flyselskabet Jet Time

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

flyselskabet Jet Time

Indlægaf Maria86 » 19. aug 2017, 13:57

Jet Time Jeg har læst anmeldelser om Jet Time og en del af dem er virkelig ikke særlige gode :nerve: :rulle: Hvad siger i andre har fløjet med dem nogle gange men kan ikke huske hvordan de er selv om det var i det tidlige sommer i 16 :lol2: skal med dem på en længere tur :nerve:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf paint » 19. aug 2017, 14:03

Maria86 skrev:Jet Time Jeg har læst anmeldelser om Jet Time og en del af dem er virkelig ikke særlige gode :nerve: :rulle: Hvad siger i andre har fløjet med dem nogle gange men kan ikke huske hvordan de er selv om det var i det tidlige sommer i 16 :lol2: skal med dem på en længere tur :nerve:


Jeg/vi, har fløjet med Jet Time 3-4 gange til Mallorca. Det var ret uproblematisk og uden at det gav nogen anledning til utilfredshed.

Det er ganske vist nogle ret ældre fly de har, men de er pænt vedligeholdte.

Det er i øvrigt et dansk flyselskab, opbygget på resterne af det tidligere Maersk Air.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Rapfisk » 19. aug 2017, 21:29

Det er helt fint. Man sidder som sild i en tønde, men det er jo charter.
0
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 21:32

paint skrev:
Maria86 skrev:Jet Time Jeg har læst anmeldelser om Jet Time og en del af dem er virkelig ikke særlige gode :nerve: :rulle: Hvad siger i andre har fløjet med dem nogle gange men kan ikke huske hvordan de er selv om det var i det tidlige sommer i 16 :lol2: skal med dem på en længere tur :nerve:


Jeg/vi, har fløjet med Jet Time 3-4 gange til Mallorca. Det var ret uproblematisk og uden at det gav nogen anledning til utilfredshed.

Det er ganske vist nogle ret ældre fly de har, men de er pænt vedligeholdte.

Det er i øvrigt et dansk flyselskab, opbygget på resterne af det tidligere Maersk Air.


Billede
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf paint » 19. aug 2017, 21:46

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
Maria86 skrev:Jet Time Jeg har læst anmeldelser om Jet Time og en del af dem er virkelig ikke særlige gode :nerve: :rulle: Hvad siger i andre har fløjet med dem nogle gange men kan ikke huske hvordan de er selv om det var i det tidlige sommer i 16 :lol2: skal med dem på en længere tur :nerve:


Jeg/vi, har fløjet med Jet Time 3-4 gange til Mallorca. Det var ret uproblematisk og uden at det gav nogen anledning til utilfredshed.

Det er ganske vist nogle ret ældre fly de har, men de er pænt vedligeholdte.

Det er i øvrigt et dansk flyselskab, opbygget på resterne af det tidligere Maersk Air.


Billede


:-D

Liidt nyere. De har 8 af disse her

Billede

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Maria86 » 19. aug 2017, 22:14

De dårlige anmeldelser går på at det er gamle fly og ja det er charter. Håber på at det de nye fly når tur går til Gran Canaria. Det er ikke kun charterfly som ikke har noget plads. har fløjet nogen gange i Kina plads på et af de fly hvad det ? hvad er der galt med gamle fly ?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf paint » 19. aug 2017, 22:26

Maria86 skrev:De dårlige anmeldelser går på at det er gamle fly og ja det er charter. Håber på at det de nye fly når tur går til Gran Canaria. Det er ikke kun charterfly som ikke har noget plads. har fløjet nogen gange i Kina plads på et af de fly hvad det ? hvad er der galt med gamle fly ?


Du har næppe fløjet til Kina med Jet Time. De flyver kun på europæiske charterdestinationer. Du forveksler dem måske med Jet Blue?

