Warszawa

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Warszawa

Indlægaf Lone » 7. maj 2017, 20:42

Min kæreste og jeg har lige købt flybilletter til en tur til Warszawa til august.

Ingen af os har været der, så hvis der sidder nogle debattører derude med gode ideer til sightseeing, til gode restauranter, shopping, hoteller eller noget helt femte, så er jeg interesseret i at høre om det :)

Vi går en del op i at spise godt, når vi er på ferie, og ellers er storbyferie for os bare et spørgsmål om at opleve en masse samtidig med, at der er tid til at finde et sted at sætte sig med en kold øl og kigge på mennesker.
Vi går også en del op i mikrobryg/specialøl, så hvis nogen kender noget til den polske ølscene, så kunne det også være fedt med personlige erfaringer
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Warszawa

Indlægaf Lone » 28. maj 2017, 19:26

Alkaia skrev:Stare Miasto er klart et besøg værd, der er et tårn på den store plads man kan gå op i. Det koster lidt, men er hele prisen værd.

Af spisesteder var min kæreste og jeg ret begejstret for Miss Kimchi som serverer koreansk mad (vi bestilte begge en vegetarisk bibimbap - og så er navnet sjovt :-D).
Du-za Mi-ha er også et besøg værd, enormt lækker suppe. Tror de hippe kalder det ramen. Maden er vietnamesisk.

Cupcake Corner er sjov at besøge som kageelsker. Vi (jeg) var så heldige at have en rundt om hjørnet fra vores hotel.



1000 tak!
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Warszawa

Indlægaf Sophaya » 28. maj 2017, 19:40

Årh, Warszawa var virkelig en god ferie for mig. Vi spiste ude morgen, middag og aften. Så meget lækker, billig mad :lol:

Af spisesteder vil jeg anbefale Butchery & Wine, der virkelig lavede den lækreste burger, jeg nogensinde har smagt. Vi fik et godt glas barolo til, og det var seriøst lækkert.
Kan også anbefale den italienske Trattoria Da Antonio, der lavede så lækker mad, at vi spiste der 3 gange på den uge, vi var der.
Desuden fik vi ofte en pause med lækker friskpresset juice og smoothie i en lille biks, der hedder Moodie café & juice. Det var mega lækkert, og den lå lige ved et center og gågade.

Vil også anbefale Stare Miasto. Vi var også ved slottet, men det var ærlig talt lidt skuffende. Slotskirken var dog et kig værd, selvom der var virkelig mange mennesker.

For mig er Warszawa klart mere en slap af, spis og drik drinks i solen på det gamle torv kinda by, end det er en egentlig seværdighedsby. Jeg skal tilbage dertil engang :love:
Senest rettet af Sophaya 28. maj 2017, 19:45, rettet i alt 1 gang.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Warszawa

Indlægaf Lykke » 28. maj 2017, 19:43

Fedt med denne tråd! Vi skal også afsted i 5 dage i sommerferien.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Warszawa

Indlægaf landsbytossen » 3. jun 2017, 21:31

Alkaia skrev:Og så tror jeg at dette kunne være interessant. :gruble:

Og ja... det er en Trabant! :D

Det er en Polski Fiat 126P. Fremstillet i Polen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Rejser"