Hvad gik galt juleaften?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Pandesteg » 25. dec 2017, 19:17

bluetof1 skrev:Min kærestes far blev ved med at sige at sovsen var for tyk, vi andre syntes den var fin, flæskestegen var til den tørre side og anden var en lille smule sej, men alting smagte rigtig godt. Jeg manglede bare den rødkålssalat jeg plejer at lave fordi jeg ikke kan lide det der fra glas.
Ris a la manden var også rigtig god og eftersom vi holdt jul i sommerhuset så kunne vi alle sammen bare trille i seng da vi ikke orkede mere og her til formiddag lavede min kærestes lillesøster brunch.
Det eneste jeg var noget træt af var gaverne. Der var gaver i mængder jeg ikke har set siden det år vi alle sammen holdt jul hos min moster og onkel hvor vi var 8 børn (+ 2 svigerbørn) og 6 voksne og alle gav hinanden gaver og havde gaver med fra andre dele af familien.
Det var helt vildt så mange gaver der var til de to børn og tre voksne, der fik gaver i går.
Min kæreste ville så gøre det så godt så han havde skrevet mig på alle gaverne fra ham, men det eneste han opnåede med det var at udstille at ingen havde noget til mig bortset fra den gave han havde insisteret på at købe til mig selvom jeg gentagne gange bad ham lade være fordi jeg allerede har fået en helt fin gave. Han syntes bare ikke at jeg skulle sidde der uden noget at pakke op for det ville da være træls (ja, for ham. For mig var det bare pinligt at pakke en gave op, der SKREG "jeg gad faktisk ikke engang gøre mig den umage at finde et par klipklapper du rent faktisk kan bruge").
Så det var ret akavet at sidde der med et par klipklapper til 70 kr. fra føtex mens de andre fik (og jeg nævner i flæng) to billetter til Cirkusrevyen, en rejse, 3xårskort til et sommerland, pengegaver på 500 kr og opefter, custom made Nike-sko osv. osv.


Havde du frabedt dig gaver fra din svigerfamilie siden de ikke havde nogle gaver til dig?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf bluetof1 » 25. dec 2017, 19:35

Pandesteg skrev:
bluetof1 skrev:Min kærestes far blev ved med at sige at sovsen var for tyk, vi andre syntes den var fin, flæskestegen var til den tørre side og anden var en lille smule sej, men alting smagte rigtig godt. Jeg manglede bare den rødkålssalat jeg plejer at lave fordi jeg ikke kan lide det der fra glas.
Ris a la manden var også rigtig god og eftersom vi holdt jul i sommerhuset så kunne vi alle sammen bare trille i seng da vi ikke orkede mere og her til formiddag lavede min kærestes lillesøster brunch.
Det eneste jeg var noget træt af var gaverne. Der var gaver i mængder jeg ikke har set siden det år vi alle sammen holdt jul hos min moster og onkel hvor vi var 8 børn (+ 2 svigerbørn) og 6 voksne og alle gav hinanden gaver og havde gaver med fra andre dele af familien.
Det var helt vildt så mange gaver der var til de to børn og tre voksne, der fik gaver i går.
Min kæreste ville så gøre det så godt så han havde skrevet mig på alle gaverne fra ham, men det eneste han opnåede med det var at udstille at ingen havde noget til mig bortset fra den gave han havde insisteret på at købe til mig selvom jeg gentagne gange bad ham lade være fordi jeg allerede har fået en helt fin gave. Han syntes bare ikke at jeg skulle sidde der uden noget at pakke op for det ville da være træls (ja, for ham. For mig var det bare pinligt at pakke en gave op, der SKREG "jeg gad faktisk ikke engang gøre mig den umage at finde et par klipklapper du rent faktisk kan bruge").
Så det var ret akavet at sidde der med et par klipklapper til 70 kr. fra føtex mens de andre fik (og jeg nævner i flæng) to billetter til Cirkusrevyen, en rejse, 3xårskort til et sommerland, pengegaver på 500 kr og opefter, custom made Nike-sko osv. osv.


Havde du frabedt dig gaver fra din svigerfamilie siden de ikke havde nogle gaver til dig?


Vi er ikke på gave :)
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Lulu » 25. dec 2017, 19:37

Opvaskemaskinen stod af efter frokosten. Fan-fucking-tastic.