Der er ikke andet galt med ældre fly end at de ikke har underholdnings-systemer ombord, i form af skærme mv. De får næppe nye fly foreløbig. De har en flåde af Boeing 737 fly (af ældre dato) men som sagt, dem jeg har fløjet i har været fine nok selvom der ikke er plads til de store armbevægelser. Men det er der jo sjældent i charterfly.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf missme » 19. aug 2017, 22:31

Har fløjet med dem flere gange, 4-5 timers ture. Det er ældre fly, men har haft nogle fine ture med dem. Der er ikke meget plads, men det er der jo aldrig på charterfly ;)
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Maria86 » 19. aug 2017, 23:11

Det var egentlig kun for at skrive at når jeg har fløjet i Kina med at af de fly der bliver brugt der over. SÅ kan alt næsten kun vær bedre. Kina er Kina vi måtte ikke bruge it selv om det sådan at alt var lukket ned så det kun kunnet bruges fx som mp-3 :( Det er en lov som siger det. Det giver altså ikke mening. Det vi skulle hjem fra Kina måtte vi bruge telefonen som normalt. selvom vi skulle fly en del over Kina. Det ene flyselskab hører hjem i Kina og det andet hører hjem i Holland. Så den regel bliver jeg da fri for.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf vibbsen » 20. aug 2017, 07:06

Vi rejste med Jet Time da vi var i Tyrkiet i sommers. Og det blev et endegyldigt farvel til alle charterdestinationer som opereres med dem som flyoperatør.

Allerede ved in-check i Kastrup var den gal, og flere familier blev simpelthen behandlet så groft af check-in personalet (som er hyret af Jet Time til at håndterer deres passagerer) i forbindelse med vejning af bagage. Flyet var et gammelt lortfly hvor selv noget så banalt som det lille net hvor man f.eks. kan sætte sin bog var fjernet. Helt sikkert for at lette rengøringen...Læg dertil et par gamle sure stewardesser og noget virkelig dyrt men særdeles dårligt flymad...Og du er ved at være derhen ad...
Da vi skulle hjem igen var det med en 11 timers forsinkelse....Det er hvad det er. Men man kunne måske godt have forhindret os i overhovedet at tjekke ind i Anatalay når man nu vidste at flyet - som skal bruge 4 timer på at når frem - ikke engang havde forladt Kastrup da check-in åbnede 2 timer før planmæssig afgang. Så ville vi have sluppet for at bruge tid på at skulle rejse IND i Tyrkiet igen og hente vores bagage på bagagebåndet inden vi blev kørt ud på et hotel hvor vi så fik lov til at vente 6 timer....Ligesom vi var sluppet for frustrationen over at ingen kunne finde ud af at vi faktisk IKKE var rejst 7 timer tidligere da vi så skulle tjekke ind igen. Og for de tyrkiske immigrationsmyndigheders uforskammede spørgsmål om hvorfor vi rejste ud samme dag som vi var kommet.....I det hele taget så var det bare en dårlig oplevelse på SÅ mange plan. Som uden problemer kunne have været undgået hvis der havde været tale om et flyselskab som ikke opererer efter laveste fællesnævner og laveste omkostningsniveau....
De kaldte det iøvrigt "Bird Strike" så ingen kunne få kompensation. Men vi hørte fra pålidelig kilde i lufthavnen i København at det ikke var tilfældet...

Sidst vi fløj med Jet Time var fra Larnaca i 2011. Vi skulle have været i Kastrup klokken 20. Vi var i Kastrup klokken 05.50 næste morgen....Igen noget med motorproblemer....

Jeg har egentlig ikke noget imod charter. Det er nemt og det er billigt. Og vi har rejst charter i mange år. Og vi kommer nok også til det i mange år endnu. Men fremadrettet vælger vi bare rejseselskaber som ikke benytter Jet Time.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf paint » 20. aug 2017, 08:46

vibbsen skrev:Vi rejste med Jet Time da vi var i Tyrkiet i sommers. Og det blev et endegyldigt farvel til alle charterdestinationer som opereres med dem som flyoperatør.

