Filippinerne

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Filippinerne

Indlægaf Sustentaculum » 5. jun 2017, 09:07

Hej :)

Jeg pønser på at tage min familie, bestående af far og jeg, plus 2 børn (En på på knap 6 år og lillebror på 2 måneder) på en 3 ugers tur til Filippinerne denne sommer. Det gik så lige op for mig at det er "regntid" nu. Er der nogen herinde der har erfaring med at rejse derned regntiden? Er det helt af pommeren til?

Alternativt hvilket andet land skal man tage til, som har strand og natur, uden regntiden, her i juli-ish?
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Filippinerne

Indlægaf Ondemand » 5. jun 2017, 12:38

Der er jo stor forskel på hvorhen du skal på Filippinerne .. sidst jeg var i Manila var der ret meget oversvømmelse.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Filippinerne

Indlægaf Sustentaculum » 5. jun 2017, 12:42

Ondemand skrev:Der er jo stor forskel på hvorhen du skal på Filippinerne .. sidst jeg var i Manila var der ret meget oversvømmelse.


Måske der var nogen der havde været afsted i regnperioden, eller kendte noget til det, kunne rådgive om hvor man ikke skulle tage hen/hvor det var godt at tage hen. Som beskrevet har vi ikke lagt os fast på et sted :)

Men det du skriver er måske at du fraråder Manila i regntiden? :)
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Filippinerne

Indlægaf Ondemand » 5. jun 2017, 12:56

Altså .. det afhænger helt af hvad formålet med rejsen er. Hvis i ikke har en meget specifik grund til at vælge Filippinerne så ville jeg nok fraråde det for tiden. Det er et mere hardcore rejsemål end f.eks Thailand og dels er der pt Duterte's krig mod narko og dels kampen mod islamisterne som er eskaleret meget på det seneste.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/filippinerne

I Juli vil jeg klart anbefale Bornholm :)
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Filippinerne

Indlægaf Sustentaculum » 5. jun 2017, 14:34

Ondemand skrev:Altså .. det afhænger helt af hvad formålet med rejsen er. Hvis i ikke har en meget specifik grund til at vælge Filippinerne så ville jeg nok fraråde det for tiden. Det er et mere hardcore rejsemål end f.eks Thailand og dels er der pt Duterte's krig mod narko og dels kampen mod islamisterne som er eskaleret meget på det seneste.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/filippinerne

I Juli vil jeg klart anbefale Bornholm :)


Jeg var afsted som barn, og husker det som værende ret fantastisk, men jeg kan da godt se det ikke lyder ligefrem børnevenligt med terror og narkokrig.

Vi har i forvejen planlagt sommerhus tur denne sommer, men ellers tak for foreslaget :)
0

Tilbage til "Rejser"