Vielsesring inspiration

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf TinaW » 5. mar 2022, 15:18

godtnavn skrev:
Zonta skrev:Jeg tror det er mest normalt, at ringe bliver indgraveret, men jeg tror der er mange, der har fundet på alternativer til "Navn, dd.mm.åååå.".


Vores er ikke indgraveret, eller, designeren har indgraveret DV som er hans design initialer :lol:
Havde slet ikke tænkt på indgravering og synes heller ikke det mangler, vi ved godt hvem vi er gift med og hvornår så det behøver ikke stå i ringene :)


Jeg kommer nogen gange i tvivl om datoen, så her er det en god hjælp, :D
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8561
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 15281

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Zonta » 5. mar 2022, 15:22

TinaW skrev:
godtnavn skrev:
Zonta skrev:Jeg tror det er mest normalt, at ringe bliver indgraveret, men jeg tror der er mange, der har fundet på alternativer til "Navn, dd.mm.åååå.".


Vores er ikke indgraveret, eller, designeren har indgraveret DV som er hans design initialer :lol:
Havde slet ikke tænkt på indgravering og synes heller ikke det mangler, vi ved godt hvem vi er gift med og hvornår så det behøver ikke stå i ringene :)


Jeg kommer nogen gange i tvivl om datoen, så her er det en god hjælp, :D

Vi valgte at blive gift på vores 7-års dag, så der var en dato mindre at huske på :-D
1
J, juli 2018.
Sorenspige
Indlæg: 7185
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 971
Likede indlæg: 9585

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Sorenspige » 5. mar 2022, 15:52

Vores er indgraveret med navn og dato.
0
godtnavn
Indlæg: 11234
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13143

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf godtnavn » 5. mar 2022, 17:15

TinaW skrev:
godtnavn skrev:
Zonta skrev:Jeg tror det er mest normalt, at ringe bliver indgraveret, men jeg tror der er mange, der har fundet på alternativer til "Navn, dd.mm.åååå.".


Vores er ikke indgraveret, eller, designeren har indgraveret DV som er hans design initialer :lol:
Havde slet ikke tænkt på indgravering og synes heller ikke det mangler, vi ved godt hvem vi er gift med og hvornår så det behøver ikke stå i ringene :)


Jeg kommer nogen gange i tvivl om datoen, så her er det en god hjælp, :D


Vi er gift sankthans aften, så medierne minder os altid om at det nærmer sig :lol:
3
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Laurelin » 10. mar 2022, 14:49

Den glatte ring med 5 sten, såkaldt stjernedrys, er min vielsesring. Min mands er magen til, bare uden sten (og større! :D)
Solitaireringen fik jeg, da vi fik vores første barn. Mange tror, det er vielsesringen (den sidder på venstre, den anden på højre).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
pinkmoon
Indlæg: 1742
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6970

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf pinkmoon » 10. mar 2022, 18:18

Vi har fra Rough Diamonds.
Min er med sten og min mand er uden og bredere.

38F6010F-5202-4CA0-B57C-4A5321DCCACA.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8245

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Anilara » 13. mar 2022, 14:52

Det kommer faktisk lidt bag på mig at diamanter er så populære - altså sådan miljø- og menneskeretsmæssigt. Troede lidt det var som med pels, lidt ildeset.
Anyways, godt der arbejds på bedre forhold.
1
Masser af.
Ikke "massere af"... Ffs.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8245

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Anilara » 13. mar 2022, 17:34

DenGrimmeHelling skrev:
Anilara skrev:Det kommer faktisk lidt bag på mig at diamanter er så populære - altså sådan miljø- og menneskeretsmæssigt. Troede lidt det var som med pels, lidt ildeset.
Anyways, godt der arbejds på bedre forhold.


Laboratorieskabte diamanter er en ganske udbredt ting. Diamanten i min solitaire forlovelsesring er f.eks. dyrket i et laboratorie og det vil diamanterne i min vielsesring også være.

Ja, jeg har faktisk godt læst at det er blevet mere udbredt. Videnskab er fedt!
0
Masser af.
Ikke "massere af"... Ffs.
Sorenspige
Indlæg: 7185
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 971
Likede indlæg: 9585

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Sorenspige » 13. mar 2022, 20:01

Anilara skrev:
DenGrimmeHelling skrev:
Anilara skrev:Det kommer faktisk lidt bag på mig at diamanter er så populære - altså sådan miljø- og menneskeretsmæssigt. Troede lidt det var som med pels, lidt ildeset.
Anyways, godt der arbejds på bedre forhold.