Allerede ved in-check i Kastrup var den gal, og flere familier blev simpelthen behandlet så groft af check-in personalet (som er hyret af Jet Time til at håndterer deres passagerer) i forbindelse med vejning af bagage. Flyet var et gammelt lortfly hvor selv noget så banalt som det lille net hvor man f.eks. kan sætte sin bog var fjernet. Helt sikkert for at lette rengøringen...Læg dertil et par gamle sure stewardesser og noget virkelig dyrt men særdeles dårligt flymad...Og du er ved at være derhen ad...
Da vi skulle hjem igen var det med en 11 timers forsinkelse....Det er hvad det er. Men man kunne måske godt have forhindret os i overhovedet at tjekke ind i Anatalay når man nu vidste at flyet - som skal bruge 4 timer på at når frem - ikke engang havde forladt Kastrup da check-in åbnede 2 timer før planmæssig afgang. Så ville vi have sluppet for at bruge tid på at skulle rejse IND i Tyrkiet igen og hente vores bagage på bagagebåndet inden vi blev kørt ud på et hotel hvor vi så fik lov til at vente 6 timer....Ligesom vi var sluppet for frustrationen over at ingen kunne finde ud af at vi faktisk IKKE var rejst 7 timer tidligere da vi så skulle tjekke ind igen. Og for de tyrkiske immigrationsmyndigheders uforskammede spørgsmål om hvorfor vi rejste ud samme dag som vi var kommet.....I det hele taget så var det bare en dårlig oplevelse på SÅ mange plan. Som uden problemer kunne have været undgået hvis der havde været tale om et flyselskab som ikke opererer efter laveste fællesnævner og laveste omkostningsniveau....
De kaldte det iøvrigt "Bird Strike" så ingen kunne få kompensation. Men vi hørte fra pålidelig kilde i lufthavnen i København at det ikke var tilfældet...

Sidst vi fløj med Jet Time var fra Larnaca i 2011. Vi skulle have været i Kastrup klokken 20. Vi var i Kastrup klokken 05.50 næste morgen....Igen noget med motorproblemer....

Jeg har egentlig ikke noget imod charter. Det er nemt og det er billigt. Og vi har rejst charter i mange år. Og vi kommer nok også til det i mange år endnu. Men fremadrettet vælger vi bare rejseselskaber som ikke benytter Jet Time.


Det er rigtigt, at de har nogle ret, ikke bare ældre, men direkte gamle fly. Gennemsnitsalderen på deres flåde, som alle er af typen Boeing 737-300 er 21.8 år. Men der er et par ældre 'damer' i blandt, som fløj deres jomfrurejse for næsten 32 år siden. Dette giver naturligvis også anledning til diverse tekniske problemer, oftere end nyere fly.
Jeg/vi, har ikke selv oplevet noget af det du beskriver med Jet Time. Til gengæld har jeg prøvet noget, der nærmest i detaljer er det samme som du har oplevet i Tyrkiet, med et nærmest helt nyt Thomas Cook Airline fly til Grækenland (Spies). Oplevelsen var inklusiv indtjekning, selv om flyet stadig stod i Sverige, indlogering på hotel med afgang kl. 04.30 om morgenen etc. Nogle af vores venner, har prøvet det samme med Norwegian - så det er ikke udelukkende noget som Jet Time, har patent på.

Vil man undgå Jet Time, skal man primært undgå Apollo rejser, som er storforbrugere af gamle/ældre fly. Ikke bare danske men også gamle græske fly. Det afspejler sig dog ikke i deres priser, som ofte er 30% dyrere end andre (selvom det er samme hotel/destination)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41798

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf LaMariposa » 20. aug 2017, 12:36

Jeg har fløjet med dem for en del år siden til Mallorca, og det var en positiv oplevelse både ud og hjem. På udturen var vi lidt forsinkede, men stewardesserne greb den og lavede en lille konkurrence, hvor man skulle udregne brændstofforbrug på udturen. Præmien var vist en pose slik, men det var en fin gimmick.

På hjemturen var der mega meget turbulens (ikke noget for frk. flyskræk her), men de håndterede det virkelig godt. Vi fik opdateringer fra piloten selv omkring hvert 10. minut, hvor han fortalte om, hvad de gjorde for at gøre det bedre og hvad de havde hørt fra de forskellige kontroltårne på vejen. Kabinepersonalet håndterede samtidig folks brækposer med stor rutine, og det var alt sammen med til at gøre en ellers ubehagelig tur noget mindre ubehagelig.

Det var meget bedre service end hvad jeg har fået på mange andre flyvniger. Det kan selvfølgelig have været et ekstraordinært godt crew, der var med på disse to flyvninger, men de var virkelig gode.
0
:lun: Be brave
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Hewlett » 20. aug 2017, 15:02

vibbsen skrev:Vi rejste med Jet Time da vi var i Tyrkiet i sommers. Og det blev et endegyldigt farvel til alle charterdestinationer som opereres med dem som flyoperatør.

