Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 22. okt 2017, 14:39

Min kæreste og jeg overvejer at smutte til udlandet i juledagene/over nytår. Det er ikke en mulighed at tage til Asien, da vi kun har en uges ferie, og USA er desværre vildt dyrt over de datoer. Vi vil gerne et sted hen, hvor der er varmt - men det vigtigste er, at der er sol og det ikke regner, dvs. om det er 15 eller 20 grader betyder ikke så meget. Ingen af os er til meget turistede områder og all-inlcusive-hoteller, så hellere noget, der ligger lidt afsides.

Vi ha selvfølgelig talt om de canariske øer, men jeg frygter ærligt talt, at det er totalt turisthelvede.

Forslag? :)
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 22. okt 2017, 14:40

Wunder8 skrev:Min kæreste og jeg overvejer at smutte til udlandet i juledagene/over nytår. Det er ikke en mulighed at tage til Asien, da vi kun har en uges ferie, og USA er desværre vildt dyrt over de datoer. Vi vil gerne et sted hen, hvor der er varmt - men det vigtigste er, at der er sol og det ikke regner, dvs. om det er 15 eller 20 grader betyder ikke så meget. Ingen af os er til meget turistede områder og all-inlcusive-hoteller, så hellere noget, der ligger lidt afsides.

Vi har selvfølgelig talt om de canariske øer, men jeg frygter ærligt talt, at det er det vildeste turisthelvede.

Forslag? :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Alphilia » 22. okt 2017, 14:45

Madeira?

Har ikke været der, men kigget på det til en ferie i januar hvor temperaturerne ser ud til at være ok.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf milisa » 22. okt 2017, 18:06

Wunder8 skrev:Min kæreste og jeg overvejer at smutte til udlandet i juledagene/over nytår. Det er ikke en mulighed at tage til Asien, da vi kun har en uges ferie, og USA er desværre vildt dyrt over de datoer. Vi vil gerne et sted hen, hvor der er varmt - men det vigtigste er, at der er sol og det ikke regner, dvs. om det er 15 eller 20 grader betyder ikke så meget. Ingen af os er til meget turistede områder og all-inlcusive-hoteller, så hellere noget, der ligger lidt afsides.

Vi ha selvfølgelig talt om de canariske øer, men jeg frygter ærligt talt, at det er totalt turisthelvede.

Forslag? :)


De kanariske øer!! :)

Det gælder bare om at gøre lidt benarbejde først - og om evt ikke at købe en charterrejse. La Gomera og Fuerteventura skulle stadig være meget lidt turistede - især førstnævnte - og selv ikke på Tenerife skal man langt væk fra alfarvej for at komme væk.
1
Tally-ho
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf billiebean » 22. okt 2017, 19:42

Marrakech. Ikke Europa men tæt på og virkelig skøn - tag evt. også en tur op i bjergene.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wizzze » 22. okt 2017, 20:16

Vi er selv ude i næsten samme mission, en uge et varm sted "tæt på", bare slut januar.

Pt kigger vi på Dubai/Abu Dhabi, varmest, luksus, shopping, flyvetid ca 6,5 timer
Kap Verde, varmt, all incl resorts, ikke meget liv eller shopping udenfor resorts, flyvetid ca 6 timer
Madeira, temp omkring 20grader, så køligst af de tre, men sol, og klart flest forskellige oplevelser, flyvetid 5 timer
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf paint » 23. okt 2017, 10:44

billiebean skrev:Marrakech. Ikke Europa men tæt på og virkelig skøn - tag evt. også en tur op i bjergene.


Enig.

Eller Agadir, hvis man er til strand. Der er ganske vist turister i Agadir (og i Marrakech). Men i et andet omfang end på de mere traditionelle feriesteder. Det er også en anden oplevelse, i og med kulturen, er noget anderledes end på de gængse turiststeder.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 26. okt 2017, 20:15

Wizzze skrev:Vi er selv ude i næsten samme mission, en uge et varm sted "tæt på", bare slut januar.

