Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 30. aug 2018, 11:14

Har lige set at Imerco har 20%. Kunne altså godt komme til at købe te potten i Stjerne Riflet Jul stellet. Det er lidt fristende, da den umiddelbart er eneste mangel. Tror jeg nok, man ved jo aldrig.

Edit: Kom så til at købe tepotten.
Senest rettet af Myth 31. aug 2018, 05:52, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 30. aug 2018, 12:33

Badesandalen skrev:Holder I andre i øvrigt julepynten i et tema? Hænger I noget forskelligt op hvert år?

Jeg synes jeg har en del pynt og meget af det er småt, og så feks både i guld og sølv, som jeg ikke synes passer sammen, så noget af det hænger jeg ikke op eller stiller frem hvert år. Der var faktisk også en del der røg da vi flyttede.

Jeg har i mange år kørt Gertrud Sand stilen, jo mere jo bedre - og gerne i et væld af farver! Men de sidste år, og specielt sidste år, er jeg gået væk fra det og kører nu meget i sølv, hvid, grå og natur farver (med et dash af rødt her og der). Det giver mig mere ro i hovedet at der ikke er den farveeksplosion i hele huset. Det eneste sted hvor det stadig forekommer er på juletræet, jeg har mange mange forskellige kugler og figurer der alle helst skal på :D
I år kommer jeg nok til at gøre endnu mere ved den enkle stil, og der skal ryddes godt op i det jeg har. For mig er hyggelys vigtigt til jul og jeg vil gøre endnu mere ud af det i år.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sangius » 30. aug 2018, 13:10

Julepynten i mit hjem har lidt et tema. Jeg har et væld af pyntefigurer stående på hylder og i karme, som står der hele året - det er mest fugle. De har alle deres egen nissehue som de får på. Mange forskellige julepynte-dimser har en fast plads, og er en blanding af hjemmelavet og gammeldags julepynt. Ingen nisser, synes de er lidt creepy.

Udover det er der juleduge på alle borde, og selvfølgelig skåle med klementiner og småkager. Og to juledekorationer hvert år - vi laver en hver, min mand og jeg.

Juletræet er en eksplosion af alt - anything goes. Kan godt lide at mit juletræ ligner noget em 7årig har pyntet, det er en del af julehyggen :D
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2018, 13:10

Jeg er med i en julegruppe på facebook...Hvor medlemmerne af gruppen selvsagt er glade for jul :D
Men jeg syntes godt nok der var forskel på hvordan juleglæden blev praktiseret.
Nogle ligefrem kastede julen op, ud over hele deres hjem - dert forstår jeg ikke helt, for jeg synes ikke det er pænt. Æstetikken og hyggen ryger for mig, når det bliver for voldsomt.
Der skal være en god balance i ens hjem normalt, og ens hjem julepyntet. Det skal se pænt ud :D

For mig er juledekorationerne noget af det vigtigste, og så nisser, julemænd, og andet julerelateret, placeret her og der, så det skaber stemning og julehyggge. Og så naturligvis juletræet, dét skal ha rigeligt med pynt på, og allerhelst glaskugler i rrigelige mængder.

Men julen er også meget mere end pynten, jeg elsker at finde gaver til dem jeg elsker. Nyder stemningen når ungerne forventnignsfulde står op og tømmer strømperne hver søndag i advent. Elsker at vi er sammen om at se julekalender. Nyder og hygger med at bage og lave juleknas.
At jul er anledning med at man ses med mennesker på kryds og tværs, omend det med 4 børn kan blive lidt presset med div. julerier her, der og alle vegne - men synes børnenes idrætsklubber m.m. er gode til at arrangere det uden man som forældre skal involveres.
At vi kryber sammen i sofaen om aftenen og ser julekalender sammen. Julemusik i radioen. Pynt rundt omkring i byer og butikker.
Stemningen når man tager ud og handler, at folk faktisk er glade og nyder tiden.

