nemmest og billigst fra Gatwick til London

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. okt 2017, 06:05

Wizzze skrev:
Madam Pomfrey skrev:Hotellet ligger tæt på Russel square, ca 15 min gang fra Kings cross st.

Vi ankommer tirsdag omkring kl 17.30 og skal hjem lørdag eftermiddag


Så skal I helt klart tage thameslink toget til St. Pancras fra Gatwick, og derfra skifte til den blå Piccadilly line af undergrunden, den kører lige til russel Square station.


Tak

Hvis jeg køber billet til toget, så duer billetten ikke kun til en specifik afgang vel ?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2017, 06:26

Madam Pomfrey skrev:
Wizzze skrev:
Madam Pomfrey skrev:Hotellet ligger tæt på Russel square, ca 15 min gang fra Kings cross st.

Vi ankommer tirsdag omkring kl 17.30 og skal hjem lørdag eftermiddag


Så skal I helt klart tage thameslink toget til St. Pancras fra Gatwick, og derfra skifte til den blå Piccadilly line af undergrunden, den kører lige til russel Square station.


Tak

Hvis jeg køber billet til toget, så duer billetten ikke kun til en specifik afgang vel ?


Du skal vælge en "anytime" billet, så gælder billetten i helt op til 2 dage fra den valgte dato, hvis nu et fly bliver aflyst/udsat.
Hvis du bruger deres hjemmeside, så mener jeg at deres standard er anytime billetter.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Kattefjæs » 5. okt 2017, 08:39

Jeg ville bare tage Thameslink til St Pancras og gå. Hvis du skal skifte til undergrunden, så skal du op fra Thameslink og over på den anden side af stationen og ned i undergrunden og finde den rigtige linje. Og så afsted. Det tager nærmest ligeså lang tid som at gå til Russell Square! Den nærmeste nedgang til undergrunden ifht. Thameslink er ret langt fra perronen, så når først du kommer ned, skal du gå godt 6 minutter i tunellerne før du er fremme. Det er spild af tid hvis man kun skal så kort vej.

Plus du skal have en anden billet, for de almindelige Thameslink anytime day single gælder ikke i undergrunden. Du skal bruge Oyster hvis du skal kunne gennemføre begge rejser uden ny billet. Du kan godt købe et Oyster i lufthavnen og bruge det til hele rejsen hvis du vil - det er noget nyt, men i dag kan man godt bruge Oyster i lufthavnen. Man plejede at skulle købe papirbillet.

Anyway. Hvis du ankommer til St Pancras med Thameslink, så kommer du op til gadeplan lige ved en udgang på højre hånd. Gaden hedder Midland Road. Det er den rigtige side af stationen ifht. Russell Square.

Gå ud og til venstre og følg stationsbygningen langs taxa-holdepladsen. Bliv på taxa-siden af gaden - ikke krydse over. På den anden side af gaden kan du se bagenden af British Library (meget grim firkantet bygning med grimme røde søjler). Når du kommer op til krydset skal du gå lige over. Det er Euston Road du krydser. Det er en af de mest trafikerede veje, og den er mega træls. Vent på grønt! På den anden side kommer du over til Judd Street. Du kan se at RNIB ligger foran dig på den anden side af gaden. Bare fortsæt ned af Judd Street. Den bliver meget snart til Hunter Street. Du har Brunswick Centre, hvor du kan finde en masse gode butikker, på højre hånd. Når du kommer til centrets bagende, drejer du til højre. Og så har du Russell Square foran dig.

Det er en meget kort tur. Det er helt klart værd at besøge Marchmont Street også - den ligger parallelt med Hunter Street og er fyldt med små cafeer og restauranter.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 17:50

tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 17:53

min søster har et oystercard jeg kan låne, det skal bare fyldes på... tænker det er lidt rejsekort agtigt, med noget visakort i maskine, og så nogle moneter ind på kortet??

Når jeg kan bruge oister i toget fra lufthavn til london, er det så samme pris som hvis jeg købte billet?? for det er jo klart det nemmeste bare at hoppe på et tog med oistercard, fremfor at jonglere med billetter
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf sigge » 6. okt 2017, 18:08

Madam Pomfrey skrev:tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her


På Oxford Street ligger der en kæmpe slikbutik, der hedder Kingdom of Sweets. De har alt muligt slik fra hele verden (bl.a. også danske lakridspiber), det kunne måske også være noget for ham?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 18:11

sigge skrev:
Madam Pomfrey skrev:tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her


På Oxford Street ligger der en kæmpe slikbutik, der hedder Kingdom of Sweets. De har alt muligt slik fra hele verden (bl.a. også danske lakridspiber), det kunne måske også være noget for ham?


tak, det kunne det helt sikkert :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2017, 18:14

Madam Pomfrey skrev:tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her

Overvej at bestille billetter hjemmefra - I sparer en lille slat OG slipper for at stå i kø! Vi var på voksmuseum og i London Eye sidste efterårsferie, og vi sparede mindst en halv time i kø hvert sted :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 19:29

girl_beat skrev:
Madam Pomfrey skrev:tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her

Overvej at bestille billetter hjemmefra - I sparer en lille slat OG slipper for at stå i kø! Vi var på voksmuseum og i London Eye sidste efterårsferie, og vi sparede mindst en halv time i kø hvert sted :)



tror vi tager køen, for jeg har nogle rabat kuponer fra nestlee som giver halv pris på entreen, begge steder
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Wizzze » 6. okt 2017, 19:36

Jeg går udfra at I har helt styr på platform 9 3/4 og Olivanders shop på Kings Cross station?

