Caminoen.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Caminoen.

Indlægaf Muspel » 28. dec 2017, 17:57

Aragorn skrev:
Muspel skrev:
Aragorn skrev:
Muspel skrev:
Aragorn skrev:
paint skrev:
Aragorn skrev:
Artem skrev:
IrmaPigen skrev:Du kan jo prøve at se den julekalender, der for 3-4 år siden var med Michael Bertelsen, hvor han gik Caminoen. Så får du måske et indtryk af hvad man laver.

Kan da godt være 30 km ikke lyder hårdt for dig. Og det er det da nok heller ikke den første dag. Men så skal du lige gøre det hver dag 25-30 dage i træk.

Øhe julekalender?

Jeg har en gang prøvet at gå Nijmegen march på den militære måde i kampuniform, støvler og med mindst 12 kg oppakning, hvor man går 40-45 km om dagen 4 dage i træk, og jo det var hårdt specielt fordi jeg var uheldig at få nogle vabler.
Men i løbetøj og med en let oppakning tænker jeg ikke at de 30 km burde være et problem. Selv om det da lyder noget vildt med 25-30 dage i træk?


Nu er du så i god form, det er jeg ikke - og jeg ville begynde at græde hvis jeg blev bedt om at gå 10 kilometer, een enkelt gang. Jeg ville anse det for totalt uoverkommeligt.


Du skal heller ikke bare tage ned og gå Caminoen, uden forberedelse. Man skal træne til det inden, med kortere vandreture som så bliver længere og længere.
Du kan evt. (hvis det ellers er noget for dig) tage på gåture for begyndere med Dansk Vandrelaug. Og når du er klar til turen kan du f.eks booke den hos Vagabond Tours http://www.vagabondtours.dk/rejsemaal/f ... o-274.aspx

Den 'lille' Camino er 115 km og man går ca. 22-23 km hver dag i en uges tid. Den koster 8900 kr for flybillet retur samt mad/overnatning og turleder. Man lærer sig selv at kende, på sådan en tur. Nogle kalder det også for 'walking Meditation'. ;)


Hehe. Jeg er nu ganske sikker på, at jeg lærer mig selv udmærket at kende, uanset hvor jeg er - bare jeg tænker. Hvilket jeg gør.

Så ellers tak - fanden stå i det, at betale knap 9000 kroner for at få lov til at gå 115 kilometer :devil:


Hvorfor behovet for at nedgøre det? Alle har vel forskellige feriepræferencer. Jeg forstår fx ikke, hvorfor nogen gider betale penge for at ligge og læse i en bog og spise halvdårlig buffetmad- men hvis nogen oprettede en tråd med råd til all-inclusive ferier ville jeg da holde det for mig selv


Helt ærligt, det slog mig ikke engang at nogen kunne fornærmes eller såres over at jeg havde en anden mening end dem. Så det er derfor jeg bare skrev frit fra leveren. Jeg mente mit indlæg var ret harmløst, og det handlede trods alt om emnet, bare fra en anden vinkel.

Måske man bare skulle prøve at blive såret lidt mindre nemt, få lidt tykkere hud - det ville i hvert fald være min egen tilgang, hvis sådan et lille indlæg fra en andens side kunne give mig lyst til at smide alt jeg troede på helt over bord - ja enten dét, eller også ville jeg ikke tro så meget på det, som jeg troede jeg gjorde.

Det er da vel klart for alle, at jeg ikke har skrevet det indlæg for at rakke et andet menneskes livsvalg ned, trods alt?



Jeg bliver hverken såret eller stødt og det gør ts sikkert heller ikke . Jeg undrer mig bare over hvorfor- når ts spørger om erfaringer med caminoen?


Jamen jeg tænkte ikke så dybt over det - jeg læste et indlæg fra Artem, og svarede på det, og så gik det slag i slag med et indæg fra Paint. Jeg havde intet ondt til hensigt.

Men altså, bliver debatten ikke også bare papirstynd, hvis man kun svarer helt konkret på alting, og ikke kaster nogle tanker op i luften her og der? Får vi så ikke bare et 'ekko-kammer' mere? Ikke at det var min mening at skabe debat som sådan, jeg skrev bare - men sådan helt overordnet set?

Nå, men mit svar til dit indlæg er egentlig: Jamen så langt tænkte jeg slet ikke. I det hele taget ligger der meget lidt tankevirksomhed bag mine indlæg - særligt i denne tråd.

Jeg så bare noget fra Artem der interesserede mig og svarede hurtigt på dét.


Tak fordi du tog dig tid til at forklare. Det giver mening. Jeg kan følge noget af argumentationen. Ikke det hele dog.
0

Tilbage til "Rejser"