Allerede ved in-check i Kastrup var den gal, og flere familier blev simpelthen behandlet så groft af check-in personalet (som er hyret af Jet Time til at håndterer deres passagerer) i forbindelse med vejning af bagage. Flyet var et gammelt lortfly hvor selv noget så banalt som det lille net hvor man f.eks. kan sætte sin bog var fjernet. Helt sikkert for at lette rengøringen...Læg dertil et par gamle sure stewardesser og noget virkelig dyrt men særdeles dårligt flymad...Og du er ved at være derhen ad...
Da vi skulle hjem igen var det med en 11 timers forsinkelse....Det er hvad det er. Men man kunne måske godt have forhindret os i overhovedet at tjekke ind i Anatalay når man nu vidste at flyet - som skal bruge 4 timer på at når frem - ikke engang havde forladt Kastrup da check-in åbnede 2 timer før planmæssig afgang. Så ville vi have sluppet for at bruge tid på at skulle rejse IND i Tyrkiet igen og hente vores bagage på bagagebåndet inden vi blev kørt ud på et hotel hvor vi så fik lov til at vente 6 timer....Ligesom vi var sluppet for frustrationen over at ingen kunne finde ud af at vi faktisk IKKE var rejst 7 timer tidligere da vi så skulle tjekke ind igen. Og for de tyrkiske immigrationsmyndigheders uforskammede spørgsmål om hvorfor vi rejste ud samme dag som vi var kommet.....I det hele taget så var det bare en dårlig oplevelse på SÅ mange plan. Som uden problemer kunne have været undgået hvis der havde været tale om et flyselskab som ikke opererer efter laveste fællesnævner og laveste omkostningsniveau....
De kaldte det iøvrigt "Bird Strike" så ingen kunne få kompensation. Men vi hørte fra pålidelig kilde i lufthavnen i København at det ikke var tilfældet...

Sidst vi fløj med Jet Time var fra Larnaca i 2011. Vi skulle have været i Kastrup klokken 20. Vi var i Kastrup klokken 05.50 næste morgen....Igen noget med motorproblemer....

Jeg har egentlig ikke noget imod charter. Det er nemt og det er billigt. Og vi har rejst charter i mange år. Og vi kommer nok også til det i mange år endnu. Men fremadrettet vælger vi bare rejseselskaber som ikke benytter Jet Time.


Jet Time opererer for andre, blandt andet TUI (star tour) og har i princippet intet at gøre med indtjekning og håndtering af passagerer før de er ombord på flyet. Dvs. at alt lufthavnspersonale i hhv. Kastrup og i dette tilfælde Tyrkiet ikke har nogen relation til Jet Time men er tilknyttet den enkelte lufthavn. Det er kun SAS som har egne ansatte i lufthavnene.

Al kommunikation til gæster/passagere om eventuelle forsinkelser er derfor rejseselskabets ansvar. Ikke Jet Times.

Jeg kan så, også fra en pålidelig kilde, fortælle at det VAR et bird strike. Flyet skulle flyve fra Sverige da det skete.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf vibbsen » 20. aug 2017, 15:29

Hewlett skrev:
vibbsen skrev:Vi rejste med Jet Time da vi var i Tyrkiet i sommers. Og det blev et endegyldigt farvel til alle charterdestinationer som opereres med dem som flyoperatør.