Laboratorieskabte diamanter er en ganske udbredt ting. Diamanten i min solitaire forlovelsesring er f.eks. dyrket i et laboratorie og det vil diamanterne i min vielsesring også være.

Ja, jeg har faktisk godt læst at det er blevet mere udbredt. Videnskab er fedt!


Jeg har sten i min vielsesring, men det er ikke ægte diamanter, men hedder noget andet (som jeg ikke kan huske).
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf MrsHyacinth » 13. mar 2022, 21:37

Sorenspige skrev:
Anilara skrev:
DenGrimmeHelling skrev:
Anilara skrev:Det kommer faktisk lidt bag på mig at diamanter er så populære - altså sådan miljø- og menneskeretsmæssigt. Troede lidt det var som med pels, lidt ildeset.
Anyways, godt der arbejds på bedre forhold.


Laboratorieskabte diamanter er en ganske udbredt ting. Diamanten i min solitaire forlovelsesring er f.eks. dyrket i et laboratorie og det vil diamanterne i min vielsesring også være.

Ja, jeg har faktisk godt læst at det er blevet mere udbredt. Videnskab er fedt!


Jeg har sten i min vielsesring, men det er ikke ægte diamanter, men hedder noget andet (som jeg ikke kan huske).


Jeg er totalt politisk ukorrekt på det område og har en skilsmissering med helt alm diamanter hele vejen rundt. Skænkede det ærligt talt ikke en tanke da jeg købte den.

Til gengæld er min efterfølgende vielsesring i ren guld, så der har jeg været mindre kontroversiel.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8245

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Anilara » 13. mar 2022, 22:51

MrsHyacinth skrev:
Sorenspige skrev:
Anilara skrev:
DenGrimmeHelling skrev:
Anilara skrev:Det kommer faktisk lidt bag på mig at diamanter er så populære - altså sådan miljø- og menneskeretsmæssigt. Troede lidt det var som med pels, lidt ildeset.
Anyways, godt der arbejds på bedre forhold.


Laboratorieskabte diamanter er en ganske udbredt ting. Diamanten i min solitaire forlovelsesring er f.eks. dyrket i et laboratorie og det vil diamanterne i min vielsesring også være.

Ja, jeg har faktisk godt læst at det er blevet mere udbredt. Videnskab er fedt!


Jeg har sten i min vielsesring, men det er ikke ægte diamanter, men hedder noget andet (som jeg ikke kan huske).


Jeg er totalt politisk ukorrekt på det område og har en skilsmissering med helt alm diamanter hele vejen rundt. Skænkede det ærligt talt ikke en tanke da jeg købte den.

Til gengæld er min efterfølgende vielsesring i ren guld, så der har jeg været mindre kontroversiel.

Nuvel, meget guld er jo også kendt for at blive udvundet under ret kritisable forhold, men det er meget tøj jo også, så det er ikke for at være hellig. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg tænkte, at flere bare var bevidste om det ved smykkebranchen.
0
Masser af.
Ikke "massere af"... Ffs.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1578
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 612
Likede indlæg: 2939
Kontakt:

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Pussikat82 » 17. mar 2022, 14:41

achillaxedprune skrev:Jeg har en helt klassisk guldring med indgravering. Min mand kan bedst lide hvidguld, så han har en tykkere ring af hvidguld, men med en guldfarvet streg i midten. Den blev specielfremstillet hos en guldsmed. Jeg tror, at vi er nogle af de eneste, hvor mandens ring var markant dyrere end kvindens. :lol:
Jeg har en forlovelsesring, der er i guld med en diamant, som jeg tidligere har brugt sammen med min vielsesring.

Sådan er det nu også hos os. Min ring er i blank guld med 7 små diamanter i og min mands en mat guldring med samme profil (rundet i kanterne), men hans var dobbelt så dyr som min, fordi han har store fingre. Min er vist str. 51 mens hans er str 65. Så der går betydeligt mere guld til ved hans ring. Her er et billede af vores ringe.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Vielsesring inspiration

Indlægaf Mivsen » 2. maj 2022, 09:21

Tak for alle jeres fine billeder og idéer :)

Jeg tror jeg har bestemt mig for at jeg vil beholde min forlovelsesring også have en alliancering at sætte ved. Også selvom jeg egentlig altid har syntes guld var det eneste rigtige , men er faktisk mest glad for sølv/hvidguld og det skal jo ligesom sidde forevigt :)
Lidt ala det her .
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Tilbage til "Fest og bryllup"