Barnedåb til pocketbaby

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4466
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 675
Likede indlæg: 7425

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Neenah » 6. feb 2022, 16:41

POCKETKITTEN skrev:Neenah, hvor er du sej! Jeg er virkelig dårlig til at bage og gider ikke rigtig bøvle med det dagen før. :genert:

Har spurgt private også, men vil egentlig gerne have fra et sted med en smileyordning og ikke et fremmed køkken. Jeg er nok lidt mærkelig på det punkt.

Brownie er super fordi det nemt kan fryses, så dem til i dag bagte jeg i sidste weekend, tøede op og pyntede i morges.
1
godtnavn
Indlæg: 11234
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13143

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf godtnavn » 6. feb 2022, 17:05

Sangius skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg ønskede sådan mig en bogstavkage med hendes navn, men det billigste tilbud, jeg har indhentet, er 1.600 kr.

Nu overvejer jeg bare at bestille en stor brownie hos bageren til 650 og pynte den ekstra. Men er lidt ærgerlig over det.

Købte et prøvestykke i dag og var ikke helt oppe og flyve over den. Men måske med en for topping og nogle friske bær? Ved ikke.


Har for længst overskredet budgettet.


Har du prøvet at kigge på Facebook Marketplace?

Det er rigtig mange private som laver rigtig fine kager.


Bare husk at tjek om de har aftale med andre amatørbagere der tager over og laver kagen i tilfælde af sygdom, især nu med corona, det ville være nitten at få besked dagen før om at kagen ikke kan laves. Så kan du ikek finde en med en back-up-plan ville jeg gå efter en professionel bager, de har jo ofte mere end én ansat og kan leverer selv hvis den ene bliver syg.
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23128

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. feb 2022, 21:28

Jeg har kigget lidt på bageopskrifter. Jeg vil gerne spare penge.

Men jeg ved bare, at det vil gøre mig totalt nervøs og fylde alt for meget på dagen, hvis nogen skal smage mit bagværk. Det er virkelig ikke min force, det er jeg pinligt bevidst om.

Ved godt, at det er et supermærkeligt sted at have mindreværdskomplekser, men sådan er jeg. :D
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Oak123
Indlæg: 2179
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4076

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Oak123 » 6. feb 2022, 22:22

POCKETKITTEN skrev:Jeg har kigget lidt på bageopskrifter. Jeg vil gerne spare penge.

Men jeg ved bare, at det vil gøre mig totalt nervøs og fylde alt for meget på dagen, hvis nogen skal smage mit bagværk. Det er virkelig ikke min force, det er jeg pinligt bevidst om.

Ved godt, at det er et supermærkeligt sted at have mindreværdskomplekser, men sådan er jeg. :D


Kender du måske en i dit netværk du tør lade stå for kagerne?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42863

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf LaMariposa » 7. feb 2022, 06:49

POCKETKITTEN skrev:Jeg har kigget lidt på bageopskrifter. Jeg vil gerne spare penge.

Men jeg ved bare, at det vil gøre mig totalt nervøs og fylde alt for meget på dagen, hvis nogen skal smage mit bagværk. Det er virkelig ikke min force, det er jeg pinligt bevidst om.

Ved godt, at det er et supermærkeligt sted at have mindreværdskomplekser, men sådan er jeg. :D


Kan du ikke spørge din mor eller måske din søster (hvis du har sådan en) eller en god veninde om at komme forbi og bage den sammen med dig? Så kan I smage på kagen sammen, så I sammen vurdere, om den er, som den skal være?
Senest rettet af LaMariposa 7. feb 2022, 07:16, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6693
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19085

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Æble » 7. feb 2022, 06:58

Hvad med din mand, kan han ikke bage den brownie?
4
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23128

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. feb 2022, 08:19

Hold nu - I er meget søde! Men jeg køber bare den kage. :lol:

Min mand synes ikke, at kagen er vigtig, og han synes, at vi skal skåne os selv for unødigt stress. Han bager den helt sikket ikke. Og det er jo et spørgsmål om fire kager med pynt, hvis det skal være den åndssvage bogstavkage, jeg ville have. I øvrigt har jeg ikke tillid til hans bageevner heller.

Al min familie bor på Sjælland. Min eneste veninde i nærheden kan heller ikke bage og er højgravid. :D

Jeg lod min mor stå for vores bryllupskage. Hendes veninde skulle angiveligt være dygtig til den slags. Jeg bad specifikt om en enkel kage med marcipanovertræk og en masse friske bær ovenpå. Sendte billeder.

Hun ankom i allerbedste mening med en firkant, der var overtrukket med hvid fondant og så ellers et kæmpestort, uddateret logo for mit og min mands frivillige arbejde som eneste pynt. :lol: Var den så lækker, tænker du? Nej, heller ikke. Den smagte bare af tykke bunde. I’ve been hurt before. :D


Jeg har desværre ikke andre i mit netværk, jeg umiddelbart kan spørge.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23128

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. feb 2022, 08:36

Hov, jeg skal i øvrigt også finde en vegansk kage.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
godtnavn
Indlæg: 11234
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13143

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2022, 09:31

POCKETKITTEN skrev:Hov, jeg skal i øvrigt også finde en vegansk kage.


