Restaurant og bar i Paris

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Restaurant og bar i Paris

Indlægaf Lys » 15. dec 2017, 19:14

Jeg søger anbefalinger af restauranter i Paris. Der skal gerne være noget bar også, så vi kan få et par drinks. Det skal være godt, men ikke michelinklasse - heller ikke prismæssigt. Jeg rejser med en veninde, så hellere festligt end romantisk. Køkkentypen er underordnet - vi spiser det meste. Det vigtigste er atmosfæren og kvaliteten.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf paint » 15. dec 2017, 23:47

Lys skrev:Jeg søger anbefalinger af restauranter i Paris. Der skal gerne være noget bar også, så vi kan få et par drinks. Det skal være godt, men ikke michelinklasse - heller ikke prismæssigt. Jeg rejser med en veninde, så hellere festligt end romantisk. Køkkentypen er underordnet - vi spiser det meste. Det vigtigste er atmosfæren og kvaliteten.




L'Ange 20, kan godt anbefales. Den ligger lige midt i Marais-kvarteret (tæt på Place des Vosges, en kendt park i kvarteret). Små smalle gader og små alternative/kreative butikker og restauranter. Rigtig god mad (traditionel fransk). Man kan også få et godt glas vin derinde. Priserne er rimelige og maden er rigtig god

L'Ange 20,
44 Rue des Tournelles, 75004 Paris,

http://www.lange20.com/en/
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf IrmaPigen » 16. dec 2017, 14:46

Places des Voges er også et besøg værd i sig selv...
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf ajnaM » 16. dec 2017, 19:07

IrmaPigen skrev:Places des Voges er også et besøg værd i sig selv...


Enig. Og i nærheden kan man spise på Le Petit Marché og Chez Janou - og drikke vin på La Perle.


I øvrigt boede jeg på Mama Shelter i Paris for et par år siden og spiste der en aften - med efterfølgende bytur. Restauranten var egentlig et discotek, der så blev mere vildt i løbet af aftenen. Der kunne jeg godt have taget hen, selvom jeg ikke boede der.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf paint » 16. dec 2017, 23:55

I øvrigt skal man vel en tur på den navnkundige Café Flore (historiens vingesus), når man nu er i Paris.Den ligger på Boulevard Saint-Germain og Rue Saint-Benoît, i Saint-Germain-des-Prés, i 6 arrondissement.
Og når man nu er der, skal man også besøge rivalen til Flore, Les Deux Magots. På sidstnævnte eller faktisk på begge steder, er alle de franske intellektuelle, kunstmalere, filosoffer osv. kommet siden 1800'tallet.

Les Deux Magots var (bl.a) Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir, Albert Camus' stamcafe i Paris. (Picasso, kom der også)

Tidligere var det sådan at enten kom man på Flore eller også kom man på Les Deux Magots. Men ikke begge steder.

Det er disse to café'er som der hentydes til i den amerikanske forfatter Adam Gopnik "A Tale of Two Cafes".

Café de Flore

Billede

Les Deux Magots

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Cruiser
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. dec 2017, 10:23
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf Cruiser » 20. dec 2017, 10:51

paint skrev:I øvrigt skal man vel en tur på den navnkundige Café Flore (historiens vingesus), når man nu er i Paris.Den ligger på Boulevard Saint-Germain og Rue Saint-Benoît, i Saint-Germain-des-Prés, i 6 arrondissement.
Og når man nu er der, skal man også besøge rivalen til Flore, Les Deux Magots. På sidstnævnte eller faktisk på begge steder, er alle de franske intellektuelle, kunstmalere, filosoffer osv. kommet siden 1800'tallet.

Les Deux Magots var (bl.a) Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir, Albert Camus' stamcafe i Paris. (Picasso, kom der også)

Tidligere var det sådan at enten kom man på Flore eller også kom man på Les Deux Magots. Men ikke begge steder.

Det er disse to café'er som der hentydes til i den amerikanske forfatter Adam Gopnik "A Tale of Two Cafes".

Café de Flore

Billede

Les Deux Magots

Billede

Ser fantastisk ud, paint :) Får lyst til at besøge!
1
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf Lys » 23. dec 2017, 09:38

Jeg hører stadig gerne forslag - det må gerne være lidt mere restaurant end cafe.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf MilleMercy » 23. dec 2017, 17:49

Le Train Bleu på Gare de Lyon er en oplevelse både kulinarisk, men også pga. lokalerne og hele historien.

https://en.parisinfo.com/paris-restaura ... Train-Bleu

La Salle-à-Manger i Le Bain er også et spændende sted med lækker mad og en god historie. Der er også natklub i tilstødende lokaler.

https://www.lesbains-paris.com/en/dining
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf milisa » 23. dec 2017, 18:12

Fest og drinks og god mad??? I skal SÅ meget på la coupole!!! https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... GFGTBytdRd

Man kommer sjældent til med det samme, hvis man ikke har bestilt bord, men så ventet man bare i den store bar.

PS. Sørg for, at en af jer har fødselsdag....... Siger det bare!
1
Tally-ho
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Restaurant og bar i Paris

Indlægaf Citronmåne » 24. dec 2017, 01:10

La vie d’Ange er en super god restaurant både ift mad og stemning. :) Sidst vi var i Paris spiste vi der to aftner i træk :D Tjek dem både på trip afvisor og deres Fb side for mere info :)
1

Tilbage til "Rejser"