Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 16:55

FrøkenM skrev:
sigge skrev:
FrøkenM skrev:
sigge skrev:
godtnavn skrev:Nogen der kender et fint julestel der kan gå i opvaskemaskinen? :genert:


Ifølge Royal Copenhagen selv kan deres godt.

Jeg har bare hørt at guldet på RC's kan falme med tiden fordi guldet ikke er glaseret men jeg ved ikke om det passer :)


I har sikkert ret. På den officielle Royal Copenhagen hjemmeside har delene til julestellet bare et symbol, der betyder “egnet til opvaskemaskine”. Men det kan godt være, at der, når man køber dem, er en disclaimer på pakken om risiko for, at guldkanten falmer.

Ja jeg havde egentlig også besluttet at samle da jeg først fik at vide det kunne gå i opvasker. Men jeg tænker så også at julestellet bruges så lidt, at man godt kan bruge opvasker til det.

Hmm... Måske jeg er nødt til at have bare lidt flere dele til det fine stel :lol:


Men hvsi man bruger det hele december er det jo stadig en del det bliver brugt. Jeg tror jeg venter spændt og ser Kahlers når det kommer ud :)

Jeg har dog et stort aflangt fad og etagere fra royal copenhagen, og er ret glad for dem, (etagereen fik vi til vores bryllup, men forudser vi blvier glade for den til jul :D ). Men tallerkner skal helst kunne smides i opvaskeren uden at tage skade :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. aug 2018, 17:11

Stellet fra Kähler ser fint ud, men jeg undrer mig over, at de har valgt et koncept, der ligger SÅ tæt op ad RCs.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf mindrekreativtnavn » 16. aug 2018, 19:48

Åååååååååh! Jeg har GLÆDET mig til denne tråd kom frem! Sidste år var julestemningen ikke helt som den plejer, grundet et dårligt forhold mm.

Men nu er jeg KLAR!

Har så sent som idag bedt de nærmeste familiemedlemmer om at tænke over hvad de kan komme på ønskesedlen, så det ikke er de samme kedelige ønsker som de sidste par år.

Min bedste ven og veninde bliver forældre til januar og hun er specielt helt fuldstændig vanvittig med julen, ligesom jeg selv er. Så tænker lidt at jeg vil lave en pakke kalender relateret til den lille baby pige :lun:
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. aug 2018, 21:44

Jeg har længe luret på denne tallerken/dette lille fad under Sale hos H&M, og nu var det lige tilbage for en kort bemærkning :dåne:
Det skulle dog ikke undre mig, at de ender med at annulere ordren, da det lader til at være det absolut sidste, jeg bestilte, men jeg krydser fingre.

Screenshot 2018-08-17 at 23.37.42.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 18. aug 2018, 07:08

I går købte jeg biletter til en julekoncert i Musikhuset i Århus
Bare titlen gør mig glad:
Tredobbelt jul og jublende obo

:lun:

https://musikhusetaarhus.dk/arrangement ... lende-obo/
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 11:22

Jeg er i gang med at skabe overblik over julegaver og adventspakker, og jeg må hellere snart komme i gang. Sidste år endte det hele med at blive ret presset, og det gider jeg ikke rigtigt igen i år. Jeg får et travlt efterår på arbejde, så jeg vil gerne have mulighed for at bruge den smule overskudstid, der er i december, på julehygge.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 18. aug 2018, 11:29

^ Jeg skal heldigvis ikke give/købe adventsgaver i år. Hverken til mig selv eller andre - måske lige med undtagelse af debattens adventsroulette, men da jeg var lidt overivrig sidste år mht til indkøb, så har jeg vist gaver nok til de næste par år :genert:

Og så har jeg af en eller anden grund 8 pakker juleservietter :gruble: Og jeg bruger nærmest aldrig servietter :lol: Tror jeg har set de fine motiver og så bare købt løs.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 11:31

Daine skrev:^ Jeg skal heldigvis ikke give/købe adventsgaver i år. Hverken til mig selv eller andre - måske lige med undtagelse af debattens adventsroulette, men da jeg var lidt overivrig sidste år mht til indkøb, så har jeg vist gaver nok til de næste par år :genert:

Og så har jeg af en eller anden grund 8 pakker juleservietter :gruble: Og jeg bruger nærmest aldrig servietter :lol: Tror jeg har set de fine motiver og så bare købt løs.


Dem kan man altid pakke i cellofan med nogle lys og bruge som en lille gave.
Vildt 80er-agtigt - og vildt hyggeligt, hvis du spørger mig :lun:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 11:33

Apropos H&Ms netshop...de har både adventsstager i metal og fine julepudebetræk til en billig penge (kig under Sale).
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 11:36

LaMariposa skrev:Jeg er i gang med at skabe overblik over julegaver og adventspakker, og jeg må hellere snart komme i gang. Sidste år endte det hele med at blive ret presset, og det gider jeg ikke rigtigt igen i år. Jeg får et travlt efterår på arbejde, så jeg vil gerne have mulighed for at bruge den smule overskudstid, der er i december, på julehygge.