Vær så artig :D https://laglace.dk/kage/150aarskage/

Jeg gad ret godt smage den og jeg er ikke veganer :lol:
Meeeeen ville nok sprænge kagebudgetttet for de fleste.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9885
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9605

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Spjaerten » 7. feb 2022, 09:40

Katescakes.dk på instragram ser ud til at lave veganske kager
0
Tryk på * :slem:
godtnavn
Indlæg: 11234
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13143

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2022, 09:59

kartoffelpizza skrev:
godtnavn skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hov, jeg skal i øvrigt også finde en vegansk kage.


Vær så artig :D https://laglace.dk/kage/150aarskage/

Jeg gad ret godt smage den og jeg er ikke veganer :lol:
Meeeeen ville nok sprænge kagebudgetttet for de fleste.

Det er også jævnt upraktisk når man ikke bor i kbh :lol:


Hvis man bruger mange tusind på kager kan man da lige toppe med at få dem leveret til Jylland også, det handler om at se muligheder for at springe budgettet effektivt!
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7846
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11622

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Kerrigan » 7. feb 2022, 10:00

POCKETKITTEN skrev:Hov, jeg skal i øvrigt også finde en vegansk kage.

Der findes en del som laver veganske kager i Århus. Ofte kan du også bare spørge et bageri om de gør sig i den slags, f.eks. det gamle Langenæs Bageri (nu Lagkagehuset) gjorde sig i det.

Jeg bager selv kun vegansk, men jeg ville slet ikke turde bage til en andens arrangement. Jeg har ikke noget pyntegen. :lol:

Jeg tjekkede lige i Det veganske Århus for at blive opdateret (nogle butikker åbner og lukker jo):

Cafe Harepus
http://harepus.dk/
https://www.facebook.com/cafeharepus/

Grøn '46

Melone
https://www.facebook.com/Melonevegan/

Cafe Hygge (Horsens, men leverer til Århus)
https://www.facebook.com/cafehyggedk/

Kate's Cakes
https://facebook.com/Katescakesvegan/ - Får mange gode anmeldelser i gruppen

Hamanns, Emma 1990

Derudover kender jeg en privat som laver kager der får mundvandet til at løbe i vand og jeg formidler gerne kontakt. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Cruella
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2022, 20:58
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Cruella » 9. feb 2022, 21:26

POCKETKITTEN skrev:Nåja, februar er forår :D


Skal man se korrekt på det så går Februar ikke ind under den årstid som kategoriseres som forår. Det er først i Marts. Februar er en vintermåned.

Intet ondt ment og kun nævnt som en oplysning. Ønsker jer en god barnedåb, og det lille vidunder bliver så fin i det outfit du har fundet! ❤️
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9033
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1532
Likede indlæg: 25829

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. feb 2022, 08:23

POCKETKITTEN skrev:Jeg har kigget lidt på bageopskrifter. Jeg vil gerne spare penge.

Men jeg ved bare, at det vil gøre mig totalt nervøs og fylde alt for meget på dagen, hvis nogen skal smage mit bagværk. Det er virkelig ikke min force, det er jeg pinligt bevidst om.

Ved godt, at det er et supermærkeligt sted at have mindreværdskomplekser, men sådan er jeg. :D


Men bare sådan for hyggens skyld, til fredag aften, så prøv at bage denne
https://bageglad.dk/verdens-bedste-brownies/ - den lever op til navnet, og den er virkelig nem og simpel at gå til. Mine børn bager den jævnligt, og altid med et rigtig godt resultat. Vi laver altid en 3 dobbelt portion til en stor bradepande.

Men self. skal du ikke presse dig selv, med sådan et projekt på selve dagen.

Jeg har selv lavet tal-kage til andre, og det er da hyggeligt nok.
Men skulle jeg selv have barnedåb, eller noget tilsvarende, så tror jeg faktisk jeg ville gå med donuts, og købe sådan en plade hvor de kan hænge på.
jeg synes de er mega fine og hyggelige, og kagemængderne bliver måske ikke helt så voldsomme som ved adskillelige bogstavkager.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23128

Re: Barnedåb til pocketbaby

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. feb 2022, 15:48

Tak for alle jeres kagetips! Jeg har stadig ikke helt bestemt mig!

Men apropos ingenting. Jeg har været vildt forsigtig og ser stort set ingen mennesker, men for et par dage siden vovede jeg mig til babysalmesang.


Nu har præsten skrevet, at hun er testet positiv, og jeg er vågnet med ondt i halsen.

Hvis jeg tester positiv i morgen og skal aflyse min lææængeventede frisøraftale, negle og worst case barnedåb, så falmer jeg. :sur:
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Fest og bryllup"