til at komme over til hinanden, og i år kommer de over til os (de bor på Sjælland, vi bor i Jylland). Vi plejer at få ret lækker mad og vin, og der plejer absolut ikke at mangle noget. Jeg er dog endnu ikke kommet så langt, at jeg har tænkt på menuen i år.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 12:26

Ladysparrow skrev:
Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.


Åh ja, det kan jeg godt huske - viste du billeder af det? Det gad jeg altså godt prøve, men 10 retter er sgu voldsomt. :)

Jeg kan ikke huske, om jeg nogensinde viste billederne af det. Jeg kan lige se, om jeg kan finde dem frem igen. :D
6
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Fest og bryllup"