Er det for tidligt at jule?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Torn » 4. okt 2018, 20:29

Jeg synes, tidlig jul er lidt irriterende. Det ødelægger min kommende julestemning, fordi luften ligesom siver af ballonen, inden vi har ramt december.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26683

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Santa » 4. okt 2018, 21:39

Ja.
Højtidspynt har i det hele taget taget overhånd.
Tænk bare på alt det dyre "design"-pynt som alle isenkræmmere er fyldt med. Gab!
Ud med det, ud på samme skrotlager som alle de stribede Kählervaser.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Panton » 5. okt 2018, 04:08

Ja alt for tidligt, jeg bliver så træt af det inden højtiden endeligt kommer.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2018, 04:20

LadyFox skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er aldrig for tidligt.
Den værste tid på året, er når julepynten forsvinder, og det hele bare er koldt, mørkt og deprimerende.
Det eneste, der får mig gennem efterår og vinter, er julen.

Hvorfor så overhovedet alt besværet med at pille julepynten op og ned? Hvis det aldrig er for tidligt er det da klart mest praktisk bare at lade julen hænge hele året. :lol:

Det er fordi, min mand synes, at vi trænger til at se på noget andet end nisser, når vi når hen i januar/februar.

Eller også overdriver jeg en lillebitte smule :-D
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. okt 2018, 04:49

6. januar er Hellig Tre Kongers dag og traditionelt set er det den dag julen officielt slutter og man tager julepynt ned. Ikke helt påske, men det gælder lidt ind i januar også
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Orchidea » 5. okt 2018, 05:30

Jeg elsker virkelig jul. Elsker at pynte op herhjemme, julehygge med min familie, gå på julemarkeder og hele baduljen. Julen er vidunderlig og julen er magisk.

Men jeg ville ønske at den først startede i december, eller 1. søndag i advent hvis det er. Så skulle det starte med et brag, sådan at man vågnede op den 1. december og på magisk vis var der jul over alt. I forretningerne, på gaden i folks vinduer osv.

Jeg synes det bliver lidt udvandet at der er jul fra oktober, for det er jo ikke jul endnu. Jeg er med på at det kan være svært at lave adventsdekorationer m.m. hvis man ikke kan købe lys, ler og hvad har vi. Men behøver man virkelig 2 mdr for at gære det? Julen er jo også at pynte, klippe-klistre, bage og gøre klar til den store dag.

Her bliver der pyntet op til den 1. december og så får den fuld gas. Jeg elsker det.
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Annione » 5. okt 2018, 05:51

Jeg gider ikke juleri. Overhovedet.

Noget julepynt kan dog godt være super fint, men nisser er altså uhyggelige :genert:
Jeg finder mig troligt i juleri - men der kommer ikke en bjælde op hos mig.

(Fik I den? Bjælde! Jeg er stadig ret træt, så jeg sidder og fniser af min egen joke nu :-D )
7
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf DenBruneMunk » 5. okt 2018, 07:47

Julen kommer efter halloween, for det er jo stadig et halloween tema, og udklædning som santa og feer, små nisser osv, så lad halloween være det som folk forventer, så kan butikker klæde butikker i juletema men vi andre kalder det halloween.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Tata » 5. okt 2018, 08:54

Altså jeg er jo opvokset med det. Min far havde en isenkræmmer butik, og der startede julen allerede meget tidligere, når tingene skulle bestilles hjem. Så nej, det kan virkelig ikke hidse mig op. Men jeg gider ikke julepynt hjemme i større mængder. Både fordi jeg har katte, og de tror tingene er sat op til dem som et årligt legeland, og dekorationer er en avanceret form for kattegræs, så de skal bæres ud i bryggerset om natten for ikke at blive ædt (ja de får mad ad libitum). Og jeg helst vil have det minimalistisk, jeg har vist fået mit behov for pynteting mættet.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Suzan » 5. okt 2018, 12:41

Jeg har efterhånden vænnet mig til at højtiderne ligesom flyder ud og fylder hylderne et par måneder før det virkelig sker.

Vænnet mig til og vænnet mig til, - jeg bliver ikke længere overrasket over at Halloween starter i september, men jeg bryder mig ikke om oppyntning i form af edderkoppespind og afhuggede kropsdele.

Er heller ikke vild med julepynt eller påskepynt og slet ikke Valentins dag halløjet - men for det meste er jeg ligeglad.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2018, 13:29

Jeg er forresten ikke en, der planlægger ret meget omkring julen.
Jeg pulrer rundt og pynter lidt ad gangen, som jeg nu har lyst til.
Det eneste, der ligger helt fast er, at juletræet kommer ind d. 24. og bliver pyntet, vi spiser risengrød til frokost (med mandel i, for det er min mand vokset op med). Så hjælper vi hinanden med julemiddagen.

Ellers er det nok mest lyset, glæden og hyggen, jeg er så vild med. Jeg bliver ikke stresset over gavekøb, hjemmebag eller hvad det nu måtte være, for jeg laver bare det, jeg har lyst til, og skulle der mangle pebernødder, så går det nok.
Vi er også nødt til at starte gaveindkøbene i god tid, for vi skal jo have en ordentlig dynge til Norge, og det koster en formue at sende, så vi skal være klar med de gaver, når vi får besøg af svoger og svigerinde - og de kommer gerne midt i november.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Hewlett » 5. okt 2018, 15:40

Ja. For mig hører jul og alt hvad der har med jul at gøre til i december måned. Og ikke én dag før.

Jeg er muligvis også lidt påvirket af, at have arbejdet i butik hvor vores julevarer og displays væltede ind i døren før vi dårligt nok havde fået solgt ud og pakket alle sommervarerne væk. Jeg var simpelthen ved at brække mig over at se på de samme nisser, julekugler og -træer 3 mdr. før vi ramte december :tie:

Ét år blev jeg så træt af at høre alle julesangene i november måned, at jeg nærmest ikke hørte én i hele december, undtagen selve juleaften.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Kommodedyret » 5. okt 2018, 16:26

Nej.

Til gengæld findes der ikke en passende tid til at spille Last Christmas og lignende klassikere. Den slags musik burde have en sidste holdbarhedsdato og lovkrav om at overholde den.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Æble » 6. okt 2018, 06:07

Apropos :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24626
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36775

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Daine » 6. okt 2018, 06:45

Jeg elsker julen og jeg begynder gerne tidligt, men det er jo med forberedelser, ikke selve julen. Jeg kan sagtens købe lidt julepynt, julemagasiner mv. i september/oktober, men det bliver gemt væk til november. Jeg skal også til Tyskland i efterårsferien og bla købe julekalendere, men de bliver også gemt væk. Der skal forberedes og sendes kalendergaver til Rouletten herinde, men det er jo bare en del af forberedelsen. Ikke rigtig JUL.

Jeg er blevet glad for Halloween de sidste år, fordi det er med til - i mit hovede/liv - at skubbe julen. Jeg har lyst til, når dagene bliver kortere, at hygge og 'pynte op' og med Halloween kan jeg trække naturen ind på en anden måde end til jul. Nu er det pyntegræskar og orange lys jeg sætter fokus på, noget der skaber stemning, men ikke af jul.

Så kan jeg godt vente med det helt store julerykind herhjemme til sidst i november :)


At butikkerne allerede går i gang nu, tænker jeg ikke så meget over, men jeg har også været en del af det i mange år. Jeg lukker det ude, hvis jeg ikke er interesseret.
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"