Sort sol i Tønder

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Sort sol i Tønder

Indlægaf HerErJeg » 19. sep 2017, 08:05

Jeg skal på kærestetur i weekenden, og vi vil gerne prøve at opleve sort sol. Altså det med stærene der flyver i flok. Der er guidede ture, men de varer ret længe og kommer til at spolere en hyggelig middag, og den vil jeg ikke undvære. Så vi vil prøve at køre selv, men hvor hen?
Vi skal bo i Tønder, og jeg læste en gammel hjemmeside som beskrev et skovdistrikt som hver dag førte logbog over hvor stærene havde været. Desværre kan jeg ikke længere finde den oversigt.
En anden side beskriver diget bag grænsebutikkerne i Aventoft som gode muligheder, men det er jo ikke noget jeg kender til.
Er der sønderjyder herinde som kan hjælpe mig et skridt videre?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Sort sol i Tønder

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 08:20

HerErJeg skrev:Jeg skal på kærestetur i weekenden, og vi vil gerne prøve at opleve sort sol. Altså det med stærene der flyver i flok. Der er guidede ture, men de varer ret længe og kommer til at spolere en hyggelig middag, og den vil jeg ikke undvære. Så vi vil prøve at køre selv, men hvor hen?
Vi skal bo i Tønder, og jeg læste en gammel hjemmeside som beskrev et skovdistrikt som hver dag førte logbog over hvor stærene havde været. Desværre kan jeg ikke længere finde den oversigt.
En anden side beskriver diget bag grænsebutikkerne i Aventoft som gode muligheder, men det er jo ikke noget jeg kender til.
Er der sønderjyder herinde som kan hjælpe mig et skridt videre?


https://www.dof.dk/oplev-fuglene/fugles ... dermarsken - måske du kender nogen der er medlem af DOF som vil hjælpe...

http://toender.dk/sites/default/files/d ... folder.pdf - her er der nogle ture beskrevet - som I selv kan arrangere/tage på.
0

Tilbage til "Rejser"