Julegavetråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf sigge » 30. nov 2018, 07:03

Jeg har altid svært ved at finde på noget til min veninde, og nu er det lige gået op for mig, at jeg havde muligheden for at købe en gave til hende i mandags, men jeg tænkte slet ikke på det på daværende tidspunkt. Desværre kommer chancen ikke lige umiddelbart igen. Damnit. Jeg håber, jeg falder over et eller andet i London, ellers er jeg på bar bund.

Men jeg har heller ikke lyst til at foreslå hende, at vi dropper at give hinanden gaver. For jeg får ikke gaver af ret mange andre, og jeg elsker gaver - både at give og modtage dem, så det ville være ærgerligt for mig at droppe dem.
0
You can't spell awesome without me.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 18:05

Jeg droppede julegaverne til/fra min familie for nogle år siden, så den eneste jeg er på gave med, er min eks-mand :lol:

Han skal have en ny Nalgene drikkedunk (han drikker frygtelig meget vand) og så skal jeg selvfølgelig finde på et eller andet mere, men jeg er helt blank og han nægter at have brug for nogetsomhelst :gruble:

Jeg har allerede fået min julegave fra ham...et nyt 55” tv, fordi mit gamle var ved at stille træskoene :genert:

Nå ja, og så må jeg hellere købe gaver til hans brors børn, som vi skal holde jul med i år :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf oOxXxOo » 6. dec 2018, 17:59

Tror jeg fandt ud af hvad kæresten skal have til jul. Han skal simpelthen have en cd afspiller så han kan få gang i alle hans cd'er igen. De har været pakket væk siden han flyttede ind, da han kun har et kæmpe cd anlæg som vi på ingen måde har plads til. Det er godt nok over budget, men jeg ved at han vil elske det.
Mine forældre og bror er straks værre. Der har jeg ingen ide endnu.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Mani » 6. dec 2018, 18:26

Manden: En kæreste tur. Har ikke helt besluttet hvor til & en greb til haven :-D
Drengene: De får hver en stabel Hollister tøj de ønsker sig + nye hørebøffer & 1 spil på Steam.
Svigermor & svigerfar: Robotplæneklipper + opsætning (fælles jule + fødselsdagsgave fra alle søskende & co)
Mor: Pandora charm & teaterbillet
Far & kone: Stegepande & frokost på Fru Møller
Lillebror: Ski pulli & bog
Lillesøster: Makeup & bog
Mormor: Weekendtur til Skagen i sommerhus
Svigerinde: Ostesmagning hos Arla Unika & Uthaugen kalender
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Maoam » 6. dec 2018, 19:51

Jeg har købt en trøje til min far. Min bror skal have en stegepande. Min mor ønsker sig bl.a. nogle skønhedsprodukter. Vil se, om jeg kan finde dem i Normal i morgen, før jeg beslutter mig for, hvad hun skal have.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Mi55y » 7. dec 2018, 03:02

Jeg har fået købt de sidste gaver; philips hue startsæt til kæresten og Chromecast til bettebror. Og så et spil jeg faldt over til min niece.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf lillebjoern » 7. dec 2018, 08:02

Jeg har endelig fundet ud af, hvad jeg skal give min kæreste - et gavekort til det Kgl. Teater. Jeg havde tænkt på billetter til en særlig forestilling, men der er ikke nogen lige nu, som virker til at falde i hans smag. Og så kan han selv vælge om det skal være teater, opera eller ballet :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf RavenClaw » 7. dec 2018, 19:28

Jeg var i Bog & Idé for at se på gave til min 1-årige niece, som ønsker sig bøger med hårde sider. Der var ikke lige noget, der ligefrem skrev "Den skal du have af din bognørd af en faster!" Men så faldt jeg over H.C. Andersens eventyr i babyudgave. Jeg var solgt på stedet, så nu er der styr på den :love:

Plus B&I kører 50 % på Educa puslespil, så jeg fik købt to af dem til min ældste niece, til trods for at jeg kun havde regnet med, at hun skulle have et.

Nu mangler jeg 3 niecer, 2 nevøer og min mor.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Tilly » 8. dec 2018, 11:32

Min storebror og svigerinde har bedt om at min nevø kun får én gave pr person. Men jeg er altså kommet til at købe to til ham :ninja:

Det er svært at lade være, når jeg elsker den lille fyr så meget. Den ene ting var dog meget billig, så er det vel næsten ok? :genert:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Maoam » 8. dec 2018, 11:37

Tilly skrev:Min storebror og svigerinde har bedt om at min nevø kun får én gave pr person. Men jeg er altså kommet til at købe to til ham :ninja:

Det er svært at lade være, når jeg elsker den lille fyr så meget. Den ene ting var dog meget billig, så er det vel næsten ok? :genert:


Pak dem ind sammen :lol:

Du kunne også forsøge ikke at sætte lighedstegn mellem kærlighed og antallet af pakker, men vise det på en anden måde. Det lyder som om, det er det, din bror ønsker for din nevø.

