Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 16. aug 2018, 09:32

sigge skrev:
Daine skrev:
sigge skrev:
Daine skrev:Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)


Nu er tiden jo løbet fra os ift. en sommertur i Den Gamle By (eller teoretisk kan vi vel nå det endnu, jeg har bare ikke ferie mere), så jeg joiner dig gerne til en juletur i stedet. Det er altså også ekstra hyggeligt, når der er "jul i gamle dage" i mange af husene.

Jeg forsøgte at finde julemarkedet i Kiel for et par år siden, men blev ret skuffet. Muligvis var vi bare for tidligt på færde (det var kl. 9 om morgenen), eller også kiggede vi de forkerte steder, i hvert fald var der ikke ret meget at komme efter.
Flensburg er også ret hyggelig op til jul. Der er godt nok ikke et kæmpe julemarked, men der er boder på en lille plads og et stykke ned gennem gågaden. Og så har de almindelige butikker også åbent. Det var måske mere overskueligt selv at arrangere en tur dertil med tog, hvis du ikke kan finde en bustur til Kiel?

Jeg giver lyd fra mig, når jeg har et overblik over hvordan december ser ud - det kunne være hyggeligt med selskab :)

Det er da muligt at julemarkedet i Kiel er feset ud :gruble: Jeg var der sidst for ... bumbum ... 13-14 år siden, og husker at der var en masse boder nedenfor Sophienhof og så på 'pletter' rundt om i gågaden. Plus at Sophienhof også havde deres egne julemarkedesboder spredt rundt om i centeret. Men det kan da været det er gået lidt i sig selv igen. Flensborg har jeg kun besøgt om sommeren (og jeg havde den særeste følelse af at gå i en tysk udgave af Århus!), men jeg kan se at det vist at muligt at komme på busture dertil til december. Så det kunne være jeg skulle overveje det :)

At tage toget til Kiel er håbløst tidsmæssigt, jeg tjekkede lige rejseplanen. Mellem 5 og 6 timer - pr vej! :shock:


:lol2: Ja, så skal man virkelig ville det! Sophienhof var vi dog ikke i nærheden af, vi var kun nede i gågaden og i det, jeg kan se Google maps kalder "Altstadt", så det kan godt være derfor, vi ikke fandt julemarkedet for alvor. Jeg undrede mig også noget, fordi jeg netop havde hørt godt om julemarkedet i Kiel. Vi var der dog ikke kun for det. Vi havde sejlet til Göteborg t/r derfra, og så ville vi se julemarkedet, inden vi kørte hjem. Men da det, vi fandt, var noget fesent, kørte vi til Flensborg og hyggede os i stedet. Du kan faktisk godt have ret i din sammenligning med Århus. :)

Ja, så har I været i nærheden af det store marked, det ligger i den anden ende af gågaden, tæt på Hovedbanegården :)
Jeg har lavet en mental note om, at Flensburgs julemarked er hyggelig.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 13:15

Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 13:18

godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 16. aug 2018, 13:19

godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Min mor fortalte altid os børn om hvor glade vi skulle være for at de havde opvaskemaskine, for da hun var barn skulle de (hende og hendes bror) vaske det fine stel op før de kunne få gaver.... Det er jo en skrækhistrie for en 7 årige..

Men måske det er noget du skal sætte børn/niecer/nevøer/familiens hund til hvos du ikke kan finde et pænt stel som kan klare opvaskemaskinen? :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 13:39

sigge skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.


I butikken fik jeg at vide at dem med guldkant ikke kan, og det har deres julestel jo...
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2018, 13:39

sigge skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.

Jeg har bare hørt at guldet på RC's kan falme med tiden fordi guldet ikke er glaseret men jeg ved ikke om det passer :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 13:40

Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Min mor fortalte altid os børn om hvor glade vi skulle være for at de havde opvaskemaskine, for da hun var barn skulle de (hende og hendes bror) vaske det fine stel op før de kunne få gaver.... Det er jo en skrækhistrie for en 7 årige..

Men måske det er noget du skal sætte børn/niecer/nevøer/familiens hund til hvos du ikke kan finde et pænt stel som kan klare opvaskemaskinen? :-D


Eneste barn der kommer til jul her i år er vores datter på under 2, hun får sgu ikke lov at lege med dyre tallerkner :P
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2018, 13:46

Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Min mor fortalte altid os børn om hvor glade vi skulle være for at de havde opvaskemaskine, for da hun var barn skulle de (hende og hendes bror) vaske det fine stel op før de kunne få gaver.... Det er jo en skrækhistrie for en 7 årige..

