Hvad gik galt juleaften?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. dec 2017, 13:34

Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min far havde glemt, at jeg allerede havde købt parfume til min mor og præsterede også at rende i kælderen, lige da jeg skulle til at pakke aftenens måske mest ventede gave op :stoned:

Der var også et andet tilfælde, hvor han og jeg havde købt det samme til min mor.

Kom julemanden tilfældigvis på besøg da din far gik i "kælderen"? :santa2:


:lol:
Dog ikke. Han var nede og lede efter en af gaverne til min mor.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Tibbler » 25. dec 2017, 13:36

Det eneste uheldige var vist, at der blev væltet et glas rødvin ud over en gammel broderet juledug, som mine forældre har fra min farmor, der døde sidste år.

Det var lige sådan et øjeblik, hvor jeg satte pris på, at det ikke var et af mine børn, der kom til at skubbe til glasset :genert:

Heldigvis blev dugen vist nogenlunde reddet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. dec 2017, 13:47

Ikke juleaften, men...
Min far har lige præsteret at time ovnen uden at tænde den, så nu bliver ribbenstegen en time forsinket. Skandale!
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf musel » 25. dec 2017, 13:53

Holdt jul hos min kærestes familie for første gang, og har i et år mentalt forberedt mig på, at skulle holde en anden slags jul. Der gik som sådan ikke noget galt, men maden var noget anderledes end jeg er vant til: Kalkun i stedet for and (og ja - det var tørt og smagte af pap) en frygtelig sovs der smagte af jævning, de brunede kartofler blev lavet med magarine og ikke smør, og der var hverken hvide kartofler eller chips. Risalamanden var meget...tung, og så var den lyserød fordi der var portvin i :lol:

Nårh ja, og ingen sang eller dans om juletræet.

Men det var en sindssygt hyggeligt, og eftersom jeg allerede var forberedt på min svigermors begrænsende evner i et køkken, gjorde det slet ikke noget med maden
10
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf billiebean » 25. dec 2017, 14:07

Det hele gik godt, maden var god, folk var søde som altid alt godt bortset fra gravid-kvalme som overhovedet ikke er samarbejdsvillig omkring indtagelse af nogen afarter af julemad samt udskydelse af sengetid. Så de 1,5 time hjem i bil midt om natten var et sandt helvede af kvalme og udmattelse. Men den rette mad og søvn hjælper jo på det.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Little_Woman » 25. dec 2017, 15:45

Stemningen - vi var bare en forsamling der, i bund og grund, ikke har så meget at tale om. Jeg er i meget lidt julehumør, så jeg kan ikke rigtig hive stemningen op pt.

Anden - den var... tør.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Mani » 25. dec 2017, 15:57

Selve julemiddagen var i top og sovsen var klasse! Der var and, 3 slags kartoffler, ribsgele & rødkål - uuuhmm!

Men da jeg skulle sætte risengrøden over om morgenen kom jeg i porblemer. Den sødmælk, som jeg troede jeg hældte ned til grødrisene var nemlig tykmælk. Hedigvis kunne vi nå forbi et supermarked efter rigtig sødmælk & flere grødris. Forbistrede svenskere, som putter tykmælk i de sødmælksfarvede kartonner....
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Kattefjæs » 25. dec 2017, 16:09

Intet gik galt. :genert:

Men det er ogsaa nemt nok naar man kun er to voksne og man hverken har levende lys eller kaeledyr eller laver specielt kompliceret mad som nemt kan oedelaegges.

Tror det eneste, som jeg havde glemt, var at koebe tyttebaer - men det overlevede vi jo trods alt nok lige.

Eneste downside var at jeg var saa maet og saa traet paa samme tid, men jeg blev helt kvalm hvis jeg lagde mig ned, saa jeg maatte holde mig vaagen indtil maden var saadan nogenlunde fordoejet... og jeg ville bare gerne sooove :træt: :nej:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf IrmaPigen » 25. dec 2017, 16:40

Panton skrev:Jeg drikker normalt ikke rødvin mere, men gjorde det igår da det passer til maden. Men de to glas jeg fik inden maden gav mig så ondt i maven at jeg måtte ligge mig en times tid :whine: og gik hermed glip af julemaden :træt3: :cuss: Men jeg kunne da dufte det fra sengen :gisp:

Ellers fik jeg det bedre og aftenen forløb fantastisk, men altså, jul uden maden :shock:


OMG hos os handler julen kun om maden, i hvert fald for os voksne, da det kun er min nevø, der får gaver.