Og jeg glæder mig til det i år, virkelig meget :lun:
Jeg starter nyt job på mandag, og er også spændt på hvordan de juler der, og om de kan håndtere en juletosse som mig :lol:
På mit gamle job var vi en flok der var virkelig juleglade, og som år efter år stod for en årlig julestue, hvor vi bagte, lavede juledeko, hørte julemusik, fik gløgg og æbleskiver, spiste risengrød til aftensmad, og fik pyntet op på alle fælles arealer.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 31. aug 2018, 07:02

Jeg synes det er en lidt svær balance fordi så meget af mit julepynt er så småt. Det er lidt diskret og forsvinder i hverdags indretningen, og det er egentlig kun stuen der ender med at være julet. Jeg fandt dog en kæmpe sok i Fakta for et par år siden som jeg død og pine vil have op i år. Også fordi den er grå (og rød) og derfor matcher møblerne. :D

Jeg føler mig egentlig lidt som værten i Robinson Ekspeditionen; "men i år bliver det endnu vildere!" :lol:
5
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 31. aug 2018, 07:09

Hvis I skal til Harzen kan glaspusteriet Harzkristall i Derenburg i øvrigt stærkt anbefales. Jeg ved ikke om de har deres juleafdeling oppe hele året, men den var oppe da vi var der i starten af oktober sidste år, og den er kæmpe stor. Jeg ville ønske at jeg havde taget billeder, for det var virkelig fantastisk. :dåne:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 31. aug 2018, 07:59

Badesandalen skrev:Jeg synes det er en lidt svær balance fordi så meget af mit julepynt er så småt. Det er lidt diskret og forsvinder i hverdags indretningen, og det er egentlig kun stuen der ender med at være julet. Jeg fandt dog en kæmpe sok i Fakta for et par år siden som jeg død og pine vil have op i år. Også fordi den er grå (og rød) og derfor matcher møblerne. :D

Jeg føler mig egentlig lidt som værten i Robinson Ekspeditionen; "men i år bliver det endnu vildere!" :lol:

Kan du samle det lidt? Finde nogle fine fade/opsatser at sætte tingene på? Det synes jeg personligt plejer at fungere - jeg har også mange julesmåting :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 31. aug 2018, 08:40

Daine skrev:
Badesandalen skrev:Jeg synes det er en lidt svær balance fordi så meget af mit julepynt er så småt. Det er lidt diskret og forsvinder i hverdags indretningen, og det er egentlig kun stuen der ender med at være julet. Jeg fandt dog en kæmpe sok i Fakta for et par år siden som jeg død og pine vil have op i år. Også fordi den er grå (og rød) og derfor matcher møblerne. :D

Jeg føler mig egentlig lidt som værten i Robinson Ekspeditionen; "men i år bliver det endnu vildere!" :lol:

Kan du samle det lidt? Finde nogle fine fade/opsatser at sætte tingene på? Det synes jeg personligt plejer at fungere - jeg har også mange julesmåting :)

Det var da en idé. :gruble: Det må jeg prøve at kigge på når jeg skal pynte i år. Tak!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. aug 2018, 18:33

Mit "Let it sparkle"-fad var desværre, som forventet, udsolgt, men i dag investerede jeg i sådan en tallerken her, som også kan bruges som et lille fad.
Jeg synes, motivet er lidt julet :love:

Screenshot 2018-08-31 at 20.32.30.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf HappyQ » 31. aug 2018, 18:39

Jeg er vild med julestellet fra Kähler :love:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Kathain » 1. sep 2018, 13:53

DetSorteCirkus skrev:Mit "Let it sparkle"-fad var desværre, som forventet, udsolgt, men i dag investerede jeg i sådan en tallerken her, som også kan bruges som et lille fad.
Jeg synes, motivet er lidt julet :love:

Screenshot 2018-08-31 at 20.32.30.png


Årh. hvor er den fra?
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4282

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Aesel82 » 1. sep 2018, 14:16

Kathain skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mit "Let it sparkle"-fad var desværre, som forventet, udsolgt, men i dag investerede jeg i sådan en tallerken her, som også kan bruges som et lille fad.
Jeg synes, motivet er lidt julet :love:

Screenshot 2018-08-31 at 20.32.30.png


Årh. hvor er den fra?



