Hvad kostede jeres brudekjole?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4012
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5262

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf girl_beat » 17. nov 2022, 19:19

Min brudekjole kostede omkring 8.000 kr. med tilretning og var fra en traditionel brudekjolebutik. Lidt uventet, egentlig, fordi jeg ikke er til store skrud eller traditionelle kridhvide brudekjoler - og det passede heller ikke til vores bryllup.

Men dér hang den altså og ville med mig hjem :love2:

Billedet er lidt underligt, fordi jeg prøvede den nye fritlægningsfunktion på iPhone. Det sorte hører altså ikke til kjolen :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Djub
Indlæg: 33
Tilmeldt: 9. nov 2021, 12:50
Kort karma: 18
Likede indlæg: 121

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Djub » 26. nov 2022, 10:33

Ej, tak for alle de skønne billeder af jeres kjoler. Hvor er de bare smukke og meget forskellige. Meget inspirerende... Også i forhold til hvor forskellige priserne ligger på brudekjoler. Det der er sket er, at jeg rent faktisk HAR fundet min kjole. Jeg var ude og prøve kjoler 3 gange, og 2. gang fandt jeg "kjolen". Heldigvis havde jeg min meget kritiske mor med, og ikke nok med at jeg faldt for kjolen, hun gav mig ret i, at det blev ikke bedre end den kjole.

Nu er det sådan, at min kæreste godt ved jeg skriver herinde, så vil ikke poste billeder af kjolen, men jeg kan fortælle, at det er en kjole i havfruesnit :blush2: Jeg kigger næsten på billeder og film af kjolen hver dag, og det er lidt ligesom at være forelsket. Så mon ikke det er den rigtige kjole, når man har det sådan med den...

Nåehh ja, og kjolen kostede 10999 kr, så det var egentlig mere end jeg havde tænkt mig, men sådan blev det. Og så kommer der slør og sko oven i. Tænker jeg sælger den igen, efter brylluppet. Butikken jeg købte kjolen i, har tilbudt at købe den retur for ca. en trediedel af prisen, for at sælge den som second-hand.
13
Djub
Indlæg: 33
Tilmeldt: 9. nov 2021, 12:50
Kort karma: 18
Likede indlæg: 121

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Djub » 26. nov 2022, 10:53

Fru Himmelblå skrev:
Djub skrev:
achillaxedprune skrev:Alt i alt gav jeg i omegnen af 2000 kroner for min brudekjole. Skoene gav jeg vist omkring 500 kroner for. Jeg satte selv hår og make up, så jeg havde ingen anden udgifter. Kunne jeg lave det om, havde jeg gået all in med kjoleprøvning med min mor og veninder og professionel håropsætning og makeup. Fortryder at jeg var så lowkey omkring alting.

Håber du giver den hele armen! Og tillykke! :pompom:

EDIT: Hov, jeg købte min kjole på udsalg i en highstreetbutik. Købte faktisk 2, hvor den ene blev brugt til at sy ærmer på den anden. Jeg fortryder ikke min kjole, den var fin og passer godt til hvem, jeg er. Men jeg fortryder jeg bare en tilfældig dag tog alene ind til strøget for at shoppe. Jeg burde have lavet en større deal ud af det. Gjort en dag ud af det med de nærmeste.


Mange tak :danse: Planen er faktisk, at vi går ret meget all in. :blush2: Og jeg forstår faktisk godt det du skriver med at du fortryder at du ikke gik "all in" på kjoleprøvning osv. Det er jo en ret stor ting i virkeligheden. At skulle købe brudekjole.

Det har været fint at prøve begge dele. Jeg har både haft min mor med og prøvet alene. Jeg foretrækker det klart alene. Planen var også at lave venindedag ud af det, men det er simpelthen for forvirrende, når man skal koncentrere sig om kjolerne (fandt jeg ud af, da jeg havde min mor med) og så samtidig have en masse snakkende veninder med der mener alt muligt om kjolerne. Det var så rigeligt at have min mor med, og høre på hendes meninger om alt, der var stik modsat af det jeg selv tænkte ift. kjolerne. Personligt har jeg haft brug for at mærke efter hvordan jeg havde det i de forskellige kjoler. Så har jeg sendt billeder af forskellige kjoler efterfølgende, hvor de har kunnet give deres mening til kende.

Nu bor mine tætteste veninder også ret langt væk, så det spiller måske også ind. At det ikke lige er noget der lader sig arrangere, bare sådan. Noget der forøvrigt overraskede mig er, at det faktisk koster penge (mellem 150 kr og 250 kr for 1 time ) at prøve kjolerne. Det burde da være i butikkens interesse, at vi kommer ind at prøver. Så får man så også et glas bobler og lidt snacks, men stadig...


