Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 10. nov 2018, 15:09

Så er der marcipan i lange baner :savl:

og chokolade over det hele :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 10. nov 2018, 15:33

Jeg har lige fået hevet lyng ud af min ene altankasse og sat gran i, mens jeg stod med julemusik på min telefon . Nu mangler jeg bare at få fundet mine lyskæder, som jeg har liggende på loftet.
Kunne være jeg skulle vade op på 3.sal, og se om jeg kan finde dem. Ellers må jeg investere i nye i morgen når turen går til Plantorama. Og så håber jeg meget at de har mini- alpevioler derinde, dem plejer jeg hvert år at have stående i køkkenvinduet.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 15:56

RavenClaw skrev:Flying Tiger er vist ikke helt up to date med pakkekalendere.

Hr. Mortensen ville ELSKE den der. Mulighed for at fejre fødselsdag to gange :lun:


:lol:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 15:58

LaMariposa skrev:Jeg har fundet Ludvig og Julemanden på TV2 Play :genert: og er i gang med adventsgaver.

Jeg elsker Ludvig og Julemanden, jeg har set den 1 gang allerede (jeg er oldschool, jeg har den på dvd :D ), og skal nok se den et par gange mere inden jul.


Med den julekalenderpakke tv i år præsenterer, må jeg selv i gang med at stykke noget sammen :rulle: :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 10. nov 2018, 16:30

Har lige et rookiespørgsmål ang. juletræer :santa2:


Hvor tidligt kan man købe et, hvis det stadig skal være pænt juleaften? Skal det være en speciel slags eller det behandles på en bestemt måde?

Har kun selv prøvet at have et lille bitte i potte og mine forældre er eksperter i træer der mangler halvdelen af nålene juleaften :-D
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 10. nov 2018, 16:51

Sof skrev:Har lige et rookiespørgsmål ang. juletræer :santa2:


Hvor tidligt kan man købe et, hvis det stadig skal være pænt juleaften? Skal det være en speciel slags eller det behandles på en bestemt måde?

Har kun selv prøvet at have et lille bitte i potte og mine forældre er eksperter i træer der mangler halvdelen af nålene juleaften :-D

Hos os har det altid været normannsgran, da vi synes det er dem der bedst holder nålene. Så vidt jeg husker så plejer vi at købe dem omkring d. 12 / 15. december.
Så plejer vi at sætte det i en stor spand vand, når vi kommer hjem, og der står det i nogle dage . Ca. 5 dage før juleaften , flyttes det så ind i redskabsskuret for at det afklimatisere det ( tror jeg nok det hedder ) . Så kommer det ind i stuen d.22 om aftenen. Og pyntes så den 23.
Vi har så træet til at stå pyntet til d. 2. januar , og det er meget småt med nåle der på det tidspunkt er faldet af .
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 10. nov 2018, 16:56

Daine skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har fundet Ludvig og Julemanden på TV2 Play :genert: og er i gang med adventsgaver.

Jeg elsker Ludvig og Julemanden, jeg har set den 1 gang allerede (jeg er oldschool, jeg har den på dvd :D ), og skal nok se den et par gange mere inden jul.


Med den julekalenderpakke tv i år præsenterer, må jeg selv i gang med at stykke noget sammen :rulle: :)

Jeg tror faktisk at den kalender som DR sender på Ramasjang , Selmas Saga , godt kan være en rigtig god en, så må jeg tage med at der er danske stemmer på.
Udover det så vil jeg optage når Tv2 kl. 15. 50 sender Pyrus, så jeg kan se den når jeg kommer hjem fra arbejde. :D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 17:10

computermus skrev:
Daine skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har fundet Ludvig og Julemanden på TV2 Play :genert: og er i gang med adventsgaver.

Jeg elsker Ludvig og Julemanden, jeg har set den 1 gang allerede (jeg er oldschool, jeg har den på dvd :D ), og skal nok se den et par gange mere inden jul.