Pt kigger vi på Dubai/Abu Dhabi, varmest, luksus, shopping, flyvetid ca 6,5 timer
Kap Verde, varmt, all incl resorts, ikke meget liv eller shopping udenfor resorts, flyvetid ca 6 timer
Madeira, temp omkring 20grader, så køligst af de tre, men sol, og klart flest forskellige oplevelser, flyvetid 5 timer


Tak :) Min kæreste gider ikke rigtigt Dubai/Abu Dhabi, selvom jeg egentlig ville være frisk på det (luksus, varme og convenience tiltaler mig ret meget p.t., hehe), men Kap Verde har vi overvejet. Det ser dog ikke ud til, at der er ret meget at lave udover at ligge på et resort, og det tænker jeg måske bliver en anelse kedeligt i længden. Madeira har vi overvejet ret kraftigt, måske skal vi undersøge det lidt nærmere :)
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 26. okt 2017, 20:16

billiebean skrev:Marrakech. Ikke Europa men tæt på og virkelig skøn - tag evt. også en tur op i bjergene.


Det overvejer vi også! Havde slet ikke tænkt på det inden, men det ser jo så dejligt ud!
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 26. okt 2017, 20:17

milisa skrev:
Wunder8 skrev:Min kæreste og jeg overvejer at smutte til udlandet i juledagene/over nytår. Det er ikke en mulighed at tage til Asien, da vi kun har en uges ferie, og USA er desværre vildt dyrt over de datoer. Vi vil gerne et sted hen, hvor der er varmt - men det vigtigste er, at der er sol og det ikke regner, dvs. om det er 15 eller 20 grader betyder ikke så meget. Ingen af os er til meget turistede områder og all-inlcusive-hoteller, så hellere noget, der ligger lidt afsides.

Vi ha selvfølgelig talt om de canariske øer, men jeg frygter ærligt talt, at det er totalt turisthelvede.

Forslag? :)


De kanariske øer!! :)

Det gælder bare om at gøre lidt benarbejde først - og om evt ikke at købe en charterrejse. La Gomera og Fuerteventura skulle stadig være meget lidt turistede - især førstnævnte - og selv ikke på Tenerife skal man langt væk fra alfarvej for at komme væk.


Tak :) La Gomera har vi også fået anbefalet, men vi er nok lidt stået af på transporttiden derud. Til gengæld kunne man måske undersøge Fuerteventura, troede egentlig bare, den var lige så "slem" som de andre øer...
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 26. okt 2017, 20:18

Alphilia skrev:Madeira?

Har ikke været der, men kigget på det til en ferie i januar hvor temperaturerne ser ud til at være ok.


Det overvejer vi også! Der ser jo så smukt og dejligt ud. Og man kan vist flyve derned direkte med flerer charterselskaber. Tror lige vi skal researche lidt mere :)
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Wunder8 » 26. okt 2017, 20:19

Dmitra skrev:En af de græske øer :).


Men er der varmt og tørt der i december/januar?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Little_Woman » 27. okt 2017, 05:22

Wunder8 skrev:
Wizzze skrev:Vi er selv ude i næsten samme mission, en uge et varm sted "tæt på", bare slut januar.

Pt kigger vi på Dubai/Abu Dhabi, varmest, luksus, shopping, flyvetid ca 6,5 timer
Kap Verde, varmt, all incl resorts, ikke meget liv eller shopping udenfor resorts, flyvetid ca 6 timer
Madeira, temp omkring 20grader, så køligst af de tre, men sol, og klart flest forskellige oplevelser, flyvetid 5 timer


Tak :) Min kæreste gider ikke rigtigt Dubai/Abu Dhabi, selvom jeg egentlig ville være frisk på det (luksus, varme og convenience tiltaler mig ret meget p.t., hehe), men Kap Verde har vi overvejet. Det ser dog ikke ud til, at der er ret meget at lave udover at ligge på et resort, og det tænker jeg måske bliver en anelse kedeligt i længden. Madeira har vi overvejet ret kraftigt, måske skal vi undersøge det lidt nærmere :)


Kap Verden synes jeg ikke var så spændende; varmt, men også blæsende, og ikke meget at lave. Man skal være glad for ressort-ferie, hvis man skal derned.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Lilleluftballon » 27. okt 2017, 08:11

Man skal køre max 10 min væk fra de store turistbyer på tenerife, så er du i smuk natur og spændende byer. Jeg synes det var en virkelig overraskende spændende ø.
2
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Hvor får man varme i december/januar i Europa?

Indlægaf Ondemand » 28. okt 2017, 18:12

Det nordlige Spanien er meget overset af turister udenfor landets grænser. Naturen her i Pontevegra regionen er virkelig flot, og i går da jeg gik hjemad ved 4 tiden viste termometret 39 grader - det er da også usædvanlig varmt for årstiden. Ellers prøv Portugal .. der er billige rutefly fra København til Lissabon og klimaet er behageligt når det er vinter i Danmark.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Rejser"