Dubai

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Dubai

Indlægaf TomKah » 11. okt 2017, 06:05

Vi vil gerne på en varm familieferie på 10-14 dage i februar, men da billetter til Thailand er svedt dyre og jeg egentlig hellere vil til phillipinerne, så overvejer vi Dubai i stedet.

Men er der overhovedet noget ved Dubai, når man synes glitter og malls er det mest intetsigende i verden? Er der strand og ørken og hvordan er der af hoteller uden for byen? Jeg har aldrig rigtig hørt noget til Dubai uden for byen.

Vi har selv kun været i Oman på golfhalvøen. Der synes jeg alt var frygtelig dyrt men vi havde en dejlig tur. Hvordan er prisniveauet i Dubai?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dubai

Indlægaf Aima » 11. okt 2017, 06:39

Prisniveauet er billigere end i Danmark, det overraskede mig ret meget, det må være grundet konkurrence, for vi skulle blot til Abu Dhabi, før niveauet steg til det dobbelte eller mere.

Byen er skøn, simpelthen så flot og ren og pæn. Jeg fik en vabel i mine nye sandaler, og gik ca. fem kilometer hjem på bare fødder, jeg behøvede ikke engang se mig for ift. glasskår.

Jeg var der en lille uge, jeg nød det til fulde, men jeg tilbragte så også en del timer i hotellets pool-område, hvilket for mig er lige så fint som strand. Efter 6-7 dage glædede jeg mig dog til at komme videre, for da havde jeg lissom oplevet nok moderne arkitektur, glam og shoppingcentre. Vi havde så heller ikke planlagt alverden, fordi Dubai var en del af en længere rejse og vi tog videre til Indonesien. Havde vi sørget for noget afveksling, kunne jeg snildt bruge længere tid.

Der er strande i Dubai, men vær dog opmærksom på at booke hotel i nærheden af én, hvis I prioriterer dét. Der er også masser af muligheder for at booke ture ud i ørkenen eller til andre kulturelle seværdigheder.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Dubai

Indlægaf TomKah » 11. okt 2017, 07:00

Altså - jeg tror også godt vi kunne være 5-6-7 dage på et hotel med stor pool i Dubai, men når vi har op til 14 dage, så skal der være noget andet også. Og det skal helst ikke være så dyrt at man græder blod for at komme i nærheden af det.
Strand er heller ikke nogen stor prioritet for mig.

Men altså det jeg spørger efter er mulighederne for noget andet som ikke er Dubai. Jeg er slet ikke til ture som skal bookes. Da vi var i Oman kørte vi "off-road". Denne samme guidebog findes til UAE (http://www.askexplorer.com/corporate/po ... ad-exp1380), men det kræver at man sover i telt uden faciliteter i ørkenen, og jeg føler mig sgu så gammel så. Men det er ting i den retning jeg tænker på.
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Dubai

Indlægaf fisken80 » 11. okt 2017, 09:58

Nomine skrev:Med de love der er i landet så ville jeg vælge et andet land - man kan jo uden at være skyld i noget selv ende med ikke at komme med hjem.


Når man sammenholder med, hvor mange mennesker, der hvert år tager til Dubai som turister, så synes jeg den advarsel er overdrevet. Man kan også komme i problemer i alle mulige andre muslimske lande, hvis man ikke tænker sig om. Sund fornuft kommer man langt med, også hvis man rejser til Dubai.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Dubai

Indlægaf paint » 11. okt 2017, 14:22

TomKah skrev:Vi vil gerne på en varm familieferie på 10-14 dage i februar, men da billetter til Thailand er svedt dyre og jeg egentlig hellere vil til phillipinerne, så overvejer vi Dubai i stedet.

Men er der overhovedet noget ved Dubai, når man synes glitter og malls er det mest intetsigende i verden? Er der strand og ørken og hvordan er der af hoteller uden for byen? Jeg har aldrig rigtig hørt noget til Dubai uden for byen.

Vi har selv kun været i Oman på golfhalvøen. Der synes jeg alt var frygtelig dyrt men vi havde en dejlig tur. Hvordan er prisniveauet i Dubai?


I 10-14 dage? Absolut nej, ville jeg sige.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dubai

Indlægaf Annione » 12. okt 2017, 05:46

Dubai i 10 dage er skønt, hvis man gider sole hele dagen ved en pool og shoppe om aftenen.
Hvis man ikke er til det, er Dubai ikke et godt valg. Det samme gælder btw Doha.

Er der ikke nogle ok forbindelser til andre lækre steder? Som en kombi?
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dubai

Indlægaf Fræksak » 15. nov 2017, 20:42

Vi har lige været afsted - seks hele døgn havde vi dernede. Vi kunne ikke have brugt to uger, må jeg sige. Det var skønt med varme og pool, og det var da sjovt at se "verdens største" af diverse - men jeg tror ikke, at det er et sted, vi tager hen igen.

HVIS vi skulle gøre det, ville vi bruge mere tid på det første hotel, hvor vi havde halvandet døgn. Det ligger en god times kørsel fra byen og altså ude i ørkenen. Det var luksus og pool, men med en - for os i hvert fald - snert af noget mere eksotisk end inde i byen.

Resten af tiden boede vi ude på The Palm. Vi har aldrig prøvet luksus på den måde før, så det var sjovt at prøve, men ikke mere end det.

Jeg synes, i modsætning til Aima, at byen er grim. Det hele har samme farve og ligger i en let dis af smog. Men vi nåede så heller ikke ind til én af de smukke moskéer eller til den "gamle" (så gammelt som noget nu kan være i Dubai) bydel. Det kan være, at vi havde fået et andet indtryk af stedet så. Vi nåede mest pool, lidt strand og lidt shopping.

Jeg synes i øvrigt bestemt ikke, at det er billigt - ca. samme prisniveau som i DK.

Edit: vores ørkenhotel var i øvrigt dette (hvis nu I skulle overveje Dubai trods alt :-D): http://meydanhotels.com/babalshams/
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Dubai

Indlægaf TomKah » 19. nov 2017, 19:43

Kørt i selv ud i ørkenen. @fræksak
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dubai

Indlægaf Fræksak » 19. nov 2017, 19:59

TomKah skrev:Kørt i selv ud i ørkenen. @fræksak


Ja, vi havde lejet bil. Der var en times kørsel fra byen, ca.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Dubai

Indlægaf TomKah » 19. nov 2017, 20:01

Det ser lækkert ud. Men det er helt uden for vores økonomiske ramme kan jeg se. Jeg overvejede mere noget i retning af at sove i telt.
Det gjorde vi i Oman.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dubai

Indlægaf Fræksak » 19. nov 2017, 20:54

TomKah skrev:Det ser lækkert ud. Men det er helt uden for vores økonomiske ramme kan jeg se. Jeg overvejede mere noget i retning af at sove i telt.
Det gjorde vi i Oman.


Okay, så eventyrlystne er vi slet ikke :-D. Og vi tog simpelthen udelukkende derned for at få varme og luksus, så det gik vi benhårdt efter.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dubai

Indlægaf girl_beat » 20. nov 2017, 11:44

Vi kommer lige derfra (rejste videre i torsdags) og jeg tænker, at 7-8 dage i Dubai er ret perfekt :)

Selv havde vi kun fire og prioriterede at ligge på stranden den ene dag, så tiden gik hurtigt. Byen er stor, så det tager tid at komme rundt til de forskellige ting. Vi boede på The Walk lige ud til stranden = perfekt hotel til afslapning og luksus, men 45-50 min. transport fra den gamle bydel, souk’erne, Burj Khalifa m.m.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Rejser"