Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. sep 2018, 09:36

Its on! Det er roulettetid :deer:

viewtopic.php?f=29&t=12441
1
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 12. sep 2018, 10:53

Aftensmaden i går var risengrød, var så lækkert. Man må godt begynde på den slags nu :)
Og tændte også sneboldene
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. sep 2018, 11:05

musling skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har fået 6. ferieuge i uge 47 :dåne:
Det ideelle havde været ugen efter, men der var fuldt booket, og jeg var sent ude.

Nøj, hvor skal der juleforberedes... Måske jeg endda skulle tage et smut til Lübeck :gruble:


Dejligt :love:
Men bare som serviceinfo, så skal du nok ikke regne med, at der julemarkeder i Lübeck i den uge. Bare så du ikke tager derned og bliver skuffet :)


Ja, det så jeg godt bagefter :(
Egentlig er jeg ikke synderlig vild med selve julemarkedet i Lübeck, men med byen som helhed til jul, men omvendt gider jeg måske heller ikke at komme lige før og gå rundt i flytterod, fordi de er ved at sætte alting op.
Det må jeg lige tænke over. Jeg var engang i Budapest i ugen op til deres julemarked, og min veninde og jeg kiggede på hinanden og blev enige om, at det nok var en af grundene til, at vi havde fået turen så billigt :lol: At julesæsonen lige akkurat ikke var startet endnu.
Senest rettet af DetSorteCirkus 12. sep 2018, 11:06, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 12. sep 2018, 11:06

Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Har rema ikke æbleskiver året rundt? Jeg købte æbleskiver der for over en måned siden, så troede bare de var evigt julede...


Min lokale har ikke. Så jeg hamstre normalt i januar så jeg kan servere dem til Jul i Juli.
De har heller ikke melboller året rundt, som jeg ellers savner. Måske min rydder op i sortimenten?


Jeg opdagede de havde det ugen efter jeg havde holdt jul i juli, ret træls når jeg nu endte med selv at lave dem, den energi havde jeg heller brugt på andet ;) Du må forbi Østerbro :D De havde sågar både almindelige og økologiske, og nogle grove (men seriøst, hvem vil have fuldkorns æbleskiver, det er sgu da ikke der mn vil være sund).
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2018, 11:34

godtnavn skrev:
Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Har rema ikke æbleskiver året rundt? Jeg købte æbleskiver der for over en måned siden, så troede bare de var evigt julede...


Min lokale har ikke. Så jeg hamstre normalt i januar så jeg kan servere dem til Jul i Juli.
De har heller ikke melboller året rundt, som jeg ellers savner. Måske min rydder op i sortimenten?


Jeg opdagede de havde det ugen efter jeg havde holdt jul i juli, ret træls når jeg nu endte med selv at lave dem, den energi havde jeg heller brugt på andet ;) Du må forbi Østerbro :D De havde sågar både almindelige og økologiske, og nogle grove (men seriøst, hvem vil have fuldkorns æbleskiver, det er sgu da ikke der mn vil være sund).


Der er lidt langt fra Århus, så her er det med håndkraft eller at finde på noget andet
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 12. sep 2018, 12:20

Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:
Persnikedy skrev:
godtnavn skrev:Har rema ikke æbleskiver året rundt? Jeg købte æbleskiver der for over en måned siden, så troede bare de var evigt julede...


Min lokale har ikke. Så jeg hamstre normalt i januar så jeg kan servere dem til Jul i Juli.
De har heller ikke melboller året rundt, som jeg ellers savner. Måske min rydder op i sortimenten?


Jeg opdagede de havde det ugen efter jeg havde holdt jul i juli, ret træls når jeg nu endte med selv at lave dem, den energi havde jeg heller brugt på andet ;) Du må forbi Østerbro :D De havde sågar både almindelige og økologiske, og nogle grove (men seriøst, hvem vil have fuldkorns æbleskiver, det er sgu da ikke der mn vil være sund).


Der er lidt langt fra Århus, så her er det med håndkraft eller at finde på noget andet


Så er din lyst ikke stor nok :P Du må tage på sommerferie i København næste år og fråde æbleskiver :D
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf musling » 12. sep 2018, 22:59

DetSorteCirkus skrev:
musling skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har fået 6. ferieuge i uge 47 :dåne:
Det ideelle havde været ugen efter, men der var fuldt booket, og jeg var sent ude.

Nøj, hvor skal der juleforberedes... Måske jeg endda skulle tage et smut til Lübeck :gruble:


Dejligt :love:
Men bare som serviceinfo, så skal du nok ikke regne med, at der julemarkeder i Lübeck i den uge. Bare så du ikke tager derned og bliver skuffet :)


Ja, det så jeg godt bagefter :(
Egentlig er jeg ikke synderlig vild med selve julemarkedet i Lübeck, men med byen som helhed til jul, men omvendt gider jeg måske heller ikke at komme lige før og gå rundt i flytterod, fordi de er ved at sætte alting op.
Det må jeg lige tænke over. Jeg var engang i Budapest i ugen op til deres julemarked, og min veninde og jeg kiggede på hinanden og blev enige om, at det nok var en af grundene til, at vi havde fået turen så billigt :lol: At julesæsonen lige akkurat ikke var startet endnu.