Med den julekalenderpakke tv i år præsenterer, må jeg selv i gang med at stykke noget sammen :rulle: :)

Jeg tror faktisk at den kalender som DR sender på Ramasjang , Selmas Saga , godt kan være en rigtig god en, så må jeg tage med at der er danske stemmer på.
Udover det så vil jeg optage når Tv2 kl. 15. 50 sender Pyrus, så jeg kan se den når jeg kommer hjem fra arbejde. :D

Den lyder faktisk helt okay, minder lidt om den norske DR sendte sidste år. Så den tror jeg jeg kommer til at se, og også Pyrus om eftermiddagen (har dog dem alle på dvd). Men mine “aftenjulekalendere” bliver vist noget jeg selv skal stykke sammen, for hverken DR eller TV2 sender noget appetitligt i år. Men jeg har alle de gode julekalendere på dvd, så det går nok :blush2:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 10. nov 2018, 17:25

Sof skrev:Har lige et rookiespørgsmål ang. juletræer :santa2:


Hvor tidligt kan man købe et, hvis det stadig skal være pænt juleaften? Skal det være en speciel slags eller det behandles på en bestemt måde?

Har kun selv prøvet at have et lille bitte i potte og mine forældre er eksperter i træer der mangler halvdelen af nålene juleaften :-D


Jeg købte et ædelgran 2 december sidste år. Det stod okay juleaften.
1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf musling » 10. nov 2018, 17:31

Sof skrev:Har lige et rookiespørgsmål ang. juletræer :santa2:


Hvor tidligt kan man købe et, hvis det stadig skal være pænt juleaften? Skal det være en speciel slags eller det behandles på en bestemt måde?

Har kun selv prøvet at have et lille bitte i potte og mine forældre er eksperter i træer der mangler halvdelen af nålene juleaften :-D


Det holder absolut bedst, hvis du får det så frisk-fældet, som muligt og det samtidigt har været frost. Jo mere frost og i jo længere tid des bedre sidder nålene fast.

Jeg har flere gange ladet mig fortælle, at det der med at sætte træet i vand ikke har nogen effekt. Om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke gøre mig til dommer for, men det er jo altid en god ide at stille træet så langt væk fra varmekilder, som muligt. :D
1
MissB
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2211

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf MissB » 11. nov 2018, 09:10

Jeg sidder i sofaen og hører Bing Crosby julesange på pladespilleren :lun:
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Yetie » 11. nov 2018, 09:51

Jeg melder mig ind i klubben for tidlige julehyggere. :jule: :lun:

Min mand er desværre i nær familie med Grinchen, så det er lidt op ad bakke. Men i år har jeg for første gang nogensinde fornøjelsen af at være vært juleaften, så selvom min mand ikke er hjemme, fordi han ikke holder jul, så tror jeg stadig det bliver en helt speciel aften. Vores plejesøn (min mand søsters søn), som vi har haft i aflastning siden han var lille, holder jul hjemme hos mig sammen med sin kæreste, og mine forældre kommer også. Ved ikke med min mands far og hans kone endnu, men jeg satser på de også vil være med. Jeg glææææder mig.

Knægten har proklameret at vi skal lave konfekt, for det kan han huske vi gjorde sammen, da han var lille. :love: Det bliver vildt hyggeligt! Og for første gang skal vi have et juletræ.

Jeg har taget fri d.30. november for at ordne alle julegaver det. Håber bare at familien kommer med nogle ønsker inden da.
8
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3853

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf HappyQ » 11. nov 2018, 11:46

Her kører Radio soft med julemusik :lun:
3
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 11. nov 2018, 12:08

Jeg har lige hentet 2 julegaver i min lokale post butik, så nu kan jeg pakke endnu mere ind. Åh fryd :lun:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Planten » 11. nov 2018, 12:12

Jeg har i smug hørt julemusik en måned mindst. Og til kor er vi jo også begyndt på julerepertoiret. Jeg har set godt tre julekalendere :lol:

Men jeg pynter ikke op før december. Hader at tørre støv af en masse ting.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"