Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2018, 09:04

FrøkenM skrev:Jeg elsker B og håber sådan at det er den der skal pryde Aalborg til jul :lun:

Må gå en tur derinde når det er mørkt for at få julefix :love:



Jeg tænker også at den med 4 buer kommer til at være flottest når der er helt vintermørkt, den anden synes jeg at jeg har set så mange steder. Fx havde vi nogle i århus engang som ligenede meget
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 29. aug 2018, 09:43

En i min bus hørte julemusik, kunne svagt høres udenfor høretelefonerne.

Blev lige inspireret, så nu hører jeg en af mine yndlings Feliz Navidad :jule:
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 29. aug 2018, 09:48

Hvilke julemarkeder i Tyskland synes i er bedst?

Vi kører fra Nordsjælland, lige meget om det er over bro eller færge og vi har snakket om at tage en enkelt overnatning, hvis det er lidt langt nede, fordi vi har et lille barn med.
Vi vil gerne købe noget fint julepynt, glaskugler osv. og spise nogle lækre snacks og hvis det ellers er en by med lidt at se, så er det bare en bonus :)
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 29. aug 2018, 10:59

Sof skrev:Hvilke julemarkeder i Tyskland synes i er bedst?

Vi kører fra Nordsjælland, lige meget om det er over bro eller færge og vi har snakket om at tage en enkelt overnatning, hvis det er lidt langt nede, fordi vi har et lille barn med.
Vi vil gerne købe noget fint julepynt, glaskugler osv. og spise nogle lækre snacks og hvis det ellers er en by med lidt at se, så er det bare en bonus :)



Har været i Lübeck en gang. Der er rigtig hyggeligt og der købte jeg nogle fine julekugler til træet fra Käte Wohlfarht. Det er dyrt, men superflot.
Og markedet på torvet var også hyggeligt.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2018, 11:15

Myth skrev:Har været i Lübeck en gang. Der er rigtig hyggeligt og der købte jeg nogle fine julekugler til træet fra Käte Wohlfarht. Det er dyrt, men superflot.
Og markedet på torvet var også hyggeligt.



Jeg googlede lige og fandt deres hjemmeside. Damn det er dyrt... og helt absolut fantastisk :love:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. aug 2018, 11:54

Pandesteg skrev:
Den med 2 buer var vist den der blev brugt, da jeg boede i Aalborg. Så den stemmer jeg for :D Bliver forresten spændende at se hvor meget der bliver gjort ud af juleudsmykningen i den lille by vi bor i nu.


tænker at du ikke skal sætte næsen op efter noget stort :D
Det kræver ihvertfald noget handelsforening der vil finansiere det, da det er temmeligt dyrt.

Min lille by har ingen belysning og folk brokker sig over det år efter år, indtil formanden for erhvervsforeningen fortæller hvad det koster.
De har istedet sat fine malede træ-nisser op i lygtepæle. De er lavt af frivillige, og erhvervsdrivende kan købe sig til navn/logo på dem for 3-400 kr.
Det er nu meget hyggeligt og fint.
Belysning består så af det de butiksdrivende selv sætter op, og det folk har i haverne. Og brugsen plus vores sundhedscenter har begge et stort juletræ med lys i.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 29. aug 2018, 12:07

Madam Pomfrey skrev:
Pandesteg skrev:
Den med 2 buer var vist den der blev brugt, da jeg boede i Aalborg. Så den stemmer jeg for :D Bliver forresten spændende at se hvor meget der bliver gjort ud af juleudsmykningen i den lille by vi bor i nu.


tænker at du ikke skal sætte næsen op efter noget stort :D
Det kræver ihvertfald noget handelsforening der vil finansiere det, da det er temmeligt dyrt.

Min lille by har ingen belysning og folk brokker sig over det år efter år, indtil formanden for erhvervsforeningen fortæller hvad det koster.
De har istedet sat fine malede træ-nisser op i lygtepæle. De er lavt af frivillige, og erhvervsdrivende kan købe sig til navn/logo på dem for 3-400 kr.
Det er nu meget hyggeligt og fint.
Belysning består så af det de butiksdrivende selv sætter op, og det folk har i haverne. Og brugsen plus vores sundhedscenter har begge et stort juletræ med lys i.