Om der bliver flytterod/julerod ved jeg ikke, men Lübeck er jo i sig selv en skøn by, jul eller ej. Og marcipanhuset og alle smøgene er der jo stadig og mon ikke butikkerne stille og roligt er begyndt at pynte op?
Jeg tror godt jeg turde tage chancen.. :)
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 13. sep 2018, 08:05

Karamelkompagniet har vist fået deres julevare på nettet. Ihvertfald var der julekalendere.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 13. sep 2018, 08:13

Nu julekalender blev nævnt, er der så nogen der kan anbefale den fra Bolcheriet?
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf musling » 13. sep 2018, 09:05

Udover den julekalender fra Bolcheriet (som jeg også har kig på)
er der så nogle der kan sige noget godt/skidt om

Katrine Andersens julekalender?

Jeg er helt sikker på, at jeg skal prøve den fra Wally&Whiz, men jeg mener godt jeg må få to - december-dagene er jo så lange :lol2:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2018, 12:32

musling skrev:Om der bliver flytterod/julerod ved jeg ikke, men Lübeck er jo i sig selv en skøn by, jul eller ej. Og marcipanhuset og alle smøgene er der jo stadig og mon ikke butikkerne stille og roligt er begyndt at pynte op?
Jeg tror godt jeg turde tage chancen.. :)


Det turde jeg også :D
Jeg har nu bestilt bus og tre nætter på dette hyggelige værelse lige midt i Altstadt. Jeg er vild med skrivebordet ved vinduet og det skrå skab :lun:
Jeg var også ude i noget med totalt luksushotel med pool og whatnot, men den slags ligger for det meste på den anden side af vandet, der omkredser den gamle bykerne, og jeg vil netop gerne bo midt i "julebyen".

Jeg besøgte et år Berlin i slutningen af oktober, og der bugnede det allerede af jul, så jeg er absolut ikke nervøs for, at der ikke bliver masser at se på og spise - og købe af julelige ting og sager :jule:

Screenshot 2018-09-13 at 14.10.32.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 13. sep 2018, 14:05

Jeg har været i Hotel Chocolat i dag, de havde kun halloween ting ude men damen derinde fortalte mig at så snart Halloweenen var overstået så kom alt deres juleting, så første november må det være :banan:

Jeg fik forresten købt en del chokolade, og med de 12 (nu kun 10 :genert: ) plader jeg købte på food festivallen så har jeg muligvis nok til ind til flere gange sukker shock.
Men med smage som Amaretto, passion fruit,pistachio praline, orange wafer, lemon, praline collection, og super smooth praline slicer kunne jeg ikke styre mig. Min svigerinde fik også købt 6 plader og et hjerte af chokolade til min bror.

Vi prøvede deres helt mørke 100% chokolade og jeg har da aldrig smagt noget så afskygeligt, svigerinde elskede den til gengæld og glædede dig over at med det super lave sukkerindhold de har i mange af deres produkter så fucker det ikke med hendes diabetis.

Deres intro derinde nu med de 25% er godt givet ud da chokoladen alt sammen holder til februar så hvis der skal lidt i jeres pakkekalendre/adventskalendre så er der 3 plader for 120kr
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf MissHindenburg » 13. sep 2018, 15:48

Vi fik Risengrød til aftensmad i går aftes og i aften skal vi have flækesteg med rødkål, sovs osv.
:ivrig:

Jeg er spændt på hvornår det går op for min mand at jeg er totalt 110% julehumør... Måske når han opdager at vi skal have and i weekenden :lol:
9
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 13. sep 2018, 16:22

[quote="Persnikedy"]Jeg har været i Hotel Chocolat i dag, de havde kun halloween ting ude men damen derinde fortalte mig at så snart Halloweenen var overstået så kom alt deres juleting, så første november må det være :banan:

Jeg fik forresten købt en del chokolade, og med de 12 (nu kun 10 :genert: ) plader jeg købte på food festivallen så har jeg muligvis nok til ind til flere gange sukker shock.
Men med smage som Amaretto, passion fruit,pistachio praline, orange wafer, lemon, praline collection, og super smooth praline slicer kunne jeg ikke styre mig. Min svigerinde fik også købt 6 plader og et hjerte af chokolade til min bror.

Vi prøvede deres helt mørke 100% chokolade og jeg har da aldrig smagt noget så afskygeligt, svigerinde elskede den til gengæld og glædede dig over at med det super lave sukkerindhold de har i mange af deres produkter så fucker det ikke med hendes diabetis.

Deres intro derinde nu med de 25% er godt givet ud da chokoladen alt sammen holder til februar så hvis der skal lidt i jeres pakkekalendre/adventskalendre så er der 3 plader for 120kr[/

Forsvinder din chokolade også bare?. :lol: :lol: :lol2:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 13. sep 2018, 16:35

Jeg har lige sat “Peddersen & Findus - Nissemaskinen” på min afspiller. Jeg har lånt den på biblioteket ... :genert:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"