Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 23. dec 2018, 20:32

Tricolette skrev:Først andestegen og nu adventskransen....

Hvad kan mere gå galt?? :boo:


Damn, men måske er du heldig at alt uheldet så er overstået i dag og i morgen køre på skinner?

Husk mandlen i risalamanden - for det er vist en klassiker når noget skal gå galt
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf MissHindenburg » 23. dec 2018, 22:13

Vi har endelig fået set Die Hard, for 47. Gang :lol: Men en hyggelig juletradition er det altså alligevel, selvom vi efterhånden kan alle replikker.
Dagen er gået med rengøring og de indledende øvelser til middagen i morgen aften.
Anden er stegt og delt i grove stykker, så den er klar til i morgen aften.
De (endnu ikke)brune kartofler er pillet og klar til mødet m. Sukker og smør!

Det er jo alt sammen meget godt! Men ved I hvad det bedste ved den her Dag har været?? Da jeg luftede hunden, her til aften, var der snefnug i luften :deer: :jule: :santa2:
Det blev desværre ikke liggende, men julestemningen er alligevel på max nu!

Rigtig glædelig jul alle sammen :)
4
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 23. dec 2018, 22:25

Jeg så Die hard og Home Alone med min bedste ven her til aften med julelysene på træet tændt imens vi fladede ud i sengen helt sammenflettet under et par dyner :lun:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. dec 2018, 22:47

Så har julefreden sænket sig i mit hjem...

jeg har en 8½ år gl søn der er igang med udredning for adhd/autisme, som vi ikke har fået en afklaring på endnu.
Men en ting er sikkert, uagtet hvor meget han elsker julen og dens magi, så er det også bare en mega stressende periode for ham, hvor han hele tiden kører på pumperne. Der sker så meget, i skolen, i fritidsregi, i familien. Jeg har prøvet at begrænse det, og gøre det så nemt som muligt for ham, forbereder ham på hvad der skal ske, hvornår, hvor længe, og hvad der kræves/forventes af ham imens.

Men nu er der jo ved at være en ende på det.
Jeg er spændt på hvordan han klarer juleaften imorgen, sammen med lillebror, far og den side af familien, spændt på hvordan de håndterer ham og hans kaos, for det har i den grad sat dagsorden de sidste dage, og gjorde det også sidste år juleaften. Jeg håber at han føler og oplever at han har en god aften, og ikke tager pusten helt fra de øvrige.


Vi har holdt julehygge hos mig idag, med bedsteforældre, moster og niece, hvor ham og lillebror fik deres gaver fra os, og de også fik lov at give til mig og storebrødrene. Det var rigtig svært for ham at være i, i spændingen. Skuffelsen over at lillebror fik noget som han også ønskede sig, til den meget store glæde og iver over at få den drone han selv ønskede sig. Alt blev flået op og ud af pakningerne med det samme, fordi det skulle ses, mærkes, prøves.

Storebrødrene ser frem til en juleaften uden ham, til at sætte dagsorden. Vi skal være hos os, med bedsterne, mostre, kusiner og onkel.
Det glæder vi os alle til. Juletræet står fint pyntet og skal bare ha pakkerne under. Konfekten er lavet her til aften. Julekagerne bagte vi for nogle uger siden.
Jeg glæder mig til duften af flæskesteg der lige så stille spreder sig i hele huset, til chips med bruns sovs på.
Til at give gaverne til mine store drenge og min familie.


Jeg mangler bare lige en let oprydning og rengøring i morgen formiddag, og så en borddækning. Så er vi klar :lun:
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf HappyQ » 24. dec 2018, 04:33

Vi skal snart op og hygge med morgenmad og gaver, vi slæber ikke vores gaver med til julefest hos ældste datter, det bliver helt uoverskueligt. Nu kan vi glæde os over de ting, vi giver hinanden i ro og mag.
I eftermiddag er der den helt store julefest, vi er altid mange, men det bliver rigtig hyggeligt :love:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 24. dec 2018, 04:35

Glædelig jul i tråden :jule:

Det er al for tidligt så en højhellig juleaftensdag, men jeg skal over og træne inden dagen rigtig går i gang (så kan jeg æde med god samvittighed i aften :D ) og derefter hjem og fejre min mor der fylder 69. En speciel dag, for sidste år var hun syg af kræft og jeg var ikke sikker på hun ville overleve. Hun er i de sidste dage blevet overrendt af venner og naboer der er kommet med gaver og buketter, selvom de normalt ikke giver noget til fødselsdage. Hun “kan da ikke forstå det!”, det kan jeg godt, for jeg er sikker på at de mest gør det for at vise deres glæde over hun stadig er her :lun:
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf TinaW » 24. dec 2018, 05:17

Glædelig jul.
Jeg vil få fodret katte og heste og liste ud med hundene, inden andre for alvor vågner.
Håber alle får en hyggelig aften, hvad enten den tilbringes i familiens skød eller alene.
3
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 24. dec 2018, 08:00

Daine skrev:Glædelig jul i tråden :jule:

Det er al for tidligt så en højhellig juleaftensdag, men jeg skal over og træne inden dagen rigtig går i gang (så kan jeg æde med god samvittighed i aften :D ) og derefter hjem og fejre min mor der fylder 69. En speciel dag, for sidste år var hun syg af kræft og jeg var ikke sikker på hun ville overleve. Hun er i de sidste dage blevet overrendt af venner og naboer der er kommet med gaver og buketter, selvom de normalt ikke giver noget til fødselsdage. Hun “kan da ikke forstå det!”, det kan jeg godt, for jeg er sikker på at de mest gør det for at vise deres glæde over hun stadig er her :lun:


Stort tillykke med din mor og glædelig jul..
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 24. dec 2018, 08:02

Rigtig glædelig jul til alle. Må I få en dejlig fredfyldt aften, med familie og venner omkring Jer og med gaver der bringer lykke.
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 24. dec 2018, 09:08

giphy.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 24. dec 2018, 10:07

Hvordan du ikke skal starte din julemorgen:

Klargøre det ristede brød, find en pande frem og opvarm den så den er klar til æggene. Tab alle æggene. Brug morgen på det rengøring du hader mest, gulvvask, ind til dit toast er koldt og dit humør i bund


thumbnail_PART_1545645369676.jpg


Spis kold toast imens du bander for dig selv
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 24. dec 2018, 11:05

Persnikedy skrev:Hvordan du ikke skal starte din julemorgen:

Klargøre det ristede brød, find en pande frem og opvarm den så den er klar til æggene. Tab alle æggene. Brug morgen på det rengøring du hader mest, gulvvask, ind til dit toast er koldt og dit humør i bund


thumbnail_PART_1545645369676.jpg


Spis kold toast imens du bander for dig selv

:kram: :ae:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Finidut » 24. dec 2018, 11:08

Jeg har lige lavet risalamande, kirsebærsauce og waldorfsalat. Jeg mangler at skrælle kartofler og gå i bad, men holder lige en lille pause, mens jeg læser med herinde. Jeg glæder mig sådan til julemiddagen. Den er efterhånden det bedste ved juleaften.

Rigtig glædelig jul til jer alle herinde! :jule: Det har været en rigtig hyggelig tråd at læse med i som optakt til julen!
2
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 24. dec 2018, 12:38

Rigtig glædelig jul til jer allesammen. Jeg håber at I må få en rigtig hyggelig og dejlig aften med dem I skal være sammen med.
3
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf mitze » 24. dec 2018, 12:53

Glædelig jul til jer alle :)
3

Tilbage til "Fest og bryllup"