Nej jeg forventer ikke det vilde, men det er en ret aktiv by på alle mulige andre områder, så er sikker på der nok bliver pyntet på den ene eller anden måde :D

Men jeg kommer nok kun derind 2-3 gange om måneden alligevel, så det er næsten mere spændende hvordan de juler på mit nye arbejde :jule:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 29. aug 2018, 12:40

Persnikedy skrev:
Myth skrev:Har været i Lübeck en gang. Der er rigtig hyggeligt og der købte jeg nogle fine julekugler til træet fra Käte Wohlfarht. Det er dyrt, men superflot.
Og markedet på torvet var også hyggeligt.



Jeg googlede lige og fandt deres hjemmeside. Damn det er dyrt... og helt absolut fantastisk :love:

Googlede også og noget af det første heg lige så prisen på, var en lille spilledåse eller lign. ting til 895 EUR. Så var de andre priser pludselig lidt mere spiselige :-D


Tak for tip til Lübeck!
1
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 29. aug 2018, 12:44

Persnikedy skrev:
Myth skrev:Har været i Lübeck en gang. Der er rigtig hyggeligt og der købte jeg nogle fine julekugler til træet fra Käte Wohlfarht. Det er dyrt, men superflot.
Og markedet på torvet var også hyggeligt.



Jeg googlede lige og fandt deres hjemmeside. Damn det er dyrt... og helt absolut fantastisk :love:


Ja, det er kanondyrt, men også noget så flot og julet.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 29. aug 2018, 12:52

Der er allerede en juleafdeling på Harrods hjemmeside og har set på Instagram at de også har det i butikken. Det virker lidt tidligt, men der var fyldt med mennesker på billederne, så åbenbart ikke FOR tidligt :lol2:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 30. aug 2018, 07:20

Var der ikke en herinde der havde et link til nogle julekugler hvor man kunne få indgraveret?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 30. aug 2018, 10:31

Sangius skrev:Jul :love2:

Jeg har julegardinerne til køkkenet klar. Og har ambitioner om at få flettet en masse julehjerter i år, og hænge dem på væggen lige under loftet i hele stuen.

Og så skal vi have shoppet julelys. Jeg skal have hængt et gammelt vognhjul op på gavlen, og dynge det ind i lys.

Julestellet står selvfølgelig også klar, og har lavet en annonceagent på DBA mrd stellets navn - satser på et kup! :D

Jeg elsker jul... ♡

Det har jeg også tænkt mig med stjerner. Mest fordi jeg så godt kan lide at sidde og folde imens jeg ser noget, så jeg har købt og foldet/er i gang med at folde en ordentlig bunke uden egentlig at tænke over det. Ups? :D
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 30. aug 2018, 10:35

Holder I andre i øvrigt julepynten i et tema? Hænger I noget forskelligt op hvert år?

Jeg synes jeg har en del pynt og meget af det er småt, og så feks både i guld og sølv, som jeg ikke synes passer sammen, så noget af det hænger jeg ikke op eller stiller frem hvert år. Der var faktisk også en del der røg da vi flyttede.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 30. aug 2018, 10:44

Badesandalen skrev:Holder I andre i øvrigt julepynten i et tema? Hænger I noget forskelligt op hvert år?

Jeg synes jeg har en del pynt og meget af det er småt, og så feks både i guld og sølv, som jeg ikke synes passer sammen, så noget af det hænger jeg ikke op eller stiller frem hvert år. Der var faktisk også en del der røg da vi flyttede.


Mit juletræ og hjem skal gerne ligne noget Gertrud Sand ville synes var lige i overkanten. Alle farver, former, og stile skal op. Jeg har ikke i mig at holde noget pynt tilbage :genert:
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 30. aug 2018, 10:52

Jeg har bunker og bunker af julepynt. Og sidste år gik jeg amok med at købe nyt. Klaraborg nisser en masse, Medusa rensdyr i læssevis og nye kugler hos Det gamle Apotek. Altså kugler formet som julemanden og hans kane, rensdyr og i den stil. Så det var nyt meget af sidste års pynt.

Så bunken af julepynt fylder efterhånden 7 flyttekasser plus det løse :nerve: :nerve:

I år ved jeg ikke hvad der kommer op. Må tiden vise.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"