Thailand - anbefalinger

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Thailand - anbefalinger

Indlægaf Medd » 12. nov 2017, 19:40

Jeg og min kæreste har booket fly til Bangkok i februar måned, og planen var at tage et indenrigsfly videre derfra efter en enkelt overnatning. Vi har 14 dage dernede og planen var at splitte dem op, så vi oplever 2 forskellige steder i ca. 7 dage.

Vi havde selv tænkt på Krabi og Koh Samui, men vi er fra flere personer nu blevet anbefalet at kigge på det nordlige Thailand.

Er der nogen der har anbefalinger til steder der er værd at besøge? Det skal være ca. lige dele afslapning og oplevelser :)
Ingen af os har været i Thailand før.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf Hunkat » 12. nov 2017, 19:48

Jeg ville anbefale at I tager primært oplevelser i BKK, der er virkelig meget at se men mindre afslappende, det er trods alt en 10 mio. (beskidt) storby.

Jeg er selv vild med Pattaya. Nogle steder er stadig lidt shady og præget af sexturister men de har gjort meget for at rydde op og det meste af byen er virkelig lækker. Smukke strande, masser af fede spisesteder, en håndfuld templer i nærheden. Sejlturer til mindre øer. Jeg er fan.
Jeg vil dog tilføje at jeg også har hørt godt om Nordtailand, jeg har ikke selv haft chancen endnu. Men det skulle være smukt, mere naturorienteret.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf Filipai » 12. nov 2017, 21:50

Chiang Mai . Vi havde 8 dage der da vi var i Thailand i Januar, og det var helt fantastisk. Det er desværre ikke et sted man kan snorkle, og dase ved stranden, så hvis det er det man vil, er det ikke der. Vi var på vandreture, madlavningskurser, i zoo og så selvfølgelig rundt og se en masse af de utroligt smukke templer.

Vi nåede ikke selv rigtigt ud på øerne da der var massive oversvømmelser da vi var der. Vi tog så til Pattaya og ud på Koh Larn. Det var fint til at dase. Pattaya som by synes jeg så slet ikke om, men det var måske kombien af at jeg var syg da vi var der, så orkede ikke så meget, og min mand blev konstant tilbudt diverse ydelser.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf Muspel » 20. nov 2017, 20:52

Som Filipai foreslår vil jeg også anbefale chiang Mai. Men jeg har bort et halvt år i pattaya- Hvor jeg arbejdede frivilligt. Men det vil jeg ikke anbefale. Overhovedet.

Til gengæld er kho samet fantastisk. Ligger to timer fra Bangkok og er hyggelig og meget mere autentisk end Pattaya.
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf Medd » 5. dec 2017, 12:48

Tak for anbefalingerne :)

Vi har booket noget på Koh Libong, da der var gratis afbestilling og det så lækkert ud. Dog er vi lidt i tvivl om, om øen bliver FOR kedelig. Det må gerne være forholdsvis stille og roligt, men også gerne lidt restauranter og lidt liv.

Vi har fået anbefalet Koh Samet af flere, og det er jo en fordel at det ligger så tæt på Bankok. Så derfor er vi begyndt at kigge lidt i den retning i stedet.

Muspel skrev: Til gengæld er kho samet fantastisk.


Har du nogle anbefalinger til hoteller der? :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf girl_beat » 5. dec 2017, 12:55

Krabi/Ao Nang-området er et godt udgangspunkt, hvis man gerne vil sejle ud til flere øer på mindre ture. Vi oplevede bl.a. Phi Phi, Poda og Phra Nang (en strand), som er vildt lækker og tidligere kåret som én af verdens lækreste strande. Det kommer helt an på, hvad I er til :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Thailand - anbefalinger

Indlægaf Muspel » 5. dec 2017, 16:12

Medd skrev:Tak for anbefalingerne :)

Vi har booket noget på Koh Libong, da der var gratis afbestilling og det så lækkert ud. Dog er vi lidt i tvivl om, om øen bliver FOR kedelig. Det må gerne være forholdsvis stille og roligt, men også gerne lidt restauranter og lidt liv.

Vi har fået anbefalet Koh Samet af flere, og det er jo en fordel at det ligger så tæt på Bankok. Så derfor er vi begyndt at kigge lidt i den retning i stedet.

Muspel skrev: Til gengæld er kho samet fantastisk.


Har du nogle anbefalinger til hoteller der? :)


Det kan jeg desværre ikke huske. Men længst væk fra færgehavnen ned af kysten tror jeg.
0

Tilbage til "Rejser"