H&M Home :)
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Kathain » 1. sep 2018, 14:37

Aesel82 skrev:
Kathain skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mit "Let it sparkle"-fad var desværre, som forventet, udsolgt, men i dag investerede jeg i sådan en tallerken her, som også kan bruges som et lille fad.
Jeg synes, motivet er lidt julet :love:

Screenshot 2018-08-31 at 20.32.30.png


Årh. hvor er den fra?



H&M Home :)


Mange tak :) Jeg må på udkig
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf mindrekreativtnavn » 1. sep 2018, 15:40

Confucius skrev:Årets julekalendere:

DR 1: Thannanaya

Der kommer en ny julekalender på DR 1. ‘Thannanaya’ handler om drengen Theodor, der rejser til et magisk land bag stjernerne for at forsøge at redde sin morfar fra at dø. Hovedrollerne bliver spillet af Kian Khalili og Safina Coster-Waldau. Sidstnævnte er datter af den kendte skuespiller Nikolaj Colster-Waldau.

Theodors eneste ven er hans gamle morfar Harald. Da Harald falder i en dyb søvn, og alle siger, at han snart vil dø, rejser Theodor til landet bag stjernerne – Thannanaya – for at forsøge at hente ham hjem igen, inden han når dødsrigets port.
På rejsen får han selvskab af klassekammeraten Simone, der har et hemmeligt ønske om selv at hente nogen, hun har elsket, hjem til livet igen. Theodor og Simone bliver hvirvlet ind i et magisk eventyr, da de bliver stillet overfor nogle sjælerensende prøver i Thannanaya.


TV 2: Tvillingerne og Julemanden

TV 2 har endnu ikke officielt meldt ud, hvilken julekalender man vil sende i år, men Juleweb.dk har fra flere pålidelige kilder hørt, at det med stor sandsynlighed bliver en genudsendelse af ‘Tvillingerne og Julemanden’ fra 2013.


http://juleweb.dk/julekalendere/julekalendere-2018/

Lyder som om at DR ikke er færdige med at hade julen og skræmme livet af de små poder med lidt social-realisme.


Øøøøv!!! Hvor er julen henne, DR?? :whine:
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 1. sep 2018, 20:00

Confucius skrev:Årets julekalendere:

DR 1: Thannanaya

Der kommer en ny julekalender på DR 1. ‘Thannanaya’ handler om drengen Theodor, der rejser til et magisk land bag stjernerne for at forsøge at redde sin morfar fra at dø. Hovedrollerne bliver spillet af Kian Khalili og Safina Coster-Waldau. Sidstnævnte er datter af den kendte skuespiller Nikolaj Colster-Waldau.

Theodors eneste ven er hans gamle morfar Harald. Da Harald falder i en dyb søvn, og alle siger, at han snart vil dø, rejser Theodor til landet bag stjernerne – Thannanaya – for at forsøge at hente ham hjem igen, inden han når dødsrigets port.
På rejsen får han selvskab af klassekammeraten Simone, der har et hemmeligt ønske om selv at hente nogen, hun har elsket, hjem til livet igen. Theodor og Simone bliver hvirvlet ind i et magisk eventyr, da de bliver stillet overfor nogle sjælerensende prøver i Thannanaya.


TV 2: Tvillingerne og Julemanden

TV 2 har endnu ikke officielt meldt ud, hvilken julekalender man vil sende i år, men Juleweb.dk har fra flere pålidelige kilder hørt, at det med stor sandsynlighed bliver en genudsendelse af ‘Tvillingerne og Julemanden’ fra 2013.


http://juleweb.dk/julekalendere/julekalendere-2018/

Lyder som om at DR ikke er færdige med at hade julen og skræmme livet af de små poder med lidt social-realisme.

Det lyder som en fantastisk serie, den har bare absolut intet med jul at gøre :( Hvad har de gang i - har de ansat Grinchen? Øv!

Og jeg er heller ikke begejstret for TV2 - tvillingerne og julemanden er en af de dårligste de har lavet.

Fanme godt jeg selv kan redde julen med julekalendere så!
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"