Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Nytårsaften

Indlægaf Santa » 30. dec 2018, 08:13

Santa skrev:Vi - kæresten og jeg - plejer at holde fest sammen, bare os to og hunden.
Vi laver fancy mad, mindst tre retter plus canapeer, drikker drinks, forskellige vine, pynter op og klæder om til fint tøj.
Vi hører høj musik og snakker. Til midnat står vi på altanen med tæpper omkring os og champagne, og nyder synet af Københavns fyrværkeri.
Det har vi gjort i mange år nu.
Men i år laver vi måske om på traditionen.
For vi har talt om at holde nytår i sommerhuset i stedet, og måske invitere min veninde og hendes mand (og hund) også. De har sommerhus samme sted. Hvem ved hvad det ender med?

Vi endte med at blive i sommerhuset og har inviteret veninden med mand og hund.
Der er skruet lidt ned for kulinariske ambitioner og så skal vi hygge os.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Nytårsaften

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. dec 2018, 12:01

Ladysparrow skrev:Jeg synes det lyder som en god aftale både for dig og din far. Jeg tænker tit på dig, jeg var tæt på at miste min mor i 2011 til en hjernehindeblødning - hun er her endnu, men har ændret personlighed. Ved godt det slet ikke er det samme. Man savne til min mor som hun var inden hun blev syg er der...

Jeg håber du får en dejlig aften. :kys:


Tak og i lige måde :lun:

Det er faktisk noget af det samme. Meget af det samme. Da min mor omsider fik fred, var der mange ting ved hende, som vi allerede havde mistet. Hun kunne ikke gå, havde hele tiden ondt og var for det meste også sløj. Og omend hun aldrig har været en af de kvinder, som definerede sig gennem en masse madlavning, var det vemodigt, da hun til slut heller ikke kunne hygge om os på den måde. Og i øvrigt knapt kunne spise af den mad, vi lavede eller hentede ude for at prøve, om der dog ikke var et eller andet, hun stadig kunne lide. Hun efterlod sig også en stabel lækre chokoladeæsker, og selvom det lyder fjollet, blev det faktisk et tydeligt symbol på, hvor meget af hendes "jeg" der allerede var taget i forvejen.
Den store opmærksomhed på alt og alle var der dog til det sidste. Eftermiddagen før vi blev ringet ud på hospitalet akut mindede hun os lige om at passe på ikke at knække tænderne på flæskesvær :lun:

Jeg tror, at grunden til, at vi ikke har været helt underdrejede og ødelagte af sorg, er, at vi reelt tog afsked i små bidder.
2
Anoushka
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. dec 2018, 14:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Nytårsaften

Indlægaf Anoushka » 30. dec 2018, 12:57

Vi skal spise noget lækkert, men ellers skal vi pakke og gøre ved. Vi flytter 5/6 januar.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nytårsaften

Indlægaf Tricolette » 30. dec 2018, 19:47

Min veninde og jeg (begge 50+ og singleladies) var enige om, at vi trængte til en fest. :genert:

Så vi har meldt os til en større fest i Aalleren.

Vi glæder os. God mad, fest og dans. :banan2:

Har lige syet ny kjole til aftenen - ren guld og glimmer... :gisp:
5
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Nytårsaften

Indlægaf Æble » 30. dec 2018, 20:04

Er startet på forberedelserne idag. Fatter ikke at det allerede er nytår.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Nytårsaften

Indlægaf Pawnee_Waffle » 31. dec 2018, 11:45

Vi skal bare være hjemme i nattøj (og bling-øreringe til mig, selvfølgelig), og jeg glæder mig :lun:

Ungerne kaster lidt knaldperler på fliserne i løbet af dagen, og de bliver så fodret af med en gang boller i karry inden de bliver puttet kl.18:30. Derefter vil min mand og jeg nyde lidt god mad, drikke lidt god vin, og så flette tæer under dynen, imens vi stener nytårs-tv og spiser hjemmebagt kransekage. Og så sove inden klokken slår 12 :love:
1
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Nytårsaften

Indlægaf Panton » 31. dec 2018, 13:37

Vi, min søn og jeg, skulle have festet men har måtte melde afbud, da han er så syg, på 13 dagen nu. Vi skal bare være hjemme, og der bliver hverken vin eller champagne til mig, da min søn har været på nippet til indlæggelse de sidste dage og jeg skal være helt klar i hovedet. Har bestilt sushi med just eat i aften. Alt i alt, handler det om ren overlevelse :(
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Nytårsaften

Indlægaf Mani » 31. dec 2018, 14:09

Jeg kan slet ikke overskue nytårsaften med feststemte mennesker omkring mig. Må prøve ikke at være alt for tydelig i det, det er ikke fair overfor resten af selskabet :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Nytårsaften

Indlægaf Aquadorable » 31. dec 2018, 18:49

Vi er hjemme i år, min mand, min halvt år gamle baby og jeg :)
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Fest og bryllup"