USA og tidligere straffet

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Isab1562
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. okt 2017, 06:45
Kort karma: 0

USA og tidligere straffet

Indlægaf Isab1562 » 9. okt 2017, 06:57

Hej alle. Min kæreste, mig og vores ven har planer om at rejse til Florida her i sommeren 2018. Vores ven har dog stjålet lidt penge fra sit arbejde for nogle måneder siden. Han Skal ikke i retten og har ikke hørt noget noget politiet endnu, men han ER blevet meldt?

Kan vi komme til USA med ham eller hvad tror i?
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: USA og tidligere straffet

Indlægaf Zoxa » 9. okt 2017, 07:01

Hvis der ikke er faldet dom er han heller ikke tidligere straffet, men jeg ved ikke om myndighederne kan se i gang værende sager i visum systemet.

Jeg ville ringe til den Amerikanske ambassade og spørge dem
0
Isab1562
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. okt 2017, 06:45
Kort karma: 0

Re: USA og tidligere straffet

Indlægaf Isab1562 » 9. okt 2017, 08:00

Han er ikke tidligere straffet, og vi ved heller ikke hvornår det kommer på straffeattesten, men vi gider booke billetter hvis den pludselig går ind på straffeattesten
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: USA og tidligere straffet

Indlægaf Pax Romana » 9. okt 2017, 08:24

Mens langt størstedelen bliver godkendt, fastsætter amerikansk lov mange standarder, hvorefter en visumansøgning kan nægtes. En ansøgning kan nægtes, fordi man ikke har alle de oplysninger, der kræves for at afgøre, om ansøgeren er berettiget til at få visum, fordi ansøgeren ikke kvalificerer sig til den visumkategori, som han eller hun har ansøgt om, eller fordi det vurderes, at ansøgeren falder inden for rammerne af en af lovens afvisningsgrunde. En ansøgers nuværende og / eller tidligere handlinger, som f.eks. Narkotika eller grovere kriminelle aktiviteter, kan som eksempler gøre ansøgeren uberettiget til visum.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: USA og tidligere straffet

Indlægaf Zonta » 12. okt 2017, 14:26

Jeg ville ikke sætte mine håb for høje. Kender en, der engang var "involveret" i rockermiljøet. Han har aldrig selv været optaget i en klub eller noget, men til en fest var politiet til stede og skrev alle op.

Det gjorde, at han ikke kunne få godkendt sin ESTA og måtte søge visum til USA. Det venter han stadig på svar på. Ham og hans kone skulle have været afsted for et år siden. Måske var det en idé at han smed de relativt få $ efter en ESTA og derefter søger visum? Tror nemlig ikke hans ESTA vil gå igennem og det er tvivlsomt, at hans visum vil blive godkendt. Så er det dumt at stå med en ferie, som man ikke kan få refunderet :(
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Rejser"