Allerede ved in-check i Kastrup var den gal, og flere familier blev simpelthen behandlet så groft af check-in personalet (som er hyret af Jet Time til at håndterer deres passagerer) i forbindelse med vejning af bagage. Flyet var et gammelt lortfly hvor selv noget så banalt som det lille net hvor man f.eks. kan sætte sin bog var fjernet. Helt sikkert for at lette rengøringen...Læg dertil et par gamle sure stewardesser og noget virkelig dyrt men særdeles dårligt flymad...Og du er ved at være derhen ad...
Da vi skulle hjem igen var det med en 11 timers forsinkelse....Det er hvad det er. Men man kunne måske godt have forhindret os i overhovedet at tjekke ind i Anatalay når man nu vidste at flyet - som skal bruge 4 timer på at når frem - ikke engang havde forladt Kastrup da check-in åbnede 2 timer før planmæssig afgang. Så ville vi have sluppet for at bruge tid på at skulle rejse IND i Tyrkiet igen og hente vores bagage på bagagebåndet inden vi blev kørt ud på et hotel hvor vi så fik lov til at vente 6 timer....Ligesom vi var sluppet for frustrationen over at ingen kunne finde ud af at vi faktisk IKKE var rejst 7 timer tidligere da vi så skulle tjekke ind igen. Og for de tyrkiske immigrationsmyndigheders uforskammede spørgsmål om hvorfor vi rejste ud samme dag som vi var kommet.....I det hele taget så var det bare en dårlig oplevelse på SÅ mange plan. Som uden problemer kunne have været undgået hvis der havde været tale om et flyselskab som ikke opererer efter laveste fællesnævner og laveste omkostningsniveau....
De kaldte det iøvrigt "Bird Strike" så ingen kunne få kompensation. Men vi hørte fra pålidelig kilde i lufthavnen i København at det ikke var tilfældet...

Sidst vi fløj med Jet Time var fra Larnaca i 2011. Vi skulle have været i Kastrup klokken 20. Vi var i Kastrup klokken 05.50 næste morgen....Igen noget med motorproblemer....

Jeg har egentlig ikke noget imod charter. Det er nemt og det er billigt. Og vi har rejst charter i mange år. Og vi kommer nok også til det i mange år endnu. Men fremadrettet vælger vi bare rejseselskaber som ikke benytter Jet Time.


Jet Time opererer for andre, blandt andet TUI (star tour) og har i princippet intet at gøre med indtjekning og håndtering af passagerer før de er ombord på flyet. Dvs. at alt lufthavnspersonale i hhv. Kastrup og i dette tilfælde Tyrkiet ikke har nogen relation til Jet Time men er tilknyttet den enkelte lufthavn. Det er kun SAS som har egne ansatte i lufthavnene.

Al kommunikation til gæster/passagere om eventuelle forsinkelser er derfor rejseselskabets ansvar. Ikke Jet Times.

Jeg kan så, også fra en pålidelig kilde, fortælle at det VAR et bird strike. Flyet skulle flyve fra Sverige da det skete.


Jeg ved udmærket godt at Jet Time blot er flyoperatør og ikke rejseselskab. Og at al kommunikation naturligvis helt og holdent rejseselskabets ansvar. Men hvis ikke de får noget fra fly selskabet, og hvis flyselskabet ikke vil betale for at komme først når der er reparationer, jamen så er de jo lige vidt....Og det er f.eks. også årsagen til at vi fremadrettet stadig gerne vil rejse med f.eks. Tui...Blot ikke hvis der opereres med Jet Time. Det kan man jo heldigvis se på forhånd, og tage sine forholdsregler.

Hvad angår check-in osv, det er jo det enkelte flyselskab som vælger hvem de ønsker at bruge som handler i lufthavnen. Og her er der ingen tvivl om at Menzies som håndterer Check-in for Jet-Time i Kbh Lufthavn har markant ringere service end f.eks. SGH og Aviator....For som med så meget andet, så får man hvad man betaler for. Stor set alle lavpris selskaberne bruger Menzies, hvilket næppe er en tilfældighed.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: flyselskabet Jet Time

Indlægaf Hewlett » 20. aug 2017, 16:44

vibbsen skrev:
Hewlett skrev:
vibbsen skrev:Vi rejste med Jet Time da vi var i Tyrkiet i sommers. Og det blev et endegyldigt farvel til alle charterdestinationer som opereres med dem som flyoperatør.