Men måske det er noget du skal sætte børn/niecer/nevøer/familiens hund til hvos du ikke kan finde et pænt stel som kan klare opvaskemaskinen? :-D


Det er genialt. Jeg tror, jeg vil foreslå, at vi starter en tradition i min familie for, at børnene vasker op efter middagen, inden vi pakker gaver op. Altså, vi har opvaskemaskine og ikke noget fint stel, men det giver lige tid til lidt snak og en kop kaffe efter maden. :klap:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 16. aug 2018, 13:51

godtnavn skrev:
Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Min mor fortalte altid os børn om hvor glade vi skulle være for at de havde opvaskemaskine, for da hun var barn skulle de (hende og hendes bror) vaske det fine stel op før de kunne få gaver.... Det er jo en skrækhistrie for en 7 årige..

Men måske det er noget du skal sætte børn/niecer/nevøer/familiens hund til hvos du ikke kan finde et pænt stel som kan klare opvaskemaskinen? :-D


Eneste barn der kommer til jul her i år er vores datter på under 2, hun får sgu ikke lov at lege med dyre tallerkner :P


5år mere også kan hun (ifølge mine bedsteforældre) :lol:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 16. aug 2018, 13:53

ajnaM skrev:
Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Min mor fortalte altid os børn om hvor glade vi skulle være for at de havde opvaskemaskine, for da hun var barn skulle de (hende og hendes bror) vaske det fine stel op før de kunne få gaver.... Det er jo en skrækhistrie for en 7 årige..

Men måske det er noget du skal sætte børn/niecer/nevøer/familiens hund til hvos du ikke kan finde et pænt stel som kan klare opvaskemaskinen? :-D


Det er genialt. Jeg tror, jeg vil foreslå, at vi starter en tradition i min familie for, at børnene vasker op efter middagen, inden vi pakker gaver op. Altså, vi har opvaskemaskine og ikke noget fint stel, men det giver lige tid til lidt snak og en kop kaffe efter maden. :klap:


Min mor har fortalt om hvor uretfærdigt hun synes det var at de sad og hyggede sig imens de vaskede op - min mormor kom dog ud og hjalp og holdte øje. Men kaffen kan jo tages med imens man holder øje så klø på :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. aug 2018, 13:56

Jeg synes at det er ret fint det julestel som kähler har introduceret i år

https://www.kahlerdesign.com/da/inspira ... i-julestel
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 16. aug 2018, 14:12

FormerlyKnownAs skrev:Jeg synes at det er ret fint det julestel som kähler har introduceret i år

https://www.kahlerdesign.com/da/inspira ... i-julestel

Hvor det det fint :love: Glæder mig til at se priserne på det, når det kommer i butikkerne :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 14:49

Det fra Hammershøi er faktsisk ret fantastisk! Især hvis de ikke allesmamen er ens i samme størrelse men at pynten varierer lidt, så er jeg helt solgt! Jeg vil kun have brug for tallerknerne i én størrelse så så helst de er lidt forskellige, men det er sikkert ønsketænkning...
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 16:38

FrøkenM skrev:
sigge skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.

Jeg har bare hørt at guldet på RC's kan falme med tiden fordi guldet ikke er glaseret men jeg ved ikke om det passer :)


I har sikkert ret. På den officielle Royal Copenhagen hjemmeside har delene til julestellet bare et symbol, der betyder “egnet til opvaskemaskine”. Men det kan godt være, at der, når man køber dem, er en disclaimer på pakken om risiko for, at guldkanten falmer.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2018, 16:51

sigge skrev:
FrøkenM skrev:
sigge skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.

Jeg har bare hørt at guldet på RC's kan falme med tiden fordi guldet ikke er glaseret men jeg ved ikke om det passer :)


I har sikkert ret. På den officielle Royal Copenhagen hjemmeside har delene til julestellet bare et symbol, der betyder “egnet til opvaskemaskine”. Men det kan godt være, at der, når man køber dem, er en disclaimer på pakken om risiko for, at guldkanten falmer.

Ja jeg havde egentlig også besluttet at samle da jeg først fik at vide det kunne gå i opvasker. Men jeg tænker så også at julestellet bruges så lidt, at man godt kan bruge opvasker til det.

Hmm... Måske jeg er nødt til at have bare lidt flere dele til det fine stel :lol:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Fest og bryllup"