Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf Moxy-lady » 30. aug 2017, 22:48

Jeg overvejer at lave en konto med Coop bank til vores madkonto. Det ville være nemt og smart med kvitteringer i app'en og øget point ved køb.
Har været inde og kigge på det her til aften, og de har så to typer kort, det almindelige og et sort hvori forskellen primært er at det sorte har en rejseforsikring og gratis hævning i udlandet. Det almindelige er gratis og det sorte koster 29 kr om måneden som betales en gang årligt, noget i nærheden af 350 kr.

Og så tænker jeg... Vi skal til Thailand i to uger her til februar, og jeg synes umiddelbart at de priser jeg ser rundt omkring er en hel del dyrere, selv for rejser indenfor EU. Men, når tingene er meget billige så er der jo som regel en grund til det.

Er der nogen af jer der har erfaringer med Coops rejseforsikring? Har I overvejet den, og valgt den fra? Vi rejser aldrig, og det er derfor ikke noget vi kommer til at benytte os meget af, så det skal ikke tages i betragtning.

Hvis der er nogen der ved noget om rejseforsikringer generelt, så vil lidt "dette her betyder sådan, og det her er vigtigt at kigge på" være meget velkommen.

https://www.coopbank.dk/vores-produkter ... astercard/
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf Ondemand » 1. sep 2017, 06:42

Altså, der er ikke tale om en Coop forsikring. Det er noget der kommer med Mastercard uanset hvem der udsteder det .. jeg har et tilsvarende gennem Jyske Bank, men bruger det sjældent da mit ophold typisk er af flere måneders varighed og jeg derfor køber en supplerende forsikring. Du skal ihvert fald være opmærksom på om forsikringen kun dækker hvis rejsen er betalt med kortet .. sådan har det været for visse kort, men mener ikke det gælder for Mastercard. Så er det selvfølgelig sådan noget som forskellige sportsaktiviter som dykning, skiløb og klatring der som regel kræver ekstra forsikring. Det bør man lige chekke hvis det er noget man arbejder i :-p
Der kan også være begrænsninger på hvor man må rejse .. f.eks er der forsikringer som ikke dækker hvis man begiver sig ind i områder der er på UMs liste over steder de fraråder rejser til. Bortset fra det skulle du være rimeligt godt dækket ind med dit Mastercard.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2017, 06:54

Er rejsen købt og betalt?
For så er kortets rejseforsikring ikke meget værd

"Skal rejsen købes med kortet, for at forsikringen er gældende?

Dækningen træder i kraft, når kortet er blevet brugt til betaling - eller reservation - af rejsen, hvor mindst ét af følgende 4 kriterier skal være opfyldt:

Hele rejsen skal være betalt med kortet.
Al transport til og fra rejsedestinationen skal være betalt med kortet, fx flybilletter, togbilletter og lignende.
Alle overnatninger skal være betalt eller reserveret med kortet, fx hotel, ferielejlighed, sommerhus og lignende.
Minimum halvdelen af udgifterne til transport og overnatning skal være betalt med kortet."
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2017, 06:57

Vi har guld Master gennem Nordea og vi skal have betalt alle rejsens dele før forsikringen dækker. Ved bilrejser skal sågar benzin være købt på kortet.
Men til gengæld er dækningen omfattende og gælder hele rejseselskabet, så længe kortindehaver er med. Selv bilrejser er dækket. Og selvfølgelig hjemtransport.
Vi er utrolig glade for vores, vi rejser ofte.
Forsikringen gælder i øvrigt også indkøb på nettet og feks koncertbilletter ved sygdom.
Vi har dog ikke været ude for noget hvor vi skulle søge erstatning, så vi ved ikke hvor tunge de er at danse med.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf Ondemand » 1. sep 2017, 08:10

Med Jyske Bank Gold eller Platinum MasterCard er det ikke et krav at rejsen betales med kortet .. til gengæld dækker forsikringen ikke ved storvildtsjagt eller deltagelse i kriminelle handlinger :-D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Coop sort MasterCard med rejseforsikring

Indlægaf sigge » 1. sep 2017, 11:49

Hvis nu I allerede har bestilt/købt rejsen til Thailand og derfor ikke opfylder kravene for at få rejseforsikring for den via MasterCard, så prøv at undersøge, hvad rejseforsikring koster ifm. jeres indboforsikring. Jeg kunne i hvert fald spare nogle 100 kr. om året på at købe en rejseforsikring ved mit generelle forsikringsselskab i stedet for hos et af de firmaer, der primært sælger rejseforsikringer. Og vær i samme omgang opmærksom på, om der er nogle tilvalg, som I kan undgå, fordi de allerede er dækket af f.eks. jeres indboforsikring.

Men bortset fra finten med, at stort set alt skal betales med MasterCard'et, synes jeg forsikringen umiddelbart ser fornuftig ud. Jeg har dog ikke pløjet alle paragraffer i forsikringsbetingelserne minutiøst igennem.

Det vigtigste for mig ved valg af rejseforsikring er sikring ifm. sygdom og hjemtransport, og det har den da i hvert fald med.

Hmm, den dækker så heller ikke, hvis I kommer til skade ved kørsel på motorcykel eller scooter.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"