Allerede ved in-check i Kastrup var den gal, og flere familier blev simpelthen behandlet så groft af check-in personalet (som er hyret af Jet Time til at håndterer deres passagerer) i forbindelse med vejning af bagage. Flyet var et gammelt lortfly hvor selv noget så banalt som det lille net hvor man f.eks. kan sætte sin bog var fjernet. Helt sikkert for at lette rengøringen...Læg dertil et par gamle sure stewardesser og noget virkelig dyrt men særdeles dårligt flymad...Og du er ved at være derhen ad...
Da vi skulle hjem igen var det med en 11 timers forsinkelse....Det er hvad det er. Men man kunne måske godt have forhindret os i overhovedet at tjekke ind i Anatalay når man nu vidste at flyet - som skal bruge 4 timer på at når frem - ikke engang havde forladt Kastrup da check-in åbnede 2 timer før planmæssig afgang. Så ville vi have sluppet for at bruge tid på at skulle rejse IND i Tyrkiet igen og hente vores bagage på bagagebåndet inden vi blev kørt ud på et hotel hvor vi så fik lov til at vente 6 timer....Ligesom vi var sluppet for frustrationen over at ingen kunne finde ud af at vi faktisk IKKE var rejst 7 timer tidligere da vi så skulle tjekke ind igen. Og for de tyrkiske immigrationsmyndigheders uforskammede spørgsmål om hvorfor vi rejste ud samme dag som vi var kommet.....I det hele taget så var det bare en dårlig oplevelse på SÅ mange plan. Som uden problemer kunne have været undgået hvis der havde været tale om et flyselskab som ikke opererer efter laveste fællesnævner og laveste omkostningsniveau....
De kaldte det iøvrigt "Bird Strike" så ingen kunne få kompensation. Men vi hørte fra pålidelig kilde i lufthavnen i København at det ikke var tilfældet...

Sidst vi fløj med Jet Time var fra Larnaca i 2011. Vi skulle have været i Kastrup klokken 20. Vi var i Kastrup klokken 05.50 næste morgen....Igen noget med motorproblemer....

Jeg har egentlig ikke noget imod charter. Det er nemt og det er billigt. Og vi har rejst charter i mange år. Og vi kommer nok også til det i mange år endnu. Men fremadrettet vælger vi bare rejseselskaber som ikke benytter Jet Time.


Jet Time opererer for andre, blandt andet TUI (star tour) og har i princippet intet at gøre med indtjekning og håndtering af passagerer før de er ombord på flyet. Dvs. at alt lufthavnspersonale i hhv. Kastrup og i dette tilfælde Tyrkiet ikke har nogen relation til Jet Time men er tilknyttet den enkelte lufthavn. Det er kun SAS som har egne ansatte i lufthavnene.

Al kommunikation til gæster/passagere om eventuelle forsinkelser er derfor rejseselskabets ansvar. Ikke Jet Times.

Jeg kan så, også fra en pålidelig kilde, fortælle at det VAR et bird strike. Flyet skulle flyve fra Sverige da det skete.


Jeg ved udmærket godt at Jet Time blot er flyoperatør og ikke rejseselskab. Og at al kommunikation naturligvis helt og holdent rejseselskabets ansvar. Men hvis ikke de får noget fra fly selskabet, og hvis flyselskabet ikke vil betale for at komme først når der er reparationer, jamen så er de jo lige vidt....Og det er f.eks. også årsagen til at vi fremadrettet stadig gerne vil rejse med f.eks. Tui...Blot ikke hvis der opereres med Jet Time. Det kan man jo heldigvis se på forhånd, og tage sine forholdsregler.

Hvad angår check-in osv, det er jo det enkelte flyselskab som vælger hvem de ønsker at bruge som handler i lufthavnen. Og her er der ingen tvivl om at Menzies som håndterer Check-in for Jet-Time i Kbh Lufthavn har markant ringere service end f.eks. SGH og Aviator....For som med så meget andet, så får man hvad man betaler for. Stor set alle lavpris selskaberne bruger Menzies, hvilket næppe er en tilfældighed.


Det handler ikke altid om hvilket nummer flyet har i køen. Det kan lige så vel handle om, at der ikke er en mekaniker til stede i den pågældende lufthavn til at afgive en underskrift på, at flyet er sikkert at flyve med.

Okay, jeg hører dig. Nu har jeg ikke selv en personlig interesse i Jet Time, men synes da det er relevant at skelne mellem Jet Time og så det lufthavnspersonale der håndterer jeres in-checkning og håndtering af baggage. For vælger Jet Time en dag at lave ændringer på baggrund af klagerne, er det da ærgerligt at lade et andet firmas mangel på kompetence ødelægge flyselskabets ry.
0

Tilbage til "Rejser"