Portugal i oktober?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Portugal i oktober?

Indlægaf Ekliptika » 28. jul 2017, 09:39

Hej,

Er der nogen, som har været i Portugal i oktober og kan fortælle lidt om, hvordan vejret er?
Vi overvejer at rejse derned i efterårsferien (9 dage), hvor vi vil bo en uges tid på Algarvekysten og derefter nogle dage i Lissabon.

Hvad kan det ellers anbefales at se i Portugal i de områder? Vi har 3 drenge i alderen 7-17 år og vi er primært en udendørsfamilie, som er til vilde strande med store bølger (nogle i familien surfer) og vandring i flot natur, men vi prioriterer også altid lidt tid til kulturelle sevædigheder.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Portugal i oktober?

Indlægaf Mi55y » 1. aug 2017, 12:22

I skal tage en tur op i Sintra-bjergene! Der er så fint og smuk udsigt! Man kan tage toget fra Lissabon, det tager en times tid. Der er blandt andet en naturpark, hvor man kan vandre.

Jeg har dog kun været afsted i april, hvor der var fantastisk vejr med 22-28 grader hver dag.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Portugal i oktober?

Indlægaf Tilly » 2. aug 2017, 19:04

Jeg var udvekslingsstuderende i Lissabon for 6 år siden. Da jeg var der var det over 30 grader næsten alle dage i Oktober, men det var så vist også et usædvanligt varmt efterår.

Anbefalinger:

Der er flere gode strande nær Lissabon, eksempelvis i Cascais og Estoril. Hvis I foretrækker en mindre turistet strand kan Carcavelos også anbefales, det var her jeg oftest tog til med min medstuderende. Men det er samme tog man skal med for at komme til alle 3 af de nævnte strande.

Hvad angår hvad I ellers skal se og opleve i Lissabon, så skal I hvert fald tage en tur til Belém den gamle bydel, her finder I flere attraktioner og det berømte bageri Pasteis de Belém. Centrum af Lissabon er også utrolig hyggelig at gå rundt i, og jeg kan anbefale at tage på tur med de gamle sporvogne, og prøve de forskellige gadeelevatorer. Der er flere store shoppingcentre i Lissabon, eksempelvis Colombo og Vasco de Gama. Begge er nemme at komme til med metro.

Jeg kan også anbefale at tage en tur til Ocenariet i Lissabon. Det er virkelig superflot lavet, og tænker det er en super oplevelse for børnene. Jeg synes ocenariet i Lissabon er langt mere imponerende end Den Blå Planet i København, det er i hvert fald det bedste jeg nogensinde har set.

Og så kan jeg som Mi55y bestemt også anbefale at tage en tur til Sintra bjergene. Her er både flot natur, og mange flotte slotte.

Nå ja, så er der forresten også flere steder rundt omkring i Lissbon man kan leje Segways, måske det også kunne være sjovt for jeres drenge :)
0

Tilbage til "Rejser"