Og i dag blev klokken for mange, så i stedet for biksemad, fik vi rugbrød - hvor han skar flæskestegen til pålæg.
Men ingen biks d 25, jeg overvejer skilsmisse.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf dgd2007 » 25. dec 2017, 19:46

Den kæmpe storeand viste sig at have meget mindre kød på end antaget ... vi havde ellers købt to, men lod den ene forblive frossen, fordi vi troede, det ville blive alt for meget. Så for første gang nogensinde var alle lidt halvsultne efter en juleaften :-D
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Kommodedyret » 25. dec 2017, 20:37

Det var ikke fordi at noget gik galt, jeg havde det nemlig super hyggeligt, men næste år vil jeg gerne have en jul med sovs og juletræ. Og min kæreste. :)
3
Closure, closure, closure closure closure
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Kanga » 25. dec 2017, 20:38

Min svigerinde!
Selvom vi alle sagde 'lad være med at røre i sukkeret', så skulle hun liiiiige røre i sukkeret, hvilket betød, at vi så kunne starte forfra på de brune kartofler.
Ris ala manden var god, men hvad sker der for, at man laver en portion så lille, at alle kunne spise mere, bare fordi man selv kun vil have en lille portion... Der var ikke engang til rester dagen efter, som ellers er noget af det bedste ved julen for mig.
Selvom jeg flere gange bad om, at der var lidt færre, der skulle 'råde' og 'vejlede' min søn, så blev hun ved. Sid ordentligt, bliv siddende til alle er færdige, nej til dit, nej til dat, du må ikke få dessert. Hold nu kæft, det er mit barn (og min kærestes), vi skal nok opdrage på ham. Resultatet blev, at da vi nåede til gaveåbning, var han helt rundtosset. At han så selvf. gik i jagt på gaver til sig selv, fik svigerinden helt op og ringe. Hver gang han tog en gave til sig selv, skreg hun skingert som en femårig, der troede, hun ikke selv ville få nogle gaver.
Når hun så fik gaver, så var der noget galt. Hvis hun fik fire glas, skulle det kun have været et. Hvis nogen var kommet til at købe det samme, så var det for galt, at de ikke lige havde talt sammen.
Det var skønt, da hun pakkede sammen kl. 2030.

Men ellers, lækker and, sovsen sad lige i skabet, vi fandt mandlen, min søn var lykkelig, overvældet og meget taknemmelig for dine gaver.
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Bøtte » 25. dec 2017, 20:39

Børnenes farmor måtte melde afbud på grund ad sygdom og vores ældste datter blev også syg (igen). Ellers gik alt vist som det skulle.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Kalimsofie » 25. dec 2017, 20:53

Selvom jeg gentagne gange havde plæderet for, at vi spiste senest kl 18 af hensyn til min datter, blev klokken alligevel 20, før maden var klar :rulle:
Men jeg var lidt forudseende og havde kogt lidt kartofler på forhånd, som hun fik, da jeg blev utålmodig omkring 18.30, så endte det ikke med større nedsmeltninger, heldigvis.

Men altså, der skal meget til, før vi synes, noget går galt. Intet slår nemlig julen ‘13, hvor strømmen gik i hele bydelen kl 17 og først kom igen kl 21 - det var episk! Vi endte med at grille stegen og lave sovs på stormkøkken. Og spise i stearinlysenes skær! :klap:
3
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Code71 » 25. dec 2017, 20:58

Mit livs første juleaften IKKE hos mine forældre og bror. Jeg var hos svigerfamilien. Det var utroligt vellykket og maden var rigtig god. Svigermor havde "snydt" lidt og bestilt det hele fra Hotel Hjerting. Det gav mig bange anelser, med sådan noget masse produceret mad. Men det var utroligt velsmagende og både and, andesovs og brunede kartofler sad virkelig lige i skabet.

Derefter blev min kæreste så 5 år igen og delte gaverne ud :lol: Det var så sjovt og hyggeligt og slet ikke så hektisk som jeg er vant til fra mine forældre, hvor der også er børn som er på sukkertrip og stormer rundt

Så alt i alt en virkelig hyggelig jul og jeg kom meget godt ind på hendes forældre synes jeg.

Om eftermiddagen proklamerede svigerfar så pludselig at vi da skulle i kirke og jeg hmmmm. Så kiggede jeg på kæresten og hun: Ups det havde jeg glemt at fortælle

:lol: Men det var nu fint nok og så har jeg dog også prøvet at være i kirke juleaften for første gang i mit liv hehe
11
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf zembra1986 » 25. dec 2017, 21:05

Fik ikke set Disney juleshow. Plejer egentlig ikke at se det det hele, men kan godt lide at se lidt, men det var umuligt da min mosters tv ikke kunne modtage nogen kanaler.

Maden.....Kartoflerne var udkogte, sovsen havde ikke nok kraft i smagen, og anden var lidt sej og halvtør.