Håber det er ok, at jeg lige deler mine tanker. For jeg synes det er helt fjong at gå all in. Min egen erfaring er, at der også er et liv efter bryllup.
Personligt er jeg glad for, at vi ikke brugte en krone mere end vi endte med. Vores dag var på ingen måde billig og alligevel er der langt op til de bryllupper vi ellers har været til.
Det er nok den bedste dag jeg har haft i mit liv og kommer aldrig til at glemme den. Efter at have deltaget i adskillige bryllupper der har været væsentligt dyrere kan jeg bare sige, at oplevelsen ikke nødvendigvis bliver tilsvarende bedre. Alt det ydre er det man glemmer igen. Er min personlige erfaring i hvertfald. Mine bedste minder er at se alle dem vi holder af i kirken på vej op mod min mand. At komme ud af kirken igen og få lykønskninger af alle. Køreturen med min mand videre til feststedet og middagen med efterfølgende fest. Alt det der handlede om vores nærmeste og fejringen af vores kærlighed er det der står ud. Lokalet, pynten og omgivelserne endte med ikke at betyde noget.

Man skal gøre hvad man har lyst til og er tilpas med. Min erfaring er helt klart bare, at man ikke har en bedre dag af at bruge 300 t. kr. end 100 t. kr. :lun:


Jamen som udgangspunkt er jeg enig, men min kæreste og jeg er sådan rimeligt voksne, og jeg har aldrig været gift før. Det interesserede mig ikke, før jeg mødte ham her. Vi har muligheden for at få tingene lige som vi gerne vil have dem til Brylluppet, uden det påvirker vores dagligdagsliv. Ingen af os er sådan nogen der tidligere har holdt store fester for familie og venner hverken til runde fødselsdage eller andet. Dette her er "DEN FEST" . Festen vi holder en gang i livet, og derfor går vi All IN ift. mange ting. At holde en fest i fantastiske omgivelser i det tøj vi virkelig gerne vil have, og med de mennesker vi ønsker at dele den dag med, er noget vi prioriterer. Det vil skabe et fantastisk minde (forhåbentligt da :lol: ) sammen med de mennesker vi elsker og holder af. Så er der ting vi sparer på fordi de betyder mindre for netop os. Feks. bliver det én i familien der tager billeder, transport til og fra kirke bliver i egen bil med "chauffør" (best man) osv. Jeg tror det er en god investering (for mig ihvertfald) at få den kjole der var helt rigtig uanset pris. Lige den dag, skal man sgu føle sig freaking-fantastisk. Så er der andre ting der (for os) er mindre væsentlige.
5
Djub
Indlæg: 33
Tilmeldt: 9. nov 2021, 12:50
Kort karma: 18
Likede indlæg: 121

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Djub » 26. nov 2022, 10:54

Phlox9 skrev:Jeg købte min kjole online fra en amerikansk tøjbutik (har glemt navnet) og fik den rettet til af min (dengang) svigerindes gode veninde, der havde arbejdet som skrædder i en brudebutik. Jeg gav vist 100 euro for den, tilretning var gratis, og sko havde jeg allerede. Min frisørveninde satte mit hår og hjalp med makeup på dagen.

Det var et bryllup på budget, men både kjole og hår blev lige præcis sådan, som jeg gerne ville have det.

Tillykke med jeres forestående bryllup - jeg håber, at både kjole, alle forberedelser og dagen bliver præcis, som I drømmer om :kys:


Mange tak :kys: Vi arbejder ihverfald på det :blomst:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5637

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Luffegås » 26. nov 2022, 14:00

Spørg for den privat fotograf i kender virkelig har et godt kamera. Det lyder som et godt og fint bryllup - det er kun billederne der næsten varer evigt - så skal det også være godt. Believe me, hvor har jeg set mange brude græde i grupper over ingen kan photoshoppet deres billeder helt okay og flotte.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Seraphina » 2. dec 2022, 16:58

Kjole: 5000 (udsalg, havde kostet 13.000)
Tilretning 1900 (der skulle sys nogle perler på som var faldet af. Bl.a. derfor at kjolen var på udsalg).
Sko 1100
Slør: 1000
Hårpynt: 150
Undertøj: 350
Hår og makeup: 2300

Jeg fortryder intet! Elsker den kjole! Ville oprindeligt have solgt den bagefter, men det har jeg ikke lyst til alligevel. Den er meget klassisk i udtrykket så jeg håber lidt at en af mine tre piger vil have den på en dag. (Men helt okay hvis de ikke vil).
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvad kostede jeres brudekjole?

Indlægaf Seraphina » 2. dec 2022, 17:53

Hehe, a little late to the party, så jeg først bagefter :lol2:

Håber I får en fantastisk fest!
1

Tilbage til "Fest og bryllup"