Er det to gaver, der er perfekte for din nevø, så snak med din bror om det og fortæl dine tanker bag dem. Jeg ville nok følge forældrenes ønske i sådan en situation, hvis de holder fast i kun en gave.
4
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 8. dec 2018, 16:39

Maoam skrev:
Tilly skrev:Min storebror og svigerinde har bedt om at min nevø kun får én gave pr person. Men jeg er altså kommet til at købe to til ham :ninja:

Det er svært at lade være, når jeg elsker den lille fyr så meget. Den ene ting var dog meget billig, så er det vel næsten ok? :genert:


Pak dem ind sammen :lol:

Du kunne også forsøge ikke at sætte lighedstegn mellem kærlighed og antallet af pakker, men vise det på en anden måde. Det lyder som om, det er det, din bror ønsker for din nevø.

Er det to gaver, der er perfekte for din nevø, så snak med din bror om det og fortæl dine tanker bag dem. Jeg ville nok følge forældrenes ønske i sådan en situation, hvis de holder fast i kun en gave.


Fuldstændig enig. Jeg ville 100% overholde forældrenes ønske. Min søster har selv udtrykt ønske om at min niece IKKE overdænges med gaver (hun er 6 mdr og fatter jo intet alligevel) og jeg ved min familie ikke vil overholde det og jeg synes det er flabet.

Alternativt kan nr 2 gave gives i en anden anledning. Nytårsgave måske ;)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Lulu » 8. dec 2018, 18:54

Tilly skrev:Min storebror og svigerinde har bedt om at min nevø kun får én gave pr person. Men jeg er altså kommet til at købe to til ham :ninja:

Det er svært at lade være, når jeg elsker den lille fyr så meget. Den ene ting var dog meget billig, så er det vel næsten ok? :genert:


Jeg ville virkelig holde det til en. Jeg er som forældre ret træt af at ungerne skal overdænges med gaver. De magter det ikke og efter de har åbnet Ca 5 gaver, går det helt til hundene. Vi har i samtlige 4 jule vi har haft børn pakket ud over 2 dage, fordi børnene simpelthen ikke kan overskue det.
Så jeg ville som en anden foreslår enten give gaven til nytår, eller måske tidligt om morgenen den 24, som en "nisse" gave som der så kan leges med indtil alt det spændende går i gang senere på dagen.
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Tilly » 9. dec 2018, 07:25

Maoam skrev:
Tilly skrev:Min storebror og svigerinde har bedt om at min nevø kun får én gave pr person. Men jeg er altså kommet til at købe to til ham :ninja:

Det er svært at lade være, når jeg elsker den lille fyr så meget. Den ene ting var dog meget billig, så er det vel næsten ok? :genert:


Pak dem ind sammen :lol:

Du kunne også forsøge ikke at sætte lighedstegn mellem kærlighed og antallet af pakker, men vise det på en anden måde. Det lyder som om, det er det, din bror ønsker for din nevø.

Er det to gaver, der er perfekte for din nevø, så snak med din bror om det og fortæl dine tanker bag dem. Jeg ville nok følge forældrenes ønske i sådan en situation, hvis de holder fast i kun en gave.

Jeg sætter nu slet ikke lighedstegn mellem kærlighed og antallet af pakker. Selvom det er fordi jeg elsker ham at jeg har lyst til at forkæle ham. Men det er ikke fordi jeg føler jeg skal vise det med gaver. Og min nevø er heldigvis meget bevidst om at han har en faster der elsker ham, vi har et meget tæt og nært forhold, som jeg ved min storebror og svigerinde sætter meget stor pris på :)

Men ja, jeg er enig med dig og de andre der har kommenteret om at jeg burde respektere min storebrors og svigerindes ønske. Jeg må evt gemme den ene gave til hans fødselsdag i februar.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. dec 2018, 07:29

Vi har stadig en kæmpe indpakket Legopakke stående fra jul 2017 fordi der var alt for meget :genert:
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Zonta » 15. dec 2018, 13:12

Jeg skal finde en natkjole med lange ærmer til min mor, som gerne må være i lidt lækker kvalitet og ikke noget man sveder alt for meget i (hun lider lidt af overgangsalder-svedture :lol: ). Er der nogen, der har et forslag? Hun er 60 år gammel og bruger str. 44/46-ish.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Fest og bryllup"