Kroatien - Opatja

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Kroatien - Opatja

Indlægaf Maria86 » 4. maj 2017, 07:09

hvad er der at se i opaltja ?? har aldrig været i Kroatien før. så kom gerne med jeres ideer til hvad vi skal lave der nede :D :preggo1: :sol: og hvad vi ikke skal se vi skal bo i Opatja vi er 4 voksne. hvor den ene ikke går så godt men kan godt klare at gå over længere tid :rulle: alt hvad der har noget med at cykle duer ikke. Men ellers er vi ret åbne over for tingene. Når den ene kan ikke forstå engelsk og ikke tale det men der altid en i familien der oversætter :wave: :dance: hvordan er maden der nede. Kan rat godt huske hvordan maden var i Kina :rulle:
her kommer vi Kroatien :dance: :love2: :preggo2:
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf Fru Himmelblå » 4. maj 2017, 07:45

Nu har jeg ikke lige været i Opatija, men har efterhånden været 4(?) gange i Kroatien. Det er et rigtig dejligt land. Generelt synes jeg maden er på et væsentligt højere niveau end i turistområderne i både Spanien og Grækenland. Man kan sagtens finde lækker mad til en overkommelig pris. Apropos priser, så bruges der stadig Kuna i Kroatien og værdien er nogenlunde 1:1 i forhold til kronen. Så alle priser kan regnes lige over.

Nu har jeg lige tjekket på et kort. Generelt er naturen i Kroatien fantastisk, så det bør i tage ud og nyde. Et af højdepunkterne er helt klart Plitvice nationalpark. Ifølge google ligger det 2,5 timer med bil fra Opatija. Selvom det er lang tid i bil, bør i ikke snyde jer selv for den oplevelse. Det er noget af den flotteste natur i hele Europa. Ruten i nationalparken er nem at gå, men er man ikke til dette, kan man både sejle og køre i bus på ruten. Hvis i vælger at tage til nationalparken, er det vigtigt, at i er der tidligt. Der er altid mange mennesker og det er hovedattraktionen i hele Kroatien.

Ellers kan jeg anbefale øen Krk. Også super flot natur og i finder nogle små hyggelige byer dér.

Politiken havde i 2015 en artikel om maden i Kroatien, specielt på den halvø hvor i bor. Der skulle ligge adskillige gode restauranter.
http://politiken.dk/rejser/sologstrand/ ... e-Kroatien

Og altså, mange kan engelsk. Langt fra alle. Det er dog et turistland så jeg vil gå ud fra, at dér hvor i vil være, vil folk kunne engelsk.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf Fru Himmelblå » 4. maj 2017, 08:07

Gud! Nåhmen, jeg har da været i Opatija. Endda i sommers :P :mellow: Der kan man bare se.

Jamen det er også en rigtig smuk by, ikke så stor. Den er set relativt hurtigt, så jeg vil klart anbefale nogle ture.
Generelt kan man altså ikke gå galt i Kroatien. Det er bare et fantastisk land :)
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf Fru Himmelblå » 4. maj 2017, 08:35

:P lige endnu et svar. Altså i kommer til at bo relativt tæt på Slovenien, og der kan man se nogle fantastiske grotter.
https://www.slovenia.info/en/things-to- ... ture/caves

Postojna og skocjan er altså ture man skal unde sig selv.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf Maria86 » 4. maj 2017, 18:59

Jeg opgiver nationalparken på forhånd. især med den familie jeg skal med der ned. Vi skulle se de der aber i England som er lige ved Spanien. Jeg havde sagt flere gange at vi SKULLE køre hjemme fra en god tid så vi kunne se der aber før der kom helt vildt mange mennesker. :blush2: kørte vi hjemme fra en god tid nej vi så aldrig en eneste aber :rulle: :puke: Det er altså min egen familie jeg taler sådan om :pompom: Dem vi skal rejse med laver udflugter der ned så vi tager nok med dem :D :sol: Det eneste der kan gå galt er hvis ikke vi kommer med bussen :savl:
altså en dag skal jeg altså se de der aber :lol2: min søster er med på den :pompom: :dance:
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf TomKah » 4. maj 2017, 19:24

Gibraltar!!!!

Jeg har været i Opatija, og jeg synes generelt ikke det var særlig opløftende. Maden er ok, men det er dårlige, overfyldte strande.
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Kroatien - Opatja

Indlægaf Maria86 » 5. maj 2017, 10:52

Det var sommerferien 16 Spanien blev udelukket i år der har vi været så mange gange. :D Ja Gibraltar der er så mange andre steder jeg hellere vil se igen. Plitvice nationalpark se da ud som et besøg vær. :preggo1: :dance: Det er min mor der har valgt feriestedet i år. Jeg havde aldrig set Kroatien som en mulighed. Jeg har aldrig hørt nogen som har fløjet der ned. kør selv ferie er til Billund og der fra med fly.
godt fodtøj og rigelig med vand så er den hjemme :gogo: jeg glæder mig til læse om et helt nyt land
0

Tilbage til "Rejser"