Jeg kunne have skrevet samme indlæg.
Sidste år stak det helt af for mig med kalender- og adventsgaver, og hvor antallet på mellem 120 og 130 gaver stadig er ok, skal der tidsmæssigt andre boller på suppen i år. Jeg har købt nogle forskellige gaveposer, som jeg håber vil kunne aflaste selve indpakningen lidt.
Og så planlægger jeg at gøre et par af kalenderne færdig i oktober og stille dem på loftet i hermetisk lukkede poser.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 11:41

Persnikedy skrev:I går købte jeg biletter til en julekoncert i Musikhuset i Århus
Bare titlen gør mig glad:
Tredobbelt jul og jublende obo

:lun:

https://musikhusetaarhus.dk/arrangement ... lende-obo/


Jublende blæsere hører sig julen til :lun:
Det her er min fars yndlingsjulesang (altså af den slags man ikke lige selv synger), også selvom vi for nogle år siden fandt ud af, at den trumpet, der hentydes til, er dødens engels, som skal lyde på dommedag :genert:

0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 18. aug 2018, 11:44

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:^ Jeg skal heldigvis ikke give/købe adventsgaver i år. Hverken til mig selv eller andre - måske lige med undtagelse af debattens adventsroulette, men da jeg var lidt overivrig sidste år mht til indkøb, så har jeg vist gaver nok til de næste par år :genert:

Og så har jeg af en eller anden grund 8 pakker juleservietter :gruble: Og jeg bruger nærmest aldrig servietter :lol: Tror jeg har set de fine motiver og så bare købt løs.


Dem kan man altid pakke i cellofan med nogle lys og bruge som en lille gave.
Vildt 80er-agtigt - og vildt hyggeligt, hvis du spørger mig :lun:

Det var da en rigtig god ide! En fin adventsgave/værtindegave. Hermed noteret ned :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 11:55

DetSorteCirkus skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er i gang med at skabe overblik over julegaver og adventspakker, og jeg må hellere snart komme i gang. Sidste år endte det hele med at blive ret presset, og det gider jeg ikke rigtigt igen i år. Jeg får et travlt efterår på arbejde, så jeg vil gerne have mulighed for at bruge den smule overskudstid, der er i december, på julehygge.


Jeg kunne have skrevet samme indlæg.
Sidste år stak det helt af for mig med kalender- og adventsgaver, og hvor antallet på mellem 120 og 130 gaver stadig er ok, skal der tidsmæssigt andre boller på suppen i år. Jeg har købt nogle forskellige gaveposer, som jeg håber vil kunne aflaste selve indpakningen lidt.
Og så planlægger jeg at gøre et par af kalenderne færdig i oktober og stille dem på loftet i hermetisk lukkede poser.


SÅ mange gaver skal jeg heldigvis ikke lave. Men der kommer til at være lidt krea, som nok vil tage lidt tid at få lavet. Og det er surt at skulle være kreativ hurtigt :D Og så er jeg lidt udfordret af adventsgaver til tre børn. Ved i virkeligheden ikke ret meget om, hvad der hitter i deres aldersgrupper (en dreng og en pige på 10 år og en dreng på seks).
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 18. aug 2018, 11:59

DetSorteCirkus skrev:
Persnikedy skrev:I går købte jeg biletter til en julekoncert i Musikhuset i Århus
Bare titlen gør mig glad:
Tredobbelt jul og jublende obo

:lun:

https://musikhusetaarhus.dk/arrangement ... lende-obo/


Jublende blæsere hører sig julen til :lun:
Det her er min fars yndlingsjulesang (altså af den slags man ikke lige selv synger), også selvom vi for nogle år siden fandt ud af, at den trumpet, der hentydes til, er dødens engels, som skal lyde på dommedag :genert:



I det mindste lyder trompeten i den sang ikke total depri så man kan da nyde den inden sit sidste åndedrag
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 18. aug 2018, 12:45

Jeg har været i Hune idag. Først et besøg hos Blokhus Lys, og bagefter et smut hos Klarborg butikken som ligger lige ved siden af Blokhus Lys. Jeg havde håbet at jeg kunne finde et fint kalenderlys hos Blokhus lys, men der var ingen der lige tiltalte mig, så jeg sprang over , istedet fik jeg købt et par lys til min moster, som har nogle lysestager , hvor det sjovt nok kun er hos Blokhus lys at de har nogle der passer til, udover det så 2 spindelsvævslys i rød og hvid til mig selv, og en pakke juleservietter.
Hos Klarborg, sprang der et par snemænd og en lille nisse i kurven, så nu sidder jeg lige og overvejer om jeg skal pakke lille Sander ud, og sætte ham et sted i stuen, men indtil videre, tror jeg faktisk at han sover, for der er ingen larm fra hans kasse, så må jeg lige se hvor længe han bliver ved med at lege stilleleg.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"