Frederikshavn i november

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Frederikshavn i november

Indlægaf Kanga » 29. aug 2017, 10:16

- er det hul i hovedet, eller er det noget at tage sig til for 2 voksne og én på 5 år?

Vi planlægger en lille mini-efter-efterårsferie slut oktober/start november.
Ville bo på Scandic The Reef, så har vi noget badelandsagtigt at tage os til, uden det er kaos som i Lalandia.
Så ville vi køre til Skagen, tage i Oceanarium. Er der andet at foretage sig, når det er udenfor sæsonen?

Kanga
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Frederikshavn i november

Indlægaf Mila_H » 17. sep 2017, 02:02

Altså det er jo en miniferie, og med besøg i vand andet og en tur til Skagen også, så tror jeg sagtens, at I kan finde på rigeligt at lave.

I Skagen er det jo oplagt med en tur til Grenen og også Gammel Skagen kagen. I kan evt tage på Skagen Museum samt se Fortidsminderne eller andre museer også.
På vejen frem eller tilbage kan I se Sandmilen og Den tilsandede Kirke og gå en tur derude. Der er super flot.

I Bindslev (ca en halv times kørsel fra Frederikshavn) ligger et ørnereservat. Det har på det tidspunkt stadig åbent bestemte dage og er helt klart et besøg værd.

Og ja, du nævner selv Ocenariet. Det er super fint. Kombiner det evt med en lille gåtur på stranden, som ligger lige ved.
I Hirtshals ligger også Rubjerg Knude Fyr, som er begravet af en vandrende sandmile. Der er super flot http://www.visitnordjylland.dk/rubjerg- ... ordjylland.

I Frederikshavn er også Bangsbo Dyrehave, Funhouse og på Nordstrand camping er der minigolf.
Og ja, der skal jo også være tid til at shoppe lidt, spise en is, slappe af, spille spil, gå en tur på stranden, fange krabber osv...

Jeg tænker i hvert fald sagtens, at I kan få en super hyggelig tur ud af det.
Og måske kan du gætte, hvilken landsdel, jeg oprindeligt er fra :-)
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Frederikshavn i november

Indlægaf Aquadorable » 17. sep 2017, 05:51

I skal se Krudttårnet i Frederikshavn, Bunkermuseet lidt nord for Frederikshavn og Bangsbo Museum (søfart, modstandskamp og lokalhistorie) syd for Frederikshavn :)

... Siger min mand, der er vokset op 10 km fra Frederikshavn :D

Mila kommer også med gode bud!
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Frederikshavn i november

Indlægaf Planten » 17. sep 2017, 06:08

Og hvis ungerne er glade for dyr, kunne funpark i Hirtshals være en mulighed.
Og lige et par justeringer til Millas - bare fordi jeg er vendelbo :lol: rubjerg knude ligger ved Lønstrup og er en pudsigt sted at gå rundt fordi det ligner en ørken, og ørnereservatet ligger udenfor Tversted (og i onsdags, da jeg selv tjekkede, havde de en omvisning om onsdagen og to om lørdagen. Til november kunne jeg forestille mig, at de kun har åbent lørdag).
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Frederikshavn i november

Indlægaf Pandesteg » 17. sep 2017, 06:08

Mila_H skrev:Altså det er jo en miniferie, og med besøg i vand andet og en tur til Skagen også, så tror jeg sagtens, at I kan finde på rigeligt at lave.

I Skagen er det jo oplagt med en tur til Grenen og også Gammel Skagen kagen. I kan evt tage på Skagen Museum samt se Fortidsminderne eller andre museer også.
På vejen frem eller tilbage kan I se Sandmilen og Den tilsandede Kirke og gå en tur derude. Der er super flot.

I Bindslev (ca en halv times kørsel fra Frederikshavn) ligger et ørnereservat. Det har på det tidspunkt stadig åbent bestemte dage og er helt klart et besøg værd.

Og ja, du nævner selv Ocenariet. Det er super fint. Kombiner det evt med en lille gåtur på stranden, som ligger lige ved.
I Hirtshals ligger også Rubjerg Knude Fyr, som er begravet af en vandrende sandmile. Der er super flot http://www.visitnordjylland.dk/rubjerg- ... ordjylland.

I Frederikshavn er også Bangsbo Dyrehave, Funhouse og på Nordstrand camping er der minigolf.
Og ja, der skal jo også være tid til at shoppe lidt, spise en is, slappe af, spille spil, gå en tur på stranden, fange krabber osv...

Jeg tænker i hvert fald sagtens, at I kan få en super hyggelig tur ud af det.
Og måske kan du gætte, hvilken landsdel, jeg oprindeligt er fra :-)


Hvad er Gammel Skagen kagen?

Jeg har været i Skagen mange gange, da jeg har mine svigerforældre dér, men har aldrig fået serveret omtalte kage, så nu føler jeg mig da lidt snydt :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Frederikshavn i november

Indlægaf Mila_H » 17. sep 2017, 17:45

Pandesteg skrev:
Mila_H skrev:Altså det er jo en miniferie, og med besøg i vand andet og en tur til Skagen også, så tror jeg sagtens, at I kan finde på rigeligt at lave.

I Skagen er det jo oplagt med en tur til Grenen og også Gammel Skagen kagen. I kan evt tage på Skagen Museum samt se Fortidsminderne eller andre museer også.
På vejen frem eller tilbage kan I se Sandmilen og Den tilsandede Kirke og gå en tur derude. Der er super flot.

I Bindslev (ca en halv times kørsel fra Frederikshavn) ligger et ørnereservat. Det har på det tidspunkt stadig åbent bestemte dage og er helt klart et besøg værd.

Og ja, du nævner selv Ocenariet. Det er super fint. Kombiner det evt med en lille gåtur på stranden, som ligger lige ved.
I Hirtshals ligger også Rubjerg Knude Fyr, som er begravet af en vandrende sandmile. Der er super flot http://www.visitnordjylland.dk/rubjerg- ... ordjylland.

I Frederikshavn er også Bangsbo Dyrehave, Funhouse og på Nordstrand camping er der minigolf.
Og ja, der skal jo også være tid til at shoppe lidt, spise en is, slappe af, spille spil, gå en tur på stranden, fange krabber osv...

Jeg tænker i hvert fald sagtens, at I kan få en super hyggelig tur ud af det.
Og måske kan du gætte, hvilken landsdel, jeg oprindeligt er fra :-)


Hvad er Gammel Skagen kagen?

Jeg har været i Skagen mange gange, da jeg har mine svigerforældre dér, men har aldrig fået serveret omtalte kage, så nu føler jeg mig da lidt snydt :-D


Ha, ha, det ved jeg desværre heller ikke... Min mobil har det med at putte ekstra ord ind til sidst, når ordbogen har foreslået noget... Men mon ikke I selv kan finde på en Gammel Skagen Kage?
0

Tilbage til "Rejser"