Kan også anbefale Leadenhall Market, gammelt overdækket victoriansk marked med små butikker og spisesteder. Og meget af HP er optaget her, f.eks er diagonal alley scenerne optaget her, og det er også her man finder the leaky cauldron, hint blå dør i Bulls head passage, desværre er der ikke skummel pub/kro når man går gennem døren (det er en (optikker), men der er andre gode pubs i markedet. OBS omkring frokosttid så fyldet markedet af medarbejderne fra alle kontorerne i området, som kommer for at spise, rushet varer en times tid, så kom før eller efter, så er det meget mere roligt og til at komme til.
Leadenhall market, kan også med fordel kombineres med London Skygarden, en minipark højt over byen, med fantastisk udsigt over London, og også flere gode spisesteder både til morgen og aften. https://skygarden.london
Og/eller et besøg i Threadneedle Street, hvor man bl.a. finder Jamies Italian restaurant, og hvis man fortsætter lidt ned af gaden, den gamle børs i London, der nu er butikker og spisesteder, nok mest interessant for mor ;) men der er også chokolade og kagebutikker til junior :)
Og nu vi er ved junior, så SKAL SKAL han en tur i Hamleys på Regent Street, især op til julen plejer de at gøre meget ud af butikken. http://www.hamleys.com
Nu skal mor jo heller ikke snydes, og lige rundt om hjørnet fra Hamleys ligger Libertys, og er du julefreak og/eller stormagasin freak, så besøg, om ikke andet bare for at gå rundt op opleve den smukke gamle bygning. http://www.libertylondon.com/uk/departm ... christmas/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 19:47

vidste jeg kunne regne med dig Wizzze!!!

Det lyder lige som os det hele! Hamleys er absolut lige så meget mig, hvis ikke mere, som det er ham :)
Vidste ikke der var en Olivanders på Kings cross, platform 9 3/4 havde jeg tænkt mig vi skulle forbi og se - naturligvis.
Og også forskellige spots fra filmene. Man kan købe et guidet gåtur, hvor man kommer forbi hotspots - men ved ikke helt om det er for tungt britisk -engelsk til at han får noget ud af det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf MOGA » 6. okt 2017, 20:35

Madam Pomfrey skrev:tak kattefjæs....
Jeg må printe dit infomative indlæg og have det med :)

Jeg tror vi flotter os lidt og snupper en taxa fra tog til hotel hvis endelig det er, det er ferie, og vi skal ikke stresse og "brække halsen" den første aften. Den førstkommende formiddag venter der os også rejsens højdepunkt, nemlig turen til Harry Potter studios.

Ellers drømmer knægten om at prøve en Jamie Oliver restaurent, - tænker frokost
Og vi SKAL i madam Thaussaud, og London Eye, og vi skal have tanket rigtig godt op på jul i london, shoppe og i disney + M&M's butikken.
Men det bliver shopping som en knap 12 år gl. dreng kan overskue og holde til, for det er HANS ferie det her


Tilmeld jer Jamie’s nyhedsbrev, så får I gode tilbud. I september var der fx en rabatkupon på 10£, der kunne bruges alle dage, hvis man bestilte for mere end 30£. Vi bestilte vist for knap 40, og kom således af med knap 30£ for mad, dessert til barnet, vin til moren og lækker lemonade til barnet. Det var i øvrigt en lørdag aften på den italienske i Covent Garden - husk at bestille bord!
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Kattefjæs » 6. okt 2017, 21:55

Madam Pomfrey skrev:min søster har et oystercard jeg kan låne, det skal bare fyldes på... tænker det er lidt rejsekort agtigt, med noget visakort i maskine, og så nogle moneter ind på kortet??

Når jeg kan bruge oister i toget fra lufthavn til london, er det så samme pris som hvis jeg købte billet?? for det er jo klart det nemmeste bare at hoppe på et tog med oistercard, fremfor at jonglere med billetter


Mit bud er at Oyster er både nemmest og billigst - der er noget med at automaterne ikke nødvendigvis viser dig de billigste billetter og at det generelt er dyrere hvis man bestiller på dagen. Hæng mig dog ikke op på det - jeg bruger kun månedlig billet og Oyster med daily cap på andre ture, så jeg opdager sjældent prisen...

Men ja, opfyldning på Oyster er bare kort i maskine, dankort igennem, og så er det dét.

Hvis du har contactless betalingskort kan du også bruge det som billet i stedet for Oyster.

Og ja, I skal så meget forbi 9 3/4 på King's Cross! Det er et must!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Kattefjæs » 6. okt 2017, 21:59

Mht. turen fra stationen.... Jeg ville ikke tage en taxa. I ankommer en hverdag smack in the middle of myldretiden. I kommer til at sidde ved krydset i Euston Road i en evighed. Det er ulideligt. Det er så meget nemmere at gå fremfor at tage undergrunden eller en taxa på den tid af dagen. :boo: Men hvis I tager den rute jeg har beskrevet, så er I der på ti minutter, og det er ligeud stort set hele vejen. :)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: nemmest og billigst fra Gatwick til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. okt 2017, 19:44

Kattefjæs skrev:Mht. turen fra stationen.... Jeg ville ikke tage en taxa. I ankommer en hverdag smack in the middle of myldretiden. I kommer til at sidde ved krydset i Euston Road i en evighed. Det er ulideligt. Det er så meget nemmere at gå fremfor at tage undergrunden eller en taxa på den tid af dagen. :boo: Men hvis I tager den rute jeg har beskrevet, så er I der på ti minutter, og det er ligeud stort set hele vejen. :)


TAK!!! Du er jo guld værd... :worship:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Rejser"