Heldigvis tog min mor revanche i dag og serverede en julemiddag hvor alt bare spillede til perfektion: kartoflerne var kogt perfekt, de brune kartofler blev flot blanke, sovsen smagte som en andesovs skal, flæskestegen var saftig og mør og med de sprødeste svær :love2: :savl: Hun havde købt nogle andebryst ved siden af stegen og disse blev tilberedt og var langt bedre end den store 4 kg. and.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf sigge » 25. dec 2017, 21:35

Heldigvis kun småting: Risalamanden blev luge lovligt tung, men smagte dejligt alligevel - det er hvad der sker, når jeg svigter min opgave som risengrødsansvarlig og overlader det til min søster, som freestylede mængderne i stedet for at følge opskriften i Karolinebogen slavisk. Så det gør jeg ikke næste år. Vi rørte dog mere flødeskum i resterne i dag, og så blev den meget bedre.
Min mor tyggede mandlen, og eftersom hun gjorde det samme sidste år, var der ingen tolerance i år. Så mandelgaven blev ikke delt ud.
Et af de levende lys på juletræet sad lidt for tæt på en gren, som begyndte at ryge lidt. Men vi fik pustet lyset ud, inden det nåede at blive tilnærmelsesvist farligt. Vi havde dog fundet brandslukkeren frem, inden vi tændte lysene, men den blev der heldigvis ikke brug for.
0
You can't spell awesome without me.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf bluetof1 » 25. dec 2017, 21:52

sigge skrev:Heldigvis kun småting: Risalamanden blev luge lovligt tung, men smagte dejligt alligevel - det er hvad der sker, når jeg svigter min opgave som risengrødsansvarlig og overlader det til min søster, som freestylede mængderne i stedet for at følge opskriften i Karolinebogen slavisk. Så det gør jeg ikke næste år. Vi rørte dog mere flødeskum i resterne i dag, og så blev den meget bedre.
Min mor tyggede mandlen, og eftersom hun gjorde det samme sidste år, var der ingen tolerance i år. Så mandelgaven blev ikke delt ud.
Et af de levende lys på juletræet sad lidt for tæt på en gren, som begyndte at ryge lidt. Men vi fik pustet lyset ud, inden det nåede at blive tilnærmelsesvist farligt. Vi havde dog fundet brandslukkeren frem, inden vi tændte lysene, men den blev der heldigvis ikke brug for.


Min far sukkede engang sidst på aftenen at det var som om det ikke rigtig havde været jul når ingen lys var brændt så langt ned at vi kunne lugte sveden staniol. Det var første gang det var lykkedes os at holde øje med lysene før det næsten var for sent :lol:
Året efter lykkedes det igen, men der var min far der ikke til at kommentere det :)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Slettet bruger » 25. dec 2017, 22:05

at danmark ligger i skandinavien
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf twinkle » 25. dec 2017, 22:46

Der var for lidt sovs :shock: ; eller, for lidt og for lidt. Der er rester, men det skal i hvert fald spædes op i morgen, så vi kan få rester af and og kartofler vendt rundt i sovs :ivrig:

Og nå ja, min lillebror var LIGE VED at fucke med de brunede kartofle, fordi han liiiiige syntes han skulle røre lidt i sukkermassen inden det var helt smeltet. Jeg fik ham heldigvis tilbageholdt, og så blev han bortvist fra komfuret.

Jeg havde lavet alt for meget ris a la mande, men så kunne vi få en god portion hver til morgenmad her til morgen.

Ellers hyggede vi os så meget. Min mand havde tilkaldevagt på job, men nåede lige hjem og spise med + åbne et par gaver.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Muddi » 25. dec 2017, 23:00

Min far kom til at hælde andefedt ned i bunden af den varme ovn. Det resulterede i, at der stank af dårligt lejrbål i hele køkkenet. Det gik heldigvis ikke ud over anden, men morgenbollerne idag havde taget smag af det, da de var blevet varmet i ovnen.

Ellers var det en dejlig aften. Jeg havde frygtet af det blev en hektisk “børnene skal tidligt i seng? Så vi skal nå det hele på kort tid”-jul, men vi spiste ikke engang så tidligt, og sad længe og nød maden, mens nevøerne legede på gulvet, og gik meget op i at finde mandlen. Der blev danset om juletræ, og det var en fornøjelse, at børnene nu er så store, at de var med til det. Den første del af gaveåbningen var lidt hektisk, fordi at ældste nevø var mere optaget at åbne sine gaver så hurtigt som muligt, end at kigge på hvad han fik. Men da han var færdig med at pakke haver op, faldt der lidt ro over ham, og så delte han gaver ud til os andre. De holdt ud til kl 23, så det var en dejlig landom juleaften
1

Tilbage til "Fest og bryllup"