Edit: Jeg syntes alt lykkedes hos os.
I øvrigt så portionsanretter vi ris a la manden, så vi ikke behøver spise til vi brækker os.
Senest rettet af IrmaPigen 25. dec 2017, 16:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf HappyQ » 25. dec 2017, 16:52

Det var min første jul uden min mand, men alle var så søde og glade, maden var perfekt, gaverne var gode og gjorde lykke, min yngstes kæreste var med, han har aldrig fejret jul, han sagde det var den bedste aften i hans liv :love:
28
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Miss_no_More » 25. dec 2017, 17:11

De brunede kartofler var brændt på og smagte mærkeligt. Og flæskestegen var tør. Til gengæld var der rigeligt med sprødt svær, og det er det vigtigste i vores familie :lol2: Og en rigtig lækker and.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf RavenClaw » 25. dec 2017, 17:20

Komfuret strækkede, vi var ved at sætte ild til træet, og der var for lidt kirsebærsovs. Men ellers gik det fint :lol:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. dec 2017, 17:26

At jeg skulle arbejde fra 6.30, hvilket gjorde at jeg var meget træt resten af dagen og ikke kunne komme i kirke.

Og at min drankeronkel dukkede meget, meget fuld op og væltede rundt sidst på eftermiddagen.

Og at min ene bror fuldstændig har ignoreret mine forsøg på gavekoordinering. Han har løbende bare skrevet "ok" og sendt mig thumbs up, når jeg har skrevet, hvad vi havde købt til folk, vi begge var på gave med. Så sad vi der juleaften og havde købt tre identiske gaver til de andre. Vildt irriterende.

Ellers forløb alt virkelig hyggeligt og perfekt.
Senest rettet af POCKETKITTEN 26. dec 2017, 16:44, rettet i alt 1 gang.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf bluetof1 » 25. dec 2017, 17:47

Min kærestes far blev ved med at sige at sovsen var for tyk, vi andre syntes den var fin, flæskestegen var til den tørre side og anden var en lille smule sej, men alting smagte rigtig godt. Jeg manglede bare den rødkålssalat jeg plejer at lave fordi jeg ikke kan lide det der fra glas.
Ris a la manden var også rigtig god og eftersom vi holdt jul i sommerhuset så kunne vi alle sammen bare trille i seng da vi ikke orkede mere og her til formiddag lavede min kærestes lillesøster brunch.
Det eneste jeg var noget træt af var gaverne. Der var gaver i mængder jeg ikke har set siden det år vi alle sammen holdt jul hos min moster og onkel hvor vi var 8 børn (+ 2 svigerbørn) og 6 voksne og alle gav hinanden gaver og havde gaver med fra andre dele af familien.
Det var helt vildt så mange gaver der var til de to børn og tre voksne, der fik gaver i går.
Min kæreste ville så gøre det så godt så han havde skrevet mig på alle gaverne fra ham, men det eneste han opnåede med det var at udstille at ingen havde noget til mig bortset fra den gave han havde insisteret på at købe til mig selvom jeg gentagne gange bad ham lade være fordi jeg allerede har fået en helt fin gave. Han syntes bare ikke at jeg skulle sidde der uden noget at pakke op for det ville da være træls (ja, for ham. For mig var det bare pinligt at pakke en gave op, der SKREG "jeg gad faktisk ikke engang gøre mig den umage at finde et par klipklapper du rent faktisk kan bruge").
Så det var ret akavet at sidde der med et par klipklapper til 70 kr. fra føtex mens de andre fik (og jeg nævner i flæng) to billetter til Cirkusrevyen, en rejse, 3xårskort til et sommerland, pengegaver på 500 kr og opefter, custom made Nike-sko osv. osv.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf LaMariposa » 25. dec 2017, 19:14

Vi havde en rigtig hyggelig juleaften. Det, det gik galt, skete før og efter juleaften.

Der var lidt drama allerede under frokosten, fordi min mors mand til min mors store irritation havde bagt leverpostejen for lidt. Nøj, hvor blev hun sur. Kan godt forstå, at hun blev irriteret, for han havde ikke tjekket, om den havde fået nok, men det løste jo ikke noget at blive så eddermuggen. Til sidst havde jeg lyst til at råbe "pyyyyyyyyyt!" (så kan man mene, hvad man vil om konceptet pyt-knapper, men lige der kunne vi sgu godt have brugt en).

Værre blev det dog om natten, da et af de ældre familiemedlemmer fik slemt vejrtrækningsbesvær og blev hentet i ambulance og indlagt på intensiv. Hun er stabil nu, og et blevet flyttet til en almindelig afdeling, men det var rigtig synd for hende, at hun blev så dårlig og måtte køres af sted med blå blink.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"